Marek Straky a jeho Polo v bahenní lázni

Závodní speciál Polo a bahenní lázeň. Pod touto rovnicí se neukrývá nic jiného, než-li náročné autocrossové závody. V našem klubu jsme Vás již informovali o Honzovi Grubnerovi, který v našem klubu vystupuje pod přezdívkou Pavouk. Nyní po jeho pomyslném boku se na závodní trať vydává Marek Straky z Plzeňska, který přes dva roky s jeho otcem stavěli sériové Polo do upraveného exempláře. Avšak před tím, než jeho speciál zcela doslouží a nebude již zcela k opravení, Marek se rozhodl dát do nadcházejí sezóny veškeré síly a znalosti z předchozích let a vyhrát v dané kategorii v Chodském čakanu nějaké zasloužené vítězství. Pro Marka je dosud největším úspěchem získané 3. místo na Domažlické trati, kde se jel seriál Rallycross Cup.

straky2

K Markovi jsme se dostali zcela náhodou, kdy při brouzdání Internetem byly nalezeny fotky tohoto autocrossového vozu Polo. Ve spolupráci s lidmi z jeho branže byl získán na něj kontakt, kterého jsme okamžitě využili. Tímto vznikl následující článek a krátký rozhovor. Nutné je sdělit, že jsme rádi za dalšího příznivce vozu Polo, který se rozhodl POLOautu dát druhou šanci i přes to, že při závodech může dojít k jeho totálnímu znehodnocení. O tomto vlasně tyto tzv. bahenní závody bohužel jsou. Jedná se o vysoce finančně a časově náročný koníček, kdy naleštěné partie karoserie jsou naprostým tabu a s údělem poškození musí počítat každý závodník. Každopádně, touha z možného zaslouženého vítězství vždy dokáže překrýt tyto náročné přípravy před každou sézonou.

Marku, jak ses dostal vůbec k autokrossovým závodům?

K rallycrosovým závodům jsem se dostal díky tátovi který jezdil Offroad maraton s autem Suzuki Jimny a já v tu dobu jezdil ještě na motorce, ale vždy mě víc přitahovalo auto. Když jsem to řekl tátovi, že bych chtěl jezdit rallycross, tak neměl nic proti. A asi po čtvrt roce jsme přivezli můj první závodní vůz Nissan Almera.

Proč sis vůbec pro závody vybral vozidlo Polo?

Volkswagen Polo jsme vybrali, protože v seriálu který jsem jezdil a jezdím do nyní (Chodský čakan) mi chyběl výkon na ostatní jezdce. A jak je známo Polo je jedno z nejvýkonějších aut s obsahem 1.4. Později jsem však zjistil, že to o tom výkonu není úplně pravda, což mi dokázal Pavel Tumpach, který dokázal vyhrát a umístit se třetí v celkovém pořadí.

Jak dlouho s ním závodíš?

S Polem závodím jednu sezónu a dva roky jsme ho stavěli. A co se týče spolehlivosti auta, tak jsme za celou sézonu dělali jen spojku.

Jak časově a finančně náročný je tento koníček?

Jak časově, tak finančně je rallycross hodně náročný.

Jak tě v tomto koníčku podporuje tvá rodina?

Z rodiny mě nejvíc podporuje táta, kterému vděčím za všechno co pro mě dělá. Nejen co se týče tohoto sportu.

Jaký je tvůj největší úspěch ze závodů?

Největším úspěchem pro mě bylo 3. místo na Domažlické trati, kde se jel seriál Rallycross cup.

Jaký je tvůj nejlepší a nejhorší zážitek ze závodů?

Nejlepší zážitek pro mě byl na posledních závodech Chodského čakanu, kdy jsem po černé vlajce startoval z poslední řady a dojel první o půl metru. A ke všemu můj nejlepší kamarád Jan Páník dojel třetí a udržel si tak i třetí místo celkově po jeho smůle na začátku sezóny. Nejhorší zážitek byl také v Domažlicích, kde jsem mohl poprvé vyhrát z prvního místa, ale praskla mi pneumatika.

foto01
foto02
foto03
foto04
foto05
foto06
foto07
foto08
foto09
foto10
foto11

Markovi děkujeme za zodpovězení otázek a společně mu popřejme řadu úspěchů s bezpečně dosaženým cílem!

Text: předseda SantaLuck, foto: zdroj internet (Michal Vostárek VOSTYMfoto, Dušan Breicha)

 

Tagy: polo, Autocross, závody, Marek Straky