Seriál závodů FIA WRC 2016 & Polo

Jak lze jednoduše rozlišit jednotlivé závodní vozy Polo od sebe aniž byste znali jejich závodní čísla?
Modrá zrcátka (Ogiere), červená (Latvala) a žlutá (Mikkelsen)

Kalendář FIA WRC Rally pro rok 2016

  • 21.01. - 24.01.2016 Monte Carlo (1. místo: S. Ogier - Polo R WRC, 2. místo: A. Mikkelsen - Polo R WRC)
  • 11.02. - 14.02.2016 Švédsko (1. místo: S. Ogier - Polo R WRC)
  • 03.03. - 06.03.2016 Mexiko (1. místo: J. Latvala - Polo R WRC, 2. místo S. Ogier - Polo R WRC)
  • 21.04. - 24.04.2016 Argentina (2. místo: S. Ogier - Polo R WRC, 3. místo A. Mikkelsen - Polo R WRC)
  • 19.05. - 22.05.2016 Portugalsko (2. místo A. Mikkelsen - Polo R WRC, 3. místo: S. Ogier - Polo R WRC)
  • 09.06. - 12.06.2016 Itálie (2. místo J. Latvala - Polo R WRC, 3. místo: S. Ogier - Polo R WRC)
  • 01.07. - 03.07.2016 Polsko (1. místo A. Mikkelsen - Polo R WRC)
  • 28.07. - 31.07.2016 Finsko (2. místo J. Latvala - Polo R WRC)
  • 18.08. - 21.08.2016 Německo (1. místo: S. Ogier - Polo R WRC)
  • 08.09. - 11.09.2016 Čína, Peking (závod byl kvůli záplavám zrušen)
  • 29.09. - 02.10.2016 Francie (1. místo: S. Ogier - Polo R WRC, 3. místo A. Mikkelsen - Polo R WRC)
  • 13.10. - 16.10.2016 Španělsko (1. místo: S. Ogier - Polo R WRC)
  • 27.10. - 30.10.2016 Velká Británie (1. místo: S. Ogier - Polo R WRC)
  • 17.11. - 20.11.2016 Austrálie (1. místo: A. Mikkelsen - Polo R WRC, 2. místo S. Ogier - Polo R WRC)

Rallye Austrálie: Volkswagen uzavřel svou účast ve WRC dvojitým vítězstvím – Mikkelsen a Ogier se v Austrálii zapsali do historie

2016australie

Příběh týmu Volkswagen v mistrovství světa v rallye končí vykřičníkem. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N) dosáhli v Rallye Austrálie dalšího vítězství s nejúspěšnějším vozem v historii mistrovství světa v rallye (FIA WRC). Třiačtyřicátý triumf v 52. rallye soutěžního vozu Polo R WRC byl mimořádný a tvrdě vybojovaný - v těsném souboji s týmovými kolegy, posádkou Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), kteří s vozem WRC z Wolfsburgu získali po čtyřech titulech v hodnoceních jezdců i spolujezdců a společně s posádkou Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) slavili titul také v hodnocení konstruktérů.

Z velkého finále u protinožců se stal opravdový thriller, z něhož nakonec vyšla vítězně posádka Mikkelsen/Jæger díky silným nervům a velkolepému výkonu. Volkswagen tak po čtyřech letech opouští nejvyšší ligu soutěžního sportu a po Formuli 1 nejvýznamnější mistrovství světa v motoristickém sportu na vrcholu a s pozoruhodnou bilancí.

Potvrzeno: nejlepší soutěžní vůz, který kdy byl vyroben - Polo R WRC

Pozoruhodná bilance zní následovně: 958 rychlostních zkoušek, 640 nejlepších časů; 52 soutěží, 87 umístění na stupních vítězů, z toho 43 vítězství; 51 speciálních rychlostních zkoušek Powerstage, 92krát bonusové body. Volkswagen Polo R WRC je z hlediska úspěšnosti s odstupem nejúspěšnějším vozem v mistrovství světa v rallye všech dob. Mezi prvním vyjetím vozu WRC z Wolfsburgu na trasu rychlostní zkoušky - Jari-Matti Latvala 16. ledna 2013 v 9:07 h - a posledním průjezdem cílem, který dnes ve 13:47 h a 41 sekund místního času absolvoval s vozem Polo R WRC Andreas Mikkelsen, leží 48 723,52 kilometru, ujetých v tempu rychlostních zkoušek. To odpovídá docela přesně trojnásobku vzdálenosti ze sídla týmu Volkswagen v ulici Ikarusallee 7a v Hannoveru do jeho servisního zázemí v australském přístavu Coffs Harbour. Za tímto úspěchem stojí silný tým. Kromě týmu v místech konání rallye a přibližně 200 zaměstnanců v Hannoveru přispěli k historickým úspěchům také pracovníci technického vývoje ve Wolfsburgu a partneři týmu Volkswagen Motorsport.

Více informací na stránkách Volkswagen - Novinky

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Austrálie - konečné výsledky

01. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen, 2:46.05,7 h
02. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, + 14,9 s
03. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, + 1.12,6 min
04. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 1.26,7 min
05. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 1.28,3 min
06. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 1.41,5 min
07. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford, + 3.04,3 min
08. Esapekka Lappi/Janne Ferm (FIN/FIN), Škoda, + 7.32,3 min
09. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, + 7.56,9 min
10. Lorenzo Bertelli/Simone Scattolin (I/I), Ford, + 8.00,1 min

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6

Foto: Volkswagen - motorsport


Rallye Velká Británie: První místo pro Polo a oslava čtvrtého titulu Mistra světa!

wrc anglie2016

Volkswagen dopsal v Rallye Velká Británie pomyslnou tečku nad "i"ve slově mistři a ziskem dvanáctého titulu během čtyř let (po čtyřech titulech v hodnoceních jezdců, spolujezdců a konstruktérů) završil vynikající výsledky letošní sezony v mistrovství světa v rallye (FIA WRC). Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) zvítězili s vozem Polo R WRC ve dvanáctém z třinácti podniků. Tým Volkswagen již tak nemůže nikdo připravit o vedení v mistrovství světa mezi konstruktéry.

K bouřlivě oslavovanému zisku čtvrtého titulu v hodnocení konstruktérů od roku 2013 přispěla posádka Ogier/Ingrassia již šestým vítězstvím v letošní sezoně a čtvrtým triumfem v řadě, zatímco posádky Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) a Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N) slavily dosud po jednom vítězství v sezoně. Volkswagen je po Citroënu teprve druhou značkou v historii mistrovství světa v rallye, která získala čtyřikrát v řadě veškeré tituly.

Více informací na stránkách Volkswagen - Novinky

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Velká Británie - konečné výsledky

01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, 3:14.30,2 h
02. Ott Tänak/Raigo Mōlder (EST/EST), Ford, + 10,2 s
03. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, + 1.35,4 min
04. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 1.54,9 min
05. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroen, + 2.35,2 min
06. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 4.02,6 min
07. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, + 4.28,3 min
08. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 4.38,3 min
09. Stéphane Lefebvre/Gilles de Turckheim (F/F), Citroen, + 7.12,2 min
10. Eric Camilli/Benjamin Veillas (F/F), Ford, + 8.19,3 min

12. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen, + 9.44,0 min

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6

Foto: Volkswagen - motorsport


Rallye Španělsko: První místo pro Polo a posáska Ogier/Ingrassia slaví s týmem Volkswagen čtvrtý titul v MS v rallye v řadě!

rally spanelsko 2016

Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) si vítězstvím v Rallye Španělsko zajistili počtvrté v řadě titul mistra světa v rallye. Při bouřlivě oslavovaném triumfu v Katalánsku zvítězili s vozem Volkswagen Polo R WRC před posádkami Dani Sordo/Marc Martí (E/E, Hyundai) a Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B, Hyundai). Bylo to jejich páté vítězství v této sezoně a zároveň deváté umístění na stupních vítězů v jedenácti podnicích.

Francouzskou dvojici už nikdo nemůže ohrozit v čele celkového hodnocení Mistrovství světa v rallye 2016 (FIA WRC). Ani jejich týmoví kolegové Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), kteří se po brzkém odstoupení z Rallye Španělsko museli vzdát svých nadějí na boj o titul. Díky osmému místu posádky Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) v hodnocení konstruktérů má také Volkswagen dobré vyhlídky na získání čtvrtého titulu v řadě v nadcházející rallye ve Velké Británii.

Více informací na stránkách Volkswagen

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Španělsko - konečné výsledky

01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, 3:13.03,6 h
02. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 15,6 s
03. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, + 1.15,0 min
04. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 1.27,8 min
05. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 3.24,4 min
06. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford, + 5.24,9 min
07. Kevin Abbring/Sebastian Marshall (NL/GB), Hyundai, + 7.31,3 min
08. Jan Kopecký/Pavel Dresler (CZ/CZ), Škoda, + 9.05,1 min
09. Pontus Tidemand/Jonas Andersson (S/S), Škoda, + 9.20,4 min
10. Craig Breen/Scott Martin (IRL/GB), Citroën, + 9.57,1 min

14. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, + 21.34,4 min

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6

Foto: Volkswagen - motorsport


Rallye Francie: První a třetí místo pro Polo

Sébastien Ogier nepřipustil v závěrečný den Korsické rally žádné drama a odvezl si z domácího podniku další zaslouženou výhru. Tímto vítězstvím je již jen krůček k získání titulu v mistrovství světa v rallye. Sébastienu Ogiérovi se Rallye Francie opravdu vydařila. Stejně tak jako dalšímu jezdci z týmu Volkswagen Andreasi Mikkelsenovi, který skončila na 3. místě. Gratulujeme!

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6

Foto: Roeseler, Kräling


Rallye Německo: První místo pro Polo

ogier nemecko jednicka

Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) se v asfaltové rallye vrátili zpět na vítěznou vlnu. Volkswagen díky tomu zvítězil podruhé v řadě v Rallye Německo. Ogier/Ingrassia s vozem Polo R WRC se stejně jako v minulém roce umístili na prvním místě v devátém podniku letošní sezony mistrovství světa v rallye (FIA WRC) a využili přitom drobnou výhodu, že v první skutečně asfaltové soutěži roku vyjížděli na trať jako první.

Po celý víkend byl velkou výzvou výběr vhodných pneumatik kvůli extrémně náročným podmínkám na trati, na níž se střídal suchý asfalt s mokrým betonem ve všech odstupňováních. Po mistrném výkonu zvětšila posádka Ogier/Ingrassia svůj náskok v mistrovství světa jezdců a spolujezdců o 14 na 59 bodů. Jejich nejbližší pronásledovatelé, Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), byli v napínavém finále souboje o druhé místo těsně poraženi a do cíle dojeli na čtvrtém místě. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) si ve třetím soutěžním vozu Polo R WRC zajistili navzdory páteční poruše převodovky dva bonusové body v závěrečné Powerstage a osmým místem v hodnocení konstruktérů přispěli k důležitému kroku značky Volkswagen směřujícímu k obhajobě titulu.

"Opětovné vítězství v soutěži ADAC Rallye Deutschland je pro Volkswagen skvělým úspěchem a důležitým krokem na cestě k obhajobě titulu v mistrovství světa v rallye," řekl Dr. Frank Welsch, člen představenstva značky Volkswagen, zodpovědný za vývoj, který v Trieru navštívil tovární tým společně s Christianem Eisenlohrem, generálním tajemníkem značky Volkswagen osobní vozy. "Rallye Německo opět potvrdila svou pověst, že je skutečně mimořádnou výzvou. Celý náš tým odvedl před domácím publikem vynikající práci - za to mu patří velký dík," dodal Welsch.

Napínavé finále o druhé místo - Mikkelsen/Jæger skončili těsně poraženi na čtvrtém místě

Rallye Německo byla napínavá až do cíle. Posádka Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N) bojovala v poslední den soutěže se dvěma konkurenty o druhou pozici. Vzhledem k hrozícímu dešti padlo rozhodnutí na tři měkké a tři tvrdé soutěžní pneumatiky Michelin pro poslední tři rychlostní zkoušky. To bylo o jednu náhradní pneumatiku více, než měla konkurence z týmu Hyundai - zato však s výhodou většího počtu měkkých pneumatik pro mokrý povrch. Déšť se však nedostavil. Přestože Mikkelsen/Jæger zkoušeli všechno, aby vybojovali druhé místo, museli nakonec zaplatit za nevýhodu o cca 20 kilogramů vyšší hmotnosti a přehřívající se brzdy čtvrtým místem navzdory enormně skvělým výkonům během všech dnů soutěže.

V pátek a v sobotu sváděla druhá posádka v průběžném pořadí mistrovství světa napínavý duel o vedení se svými kolegy z týmu Volkswagen, posádkou Ogier/Ingrassia. Rozhodnutí ve prospěch trojnásobných mistrů světa přišlo na legendární rychlostní zkoušce "Panzerplatte".

První asfaltový podnik roku s velkolepou atmosférou

První čistě asfaltová rallye roku přilákala mnoho tisíc fanoušků, kteří vytvořili bouřlivou kulisu na rychlostní zkoušce "Panzerplatte" i podél tratí rychlostních zkoušek vedoucích vinicemi. Rallye Německo nabídla nejen velké jezdecké a technické výzvy, ale i strhující atmosféru. Každý ze tří soutěžních dnů v okolí Trieru postavil posádky před asfaltové rychlostní zkoušky se zcela odlišným charakterem. Předběžné rozhodnutí ve prospěch posádky Sébastien Ogier/Julien Ingrassia padlo na rychlostní zkoušce "Panzerplatte", která svými širokými úseky na betonu, ohraničenými nápadnými protitankovými kameny, tvořila charakter soutěžní soboty. V pátek se na úzkých asfaltových cestách, vedoucích vinicemi, rozhořel napínavý souboj o vedení mezi posádkami Mikkelsen/Jæger a Ogier/Ingrassia. V neděli nabídly mimořádnou podívanou rychlostní zkoušky "Drohntal" a "Sauertal", která se poprvé jela jako Powerstage, s kombinacemi rychlých úseků a serpentin na vinicích.

Upevnění vedení v mistrovství světa: Ogier/Ingrassia vedou o 59 bodů před posádkou Mikkelsen/Jæger

Úspěch v Rallye Německo je v mistrovství světa důležitým krokem jak pro posádku Sébastien Ogier/Julien Ingrassia v hodnocení jezdců a spolujezdců, tak i pro tým Volkswagen v hodnocení konstruktérů. Díky pátému vítězství v letošní sezoně pro značku Volkswagen a třetímu triumfu posádky Ogier/Ingrassia se obhajoba titulů ve všech třech hodnocení opět o kus přiblížila. Ogier/Ingrassia mají nyní na svém kontě 169 bodů, o 59 bodů více než Mikkelsen/Jæger na druhém místě v celkovém hodnocení. Latvala/Anttila následují na pátém místě se ztrátou 80 bodů. V hodnocení konstruktérů uhájil Volkswagen náskok 55 bodů.

V případě vítězství v nadcházejícím podniku, v Rallye Francie na Korsice, by se mohli Ogier a Ingrassia již s předstihem radovat z úspěšné obhajoby titulů v hodnoceních jezdců a spolujezdců.

Powerstage: dva bonusové body pro Latvalu, jeden pro Ogiera

Smířlivě skončila Rallye Německo pro posádku Jari-Matti Latvala a Miikka Anttila, která musela již v pátek po několika kilometrech odstavit svůj soutěžní vůz Polo R WRC s poškozenou převodovkou. V sobotu a neděli se však v rámci pravidla Rallye 2 vrátila zpět do hry ve skvělé formě a druhým nejlepším časem si zajistila dva bonusové body. Poslední bod z Powerstage získala posádka Ogier/Ingrassia s nejmenším myslitelným náskokem pouhé jedné tisíciny sekundy před posádkou Dani Sordo/Marc Martí (E/E, Hyundai). To odpovídá třem centimetrům.

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Německo - konečné výsledky

01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, 3:00.26,7 h
02. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 20,3 s
03. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, + 20,4 s
04. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen, + 27,2 s
05. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 3.34,8 min
06. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 4.31,2 min
07. Esapekka Lappi/Janne Ferm (FIN/FIN), Škoda, + 8.36,8 min
08. Pontus Tidemand/Jonas Andersson (S/S), Škoda, + 8.52,5 min
09. Jan Kopecký/Pavel Dresler (CZ/CZ), Škoda, + 9.44,2 min
10. Armin Kremer/Pirmin Winklhofer (D/D), Škoda, + 10.10,6 min

48. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, + 36.33,3 min


Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Německo - výsledky Powerstage

01. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai 7.54,9 min
02. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 2,5 s
03. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen + 2,6 s

Zdroj: Volkswagen

Související články a odkazy

Závodní speciály

Volkswagen club - zpravodaj

Volkswagen - motorsport

Fórum Volkswagen clubu

Oficiální stránky FIA WRC 2016


Rallye Finsko: Druhé místo pro Polo

rallly finsko

Posádka Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila byla ve své domácí soutěži ve Finsku odměněna za bojový výkon druhým místem a díky tomu se v průběžném pořadí mistrovství světa v rallye FIA WRC posunula na třetí příčku v hodnocení jezdců a spolujezdců. Posádka týmu Volkswagen se v osmém podniku, zahrnujícím celkem 333,60 kilometru rychlostních zkoušek, musela sklonit pouze před posádkou Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL, Citroën) a po vítězstvích v letech 2014 a 2015 stála potřetí v řadě na stupních vítězů Rallye Finsko.

Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N) dojeli do cíle 66. ročníku klasické rallye na sedmém místě, čímž v hodnocení jezdců a spolujezdců zmenšili ztrátu na trojnásobné mistry světa a současné vedoucí muže průběžného pořadí, posádku Sébastien Ogier/Julien Ingrassia. Francouzská dvojice zůstala po páteční ojedinělé chybě tentokrát bez bodového zisku, nadále však suverénně vede mistrovství světa se 143 body před svými týmovými kolegy Mikkelsen/Jæger (98) a Latvala/Anttila (87).

Miláček fanoušků Latvala získal v domácí rallye 80. umístění na stupních vítězů pro Polo R WRC

Jari-Matti Latvala byl v obou posledních letech 2014 a 2015 vždy oslavovaným národním hrdinou, protože s vozem Polo R WRC dokázal v Rallye Finsko dvakrát v řadě zvítězit. Tentokrát stačil výkon miláčka publika "jen" na druhé místo a celkově to bylo 80. umístění na stupních vítězů pro Polo R WRC. Latvala ztratil cenný čas na začátku soutěže kvůli poškození pneumatiky, ale brzy se vrátil zpět do hry a nakonec dojel do cíle na neohroženém druhém místě. Také v mistrovství světa jezdců to nyní vypadá pro vicemistry světa výrazně lépe. Díky zisku 19 bodů - Latvala byl třetí v Powerstage, a získal tak jeden bonusový bod - se vypracoval na třetí místo v průběžném pořadí mistrovství světa. Tím byl zahájen ohlášený útok na nejvyšší příčky ve druhé polovině sezony.

Mistr světa jel na maximum - vyšel sice s prázdnou, ale přesto měl na konci důvod k radosti

Něco takového se Sébastienu Ogierovi nestává často. Když dojede dvaatřicetiletý Francouz se svým vozem Polo R WRC do cíle soutěže mistrovství světa v rallye, pak si téměř vždy připíše na své konto důležité mistrovské body. Ve Finsku zůstal teprve popáté ze 47 soutěží jako jezdec týmu Volkswagen bez bodů. Na vnitřní straně velmi úzké zatáčky v desáté rychlostní zkoušce "Surkee2" zvolil totiž příliš agresivní stopu a po smyku skončil v příkopě. Díky přičinlivým finským fanouškům se sice posádka dokázala vrátit s vozem na trať, časová ztráta však dosáhla 16 minut, a to již nebylo možné stáhnout. Ogier má přesto s výhledem na nadcházející podniky mistrovství světa dobrou náladu. V kalendáři jsou nyní tři asfaltové rallye v řadě - v Německu, Číně a Francii - a Ogier v nich již nebude mít nevýhodu prvního jezdce na šotolině.

Z kandidáta na umístění na stupních vítězů čističem silnic: Mikkelsen získal ve Finsku cenné zkušenosti

Po vítězství v předchozím podniku mistrovství světa v rallye, v Polsku, přijel Andreas Mikkelsen do Finska s dostatkem sebevědomí. Na finské rallye ovšem tento Nor dosud nedokázal korunovat své výjimečné jezdecké dovednosti umístěním mezi nejlepší trojicí a nepovedlo se mu to ani letos. Sedmadvacetiletý obyvatel Osla byl až do třinácté rychlostní zkoušky, legendárním testu "Ouninpohja", na slibném třetím místě, v souladu se svým cílem dosáhnout na stupně vítězů. Poté však musel od Ogiera, který se kvůli opravě na spojovací etapě a příliš pozdnímu příjezdu do časové kontroly propadl ve startovním pořadí dozadu, převzít neoblíbenou práci čističe silnic. Díky bojovému a jezdecky velmi dobrému výkonu obsadil nakonec sedmé místo a zmenšil bodovou ztrátu na vedoucího muže mistrovství světa Ogiera.

"Velká cena Finska" - nejrychlejší rallye mistrovství světa všech dob

Rallye Finsko patří tradičně mezi nejrychlejší soutěže v kalendáři mistrovství světa v rallye FIA WRC. V uplynulém roce stanovil Jari-Matti Latvala s vozem Polo R WRC nový rekord průměrnou rychlostí 125,44 km/h. Od letošního roku je však novým rekordmanem Kris Meeke s hodnotou 126,61 km/h. V roce 2017 se tedy můžeme těšit na odvetu.

Hlasy po 3. dni Rallye Finsko:

Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1
"Nejlepší zprávou dne pro mě a Juliena je to, že pro nás konečně končí role čističů silnic, kterou jsme museli plnit již půl roku. Mentálně to je extrémně náročné muset neustále bojovat s těžkými podmínkami na trase. Nyní se těším na Rallye Německo, kde budou mít všichni, doufejme, dobré podmínky, a na krásný souboj o vítězství. Až na onu chybu jsem byl s naší rychlostí velmi spokojen, třetí místo by bývalo bylo v našich možnostech. Gratuluji ovšem také Krisu Meekovi a jeho týmu - samozřejmě mohl jet bez tlaku a profitoval ze svého postavení na startu. Zároveň však také odvedl absolutně bezchybný a velmi dobrý výkon."

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2
"Ze svého výkonu o tomto víkendu jsem šťastný, i když se mi hattrick v Rallye Finsko žel nepodařil. Druhé místo a bod v Powerstage jsou velmi dobrým ziskem. Navíc jsem si v celkovém hodnocení polepšil o jedno místo. Celkově jsme toho o tomto víkendu nemohli proti Krisu Meekovi víc podniknout. Ještě jednou velmi děkuji všem divákům, kteří mě podporovali. Je to vždy mimořádný zážitek jet zde, ve své domovině. Nyní začíná asfaltová sezona a ta pro mě probíhala v uplynulém roce pozoruhodně dobře. Na to bych nyní rád navázal hned v Německu."

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9
"Celkově můžeme být s Andersem se sedmým místem spokojeni, lepší výsledek nebyl o tomto víkendu možný. A pocit z jízdy na těchto fantastických cestách je velkolepý. Kromě toho je pozitivní, že jsme o několik bodů dokázali stáhnout ztrátu na Sébastiena. Jeho náskok je samozřejmě stále ještě velký, ale my uděláme maximum. Těžké to bylo, když jsme v sobotu náhle museli na trať jako první. Vydali jsme ze sebe všechno, ale první pozice na startu život skutečně neusnadňuje. Na několika rychlostních zkouškách jsem jel nepřetržitě na absolutním limitu, přesto byly časy příliš pomalé."

Jost Capito, ředitel týmu Volkswagen Motorsport
"Máme velkou radost z druhého místa, které získali Jari-Matti a Miikka. Ti ve své domácí soutěži odvedli opět prvotřídní výkon. Lepší výsledek nebyl z vlastních sil možný, zároveň se vrátili mezi trojici nejlepších v průběžném pořadí celkového hodnocení. Pro Sébastiena a Juliena neprobíhala rallye jistě podle jejich představ, ale jejich chyba, která je připravila o mnoho času, patří do rubriky "malá příčina s velkými dopady" - i mistři světa jsou, jak známo, jen lidé. Velmi dobrý výkon, který se neodráží ve výsledcích, odvedli také Andreas Mikkelsen a Anders Jæger. Na začátku měli nakročeno k umístění na stupních vítězů, poté však museli vyjíždět na trať jako první, což bylo velkou nevýhodou. Sečteno a podtrženo, to byla intenzivní Rallye Finsko, po níž jsme se třemi našimi posádkami na prvních třech místech celkového hodnocení a v hodnocení konstruktérů jsme i nadále v čele s velkým náskokem. S radostí proto již očekáváme Rallye Německo v našem domácím prostředí. V neposlední řadě blahopřeji posádce Kris Meeke a Paul Nagle, která zde ve Finsku odvedla skvělý, bezchybný výkon a zaslouženě zvítězila."

A pak tu byl ještě…

…Martin Hassenpflug. Šéfmechanik mistra světa Sébastiena Ogiera slavil zde ve Finsku, přesně před šesti lety, svůj soutěžní debut s týmem Volkswagen, tehdy ještě s vozem Škoda Fabia S2000, nasazovaným Volkswagenem. Od své premiéry v roce 2011 se pětatřicetiletý muž zúčastnil jako jediný zaměstnanec všech 63 rallye.

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Finsko - konečné výsledky

01. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën, 2:38.05,8 h
02. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, + 29,1 s
03. Craig Breen/Scott Martin (IRL/GB), Citroën, + 1.41,3 min
04. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, + 1.45,9 min
05. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 1.48,2 min
06. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 2.04,6 min
07. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen, + 2.22,4 min
08. Esapekka Lappi/Janne Ferm (FIN/FIN), Škoda, + 4.53,8 min
09. Kevin Abbring/Sebastian Marshall (NL/GB), Hyundai, + 5.22,4 min
10. Teemu Suninen/Mikko Markkula (FIN/FIN), Škoda, + 5.35,5 min

24. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, + 19.50,6 min


Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Finsko - výsledky Powerstage

01. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai 4.35,8 min
02. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai + 1,1 s
03. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 1,5 s


Průběžné pořadí mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship)*

Hodnocení jezdců
1. Sébastien Ogier, 143 bodů; 2. Andreas Mikkelsen, 98; 3. Jari-Matti Latvala, 87; 4. Hayden Paddon, 84; 5. Thierry Neuville, 76; 6. Mads Østberg, 70; 7. Dani Sordo, 68; 8. Ott Tänak, 52; 9. Kris Meeke, 51; 10. Craig Breen, 25

Hodnocení spolujezdců
1. Julien Ingrassia, 143 bodů; 2. Anders Jæger, 98; 3. Miikka Anttila, 87; 4. John Kennard, 84; 5. Nicolas Gilsoul, 76; 6. Ola Fløene, 70; 7. Marc Martí, 68; 8. Raigo Mõlder, 52; 9. Paul Nagle, 51; 10. Scott Martin, 25

Hodnocení konstruktérů
1. Volkswagen Motorsport, 227 bodů; 2. Hyundai Motorsport, 168; 3. M-Sport, 112; 4. Volkswagen Motorsport II, 109; 5. Hyundai Motorsport N, 86; 6. DMACK, 58; 7. Jipocar Czech National Team, 18; 8. Yazeed Racing, 4

Zdroj: Volkswagen

Související články a odkazy

Závodní speciály

Volkswagen club - zpravodaj

Volkswagen - motorsport

Fórum Volkswagen clubu

Oficiální stránky FIA WRC 2016


Rallye Polsko: první místo pro Polo

rallye polsko 2016

Štěstí přeje připraveným: Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N) oslavili v Polsku po výjimečném výkonu a napínavém souboji, který trval až do samotného cíle, své druhé vítězství v mistrovství světa v rallye (FIA WRC). Tato dvojice s vozem Volkswagen Polo R WRC odsunula ve strhujícím závěrečném finiši na druhé místo posádku Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST, M-Sport-Ford), přitom však také profitovala z Tänakovy smůly v závěru soutěže, v němž nabral časovou ztrátu kvůli poškozené pneumatice.

V boji o titul mistra světa zmenšila posádka Mikkelsen/Jæger svým vítězstvím ztrátu na své týmové kolegy Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), kteří obsadili šesté místo. Ogier/Ingrassia a Volkswagen se po sedmi ze 14 podniků letošní sezony postaví na start nadcházející soutěže ve Finsku (28.-31.7.2016) jako "půlmistři". Mikkelsen/Jæger jsou na druhém místě s odstupem 51 bodů za trojnásobnými mistry světa, Volkswagen obhájil v Polsku náskok 61 bodů před týmem Hyundai. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) dokončili Rallye Polsko ve třetím voze Polo R WRC na pátém místě.

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Polsko - konečné výsledky*

01. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen, 2:37.34,4 h
02. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford, + 26,2 s
03. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 28,5 s
04. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, + 29,3 s
05. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, + 33,8 s
06. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, + 40,3 s
07. Craig Breen/Scott Martin (IRL/GB), Citroën, + 2.01,4 min
08. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 3.04,6 min
09. Eric Camilli/Benjamin Veillas (F/F), Ford, + 5.23,1 min
10. Teemu Suninen/Mikku Markkula (FIN/FIN), Škoda, + 5.53,3 min

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Polsko - výsledky Powerstage

01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 4.47,0 min
02. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 0,7 s
03. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 1,5 s

Zdroj: Volkswagen

Související články a odkazy

Závodní speciály

Volkswagen club - zpravodaj

Volkswagen - motorsport

Fórum Volkswagen clubu

Oficiální stránky FIA WRC 2016


Rallye Itálie: Druhé a třetí místo pro Polo

2016 rallye italia

Volkswagen má za sebou úspěšný víkend na Rallye Itálie. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) a Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) vybojovali pro značku Volkswagen druhým a třetím místem dvojité umístění na stupních vítězů. V souboji o tituly mistrů světa v rallye (FIA WRC) to znamená velký krok, protože značka se soutěžním vozem Polo R WRC výrazně zvětšila svůj náskok jak v hodnocení jezdců a spolujezdců, tak i v hodnocení konstruktérů. Vítězem Rallye Itálie se stala posádka Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B, Hyundai), která sváděla napínavé souboje o vedení s posádkou Latvala/Anttila.

Do boje o "zlatou medaili" na Smaragdovém pobřeží naproti tomu nemohla zasáhnout posádka Ogier/Ingrassia, která podle pravidel musela, jako vedoucí posádka průběžného pořadí, startovat jako první, což znamenalo velkou časovou ztrátu v důsledku "čištění tratě". Díky bojovému výkonu se však odměnila umístěním na stupních vítězů, a tím maximálně dosažitelným úspěchem. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N) s třetím vozem Polo R WRC skončili s neúspěchem. V sobotu narazili v plné rychlosti do úlomku skály v ideální stopě. Kvůli poškozenému zavěšení museli ze soutěže předčasně odstoupit a vzdát se nadějí na cenné body.

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Itálie - konečné výsledky

01. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, 3:35.25,8 h
02. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, + 24,8 s
03. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, + 1.37,8 s
04. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 2.54,0 min
05. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford, + 5.26,4 min
06. Eric Camilli/Benjamin Veillas (F/F), Ford, + 5.59,8 min
07. Henning Solberg/Ilka Minor (N/A), Ford, + 6.22,2 min
08. Teemu Suninen/Mikko Markkula (FIN/FIN), Škoda, + 8.57,4 min
09. Jan Kopecký/Pavel Dresler (CZ/CZ), Škoda, + 9.47,0 min
10. Karl Kruuda/Martin Jarveoja (EST/EST), Ford, + 13.28,5 min

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Itálie - výsledky Powerstage

01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 4.50,1 min
02. Kevin Abbring/Sebastian Marshall (NL/GB), Hyundai + 0,6 s
03. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 1,1 s

Zdroj: Volkswagen

Související články a odkazy

Závodní speciály

Volkswagen club - zpravodaj

Volkswagen - motorsport

Fórum Volkswagen clubu

Oficiální stránky FIA WRC 2016


Rallye Portugalsko: Druhé a třetí místo pro Polo

rally portugalsko

Volkswagen učinil v Rallye Portugalsko důležitý krok k obhajobám titulů v mistrovství světa v rallye (WRC) výrazným bodovým ziskem. V soutěži, jejíž průběh byl napínavý až do samotného konce, porazil Mikkelsen Ogiera. Posádka Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N) tak zajistila německému továrnímu týmu druhé místo, zatímco jejich týmoví kolegové Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) obsadili třetí příčku. Pro soutěžní vůz Polo R WRC to jsou 75. a 76. umístění na stupních vítězů.

"Tým Volkswagen znovu odvedl vynikající výkony a souboj mezi Andreasem Mikkelsenem a Sébastienem Ogierem byl velmi napínavý," říká Dr. Herbert Diess, předseda představenstva značky Volkswagen osobní vozy, který navštívil tým na Rallye Portugalsko. "Je v pořádku, že vedoucí v tabulce musí přijmout určitou nevýhodu, ale je obtížně akceptovatelné, že jako vedoucí v mistrovství nemá vůbec žádnou šanci na vítězství. Dvě umístění na stupních vítězů jsou proto velmi, velmi dobrým výsledkem, právě s ohledem na obhajobu titulu v mistrovství světa v rallye. Bylo působivé sledovat, jak profesionálně a harmonicky celý tým spolupracuje."

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Portugalsko - konečné výsledky

01. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën, 3:59.01,0 h
02. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen, + 29,7 s
03. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, + 34,5 s
04. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 1.37,1 min
05. Eric Camilli/Benjamin Veillas (F/F), Ford, + 4.01,6 min
06. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, + 4.06,9 min
07. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 6.53,6 min
08. Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Ford, + 10.24,1 min
09. Pontus Tidemand/Jonas Andersson (S/S), Škoda, + 11.45,2 min
10. Nicolás Fuchs/Fernando Mussano (PE/RA), Škoda, + 13.14,0 min

Průběžné pořadí mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship)

Hodnocení jezdců
1. Sébastien Ogier, 114 bodů; 2. Andreas Mikkelsen, 67; 3. Mads Østberg, 58; 4. Hayden Paddon, 57; 5. Dani Sordo, 56; 6. Jari-Matti Latvala, 37; 7. Kris Meeke, 26; 8. Ott Tänak, 24; 9. Thierry Neuville, 23; 10. Eric Camilli, 14

Hodnocení spolujezdců
1. Julien Ingrassia, 114 bodů; 2. Anders Jæger, 67; 3. Ola Fløene, 58; 4. John Kennard, 57; 5. Marc Martí, 56; 6. Miikka Anttila, 37; 7. Paul Nagle, 26; 8. Raigo Mõlder, 24; 9. Nicolas Gilsoul, 23; 10. Benjamin Veillas, 14

Hodnocení konstruktérů
1. Volkswagen Motorsport, 145 bodů; 2. Hyundai Motorsport, 96; 3. M-Sport, 82; 4. Volkswagen Motorsport II, 70; 5. Hyundai Motorsport N, 55; 6. DMACK, 30; 7. Jipocar Czech National Team, 6; 8. Yazeed Racing, 0

Zdroj: Volkswagen

Související články a odkazy

Závodní speciály

Volkswagen club - zpravodaj

Volkswagen - motorsport

Fórum Volkswagen clubu

Oficiální stránky FIA WRC 2016


Rallye Argentina: Druhé a třetí místo pro Polo

rally argentina

Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) zvětšili druhým místem v Argentině své vedení v průběžném hodnocení mistrovství světa v rallye FIA WRC. V dramatickém finále byli trojnásobní mistři světa poraženi pouze posádkou Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ, Hyundai), která oslavila své první vítězství v mistrovství světa v rallye. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), stejně jako Ogier/Ingrassia rovněž s vozem Polo R WRC, završili dobrý týmový výkon třetím místem.

Pro Volkswagen tím v Argentině skončila vítězná série s dvanácti triumfy v řadě, během níž byl tým 335 dní neporažen. Posádky Ogier/Ingrassia a Mikkelsen/Jæger získali pro Polo R WRC 73. a 74. umístění na stupních vítězů ve 43. rallye od prvního startu v roce 2013. Polo R WRC zajelo v Argentině jedenáct z 18 možných nejrychlejších časů v rychlostních zkouškách.

Rallye Argentina patří mezi nejnáročnější podniky v kalendáři FIA WRC a ročník 2016 tuto pověst ve všech ohledech potvrdil. Na mimořádně drsných cestách s částečně kamenitým a částečně písečným povrchem se střídaly úzké, točité pasáže s rychlými úseky, které umožňovaly rychlou, plynulou jízdu. V portfoliu podmínek na Rallye Argentina nechyběla ani obávaná mlha, v níž se jela legendární rychlostní zkouška "El Condor". S rychlostní zkouškou "Mina Clavero" v prostředí podobném měsíční krajině se navíc vrátila jedna z největších výzev v mistrovství světa v rallye. A v roce 2016 se jela na mimořádně drsných a rozbitých cestách.

Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila narazili v sobotu ve 14. rychlostní zkoušce Rallye Argentina, v té době na vedoucí pozici, nešťastně do kusu skály, několikrát se převrátili a museli se tak vzdát nadějí na vítězství. Mechaniky týmu Volkswagen čekal enormně dlouhý seznam úkolů při opravě vozu, který zahrnoval kompletní zadní víko, nárazníky vpředu a vzadu, kapotu motoru, sklo čelního okna, obě zrcátka, blatníky vlevo a vpravo, všechny antény a nové ochranné panely spodní části vozu, co se týče zevnějšku. A pod vnějším pláštěm soutěžního vozu Polo R WRC sedadla, kolejnice pro upevnění sedadel, bezpečnostní pásy, nové systémy HANS a helmy, příčná ramena vpředu, spojovací tyče řízení vpředu, kompletní zadní nápravu, nový spojovací hřídel, chladič a mezichladič stlačovaného vzduchu, výměnu všech horních ložisek a tlumičů i výměnu všech těhlic, kloubových hřídelů a vložek podběhů kol. Díky soustředěnému výkonu týmu Volkswagen, který opravil Polo R WRC během povoleného limitu tří hodin, se mohla finská dvojice postavit v neděli opět na start a získat ještě dva body do hodnocení konstruktérů.

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Argentina – konečné výsledky

01. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, 3:40.52,9 h
02. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, + 14,3 s
03. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen, + 1.05,2 min
04. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 1.17,1 min
05. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 4.56,7 min
06. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, + 9.29,5 min
07. Marcos Sebastián Ligato/Rubén García (RA/RA), Citroën, + 9.39,2 min
08. Eric Camilli/Benjamin Veillas (F/F), Ford, + 10.16,0 min
09. Henning Solberg/Ilka Minor (N/A), Ford, + 10.48,5 min
10. Nicolás Fuchs/Fernando Mussano (PE/RA), Škoda, + 24.42,8 min

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Argentina - výsledky Powerstage

01. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai 13.08,0 min
02. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 11,2 s
03. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen + 11,7 s

Průběžné pořadí mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship)*

Hodnocení jezdců
1. Sébastien Ogier, 96 bodů; 2. Hayden Paddon, 57; 3. Mads Østberg, 52; 4. Andreas Mikkelsen, 48; 5. Dani Sordo, 44; 6. Jari-Matti Latvala, 27; 7. Ott Tänak, 24; 8. Thierry Neuville, 23; 9. Stéphane Lefebvre, 10; 10. Henning Solberg, 8

Zdroj: Volkswagen

Související články a odkazy

Závodní speciály

Volkswagen club - zpravodaj

Volkswagen - motorsport

Fórum Volkswagen clubu

Oficiální stránky FIA WRC 2016

 

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6


Zdroj: Volkswagen club | Volkswagen.cz | Foto: Volkswagen-motorsport.com

Rallye Mexiko: První dva stupně obsadilo Polo

Ogier

Po úvodních dvou letošních zastaveních světového šampionátu si stoprocentní bilanci držel Sébastien Ogier a do Mexika jel s pohodlným bodovým náskokem. Avšak, jak praví pravidlo o startovních pozicích, na Francouze čekaly dva dny čištění šotolinových tratí, což se stalo osudným jeho nadějím na dovršení letošního hattricku. Svému týmovému kolegovi Jari-Mati Latvalovi nestíhal, Fin si vybudoval až minutu a půl vysoký náskok na čele a Ogier mohl v neděli pouze kontrovat na PowerStage, kde dal Latvalovi pět sekund a připsal si bonusové body. Posádka Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila oslavila v Rallye Mexiko triumf, přičemž na druhé příčce se umístila dvojice Sébastien Ogier/Julien Ingrassia. Volkswagen se tak zapsal do historie, když vyrovnal svůj vlastní rekord dvanácti výher v řadě.

Koncentrace byla na prvním místě. To platí pro Sébastiena Ogiera v každém závodě, ovšem když vám v průběhu rallye začnou krávy přecházet cestu, je to trochu jiná situace. Nutno dodat, že trojnásobný mistr světa se nenechal vyvést z míry a předvedl exkluzivní manévr.

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Mexiko – konečné výsledky

01. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, 4:25.57,4 h
02. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, + 1.05,0 min
03. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 3.37,9 min
04. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 5.36,4 min
05. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 6.22,6 min
06. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford, + 9.59,5 min
07. Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Ford, + 12.58,5 min
08. Lorenzo Bertelli/Simone Scattolin (I/I), Ford, + 14.09,6 min
09. Teemu Suninen/Mikko Markkula (FIN/FIN), Škoda, + 18.01,8 min
10. Valery Gorban/Volodymyr Korsia (UA/UA), Mini, + 32.37,3 min

Pokračovat ve čtení celé recenze můžete ve zpravodaji Volkswagen clubu ZDE

Související články a odkazy

Závodní speciály

Volkswagen club - zpravodaj

Volkswagen - motorsport

Fórum Volkswagen clubu

Oficiální stránky FIA WRC 2016

 

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6


Zdroj: Volkswagen club | Volkswagen.cz | Foto: Volkswagen-motorsport.com

Rallye Švédsko: Vítězem je Ogier s vozidlem Polo

2016 svedsko

V jediné zimní rallye sezóny dominovala posádka Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) a na čtvrtém místě skončili Mikkelsen a Jæger. Volkswagen tak s vozem Polo R WRC zaznamenává další velký úspěch! Pro Ogiera a Ingrassiu to byl třetí úspěch ve čtyřech posledních ročnících této klasické rallye a 34. triumf celkově. Cesta k vítězství vyžadovala od trojnásobného mistra světa vynaložení obrovského úsilí, které bylo odměněno jedenáctým triumfem pro tým Volkswagen v řadě a 36. vítězstvím v 41 soutěžích. Na místě sledoval tento skvělý výkon Dr. Frank Welsch, člen představenstva zodpovědný za vývoj značky. Vítězná posádka předvedla jeden z nejlepších výkonů uplynulých let, protože měla v soutěži nevýhodné postavení prvního startujícího, který musel pro ostatní projet trasu pokrytou vrstvou čerstvého sněhu. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N) dokončili domácí soutěž na čtvrté pozici. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila se museli vzdát svých nadějí na čtvrté vítězství v Rallye Švédsko již v pátek, a sice kvůli prasklé hnací hřídeli.

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Švédsko – konečné výsledky

01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 1:59.47,4 h
02. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai + 29,8 s
03. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford + 55,6 s
04. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen + 1.10,8 min
05. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford + 1.50,7 min
06. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 2.24,0 min
07. Henning Solberg/Ilka Minor (N/A), Ford + 2.40,0 min
08. Craig Breen/Scott Martin (IRL/GB), Citroën + 2.44,6 min
09. Elfyn Evans/Craig Parry (GB/GB), Ford + 5.17,0 min
10. Pontus Tidemand/Jonas Andersson (S/S), Škoda + 5.31,7 min

Pokračovat ve čtení celé recenze můžete ve zpravodaji Volkswagen clubu ZDE

Související články a odkazy

Závodní speciály

Volkswagen club - zpravodaj

Volkswagen - motorsport

Fórum Volkswagen clubu

Oficiální stránky FIA WRC 2016

 

Fotogalerie

foto01
foto02
foto03
foto04
foto05
foto06


Zdroj: Volkswagen club | Volkswagen.cz | Foto: Volkswagen-motorsport.com

Rallye Monte Carlo: Ogier slaví triumf v první rally sezony, Mikkelsen druhý

2016 monaco

Pro Polo R WRC to bylo 35. vítězství v 40. absolvované soutěži, pro posádku Ogier/Ingrassia 33. úspěch v kariéře a pro Mikkelsena 15. umístění na stupních vítězů. Jeho nový spolujezdec Anders Jæger slavil navíc hned při svém premiérovém startu ve vrcholné kategorii mistrovství světa v rallye své první umístění na stupních vítězů. Tím se nemůže pochlubit žádný jiný spolujezdec v aktuální startovní listině seriálu WRC.

Tři vítězství na "Monte" v řadě - Sébastien Ogier se zařadil mezi legendy

Sandro Munari to dokázal s Lancií, Walter Röhrl s Opelem, Lancií a Audi, Tommi Mäkinen s Mitsubishi a Sébastien Loeb s Citroënem. Mezi tyto skutečné legendy světových rallye se nyní zařadil Sébastien Ogier, který jako teprve pátý jezdec v historii mistrovství světa v rallye vyhrál Rallye Monte Carlo třikrát v řadě: v letech 2014, 2015 a 2016 s Volkswagenem. Polo R WRC o výkonu 318 koní je po vozech Porsche 911, Lancia Stratos, Lancia Delta, Mitsubishi Lancer a Citroën Xsara šestým modelem, který má na svém kontě tři vítězství na "Monte". S 35 vítězstvími ve 40 soutěžích je Polo R WRC navíc celkově nejúspěšnějším vozidlem historie automobilových soutěží, s pozoruhodnou úspěšností 87,5 procenta.

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Monte Carlo - konečné výsledky

01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 3:49.53,1 h
02. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen + 1.54,5 min
03. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 3.17,9 min
04. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford + 4.47,7 min
05. Stéphane Lefebvre/Gabin Moreau (F/F), Citroën + 7.35,6 min
06. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 10.35,5 min
07. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford + 11.39,9 min
08. Elfyn Evans/Craig Parry (GB/GB), Ford + 18.30,8 min
09. Esapekka Lappi/Janne Ferm (FIN/FIN), Škoda + 20.41,0 min
10. Armin Kremer/Pirmin Winklhofer (D/D), Škoda + 20.43,9 min

Související články a odkazy

Závodní speciály

Volkswagen - motorsport

Fórum Volkswagen clubu

Oficiální stránky FIA WRC 2016

 

Fotogalerie

foto01
foto02
foto03
foto04
foto05
foto06


Zdroj: Volkswagen club | Volkswagen.cz | Foto: Volkswagen-motorsport.com