Polo V. generace

polovgenerace

Vypadá to, že se díváme na zmenšený Golf šesté generace s prvky Scirocco. To je tak trochu pravda, protože nové Polo, které bylo odhaleno na autosalonu v Ženevě v roce 2009, se těmto vozům opravdu hodně podobá. Nové Polo ve stylu většího Golfu zůstává rozměrově malým Volkswagenem, opouští motory TDI PD a přiváží do třídy malých vozů přímé vstřikování benzinu kombinované s přeplňováním. Hrany na světlometech jsou proti svému předchůdci nejvýraznějším stylistickým posunem. Ostřejší tvary nese kapota i boky. Návrat k věcné hranatosti předchůdců ze 70. a 80. let pak naznačuje extrémně geometrický obrys koncových svítilen, jejichž celková plocha je výrazně menší než u Golfu, snad proto, aby bylo Polo snáze odlišitelné. Boční profil zůstává věrný grafice se třemi bočními skly. To poslední tradičně zmenšuje plnost C-sloupku, která patří ke genové výbavy hatchbacků Volkswagenu. Povinný mezigenerační růst se nevyhnul ani Polu. Přesto to neplatí doslova. Například výška je totiž nyní nižší než u předchůdce. Extrémně krátký zadní převis zřejmě nedovolil konstruktérům přiblížit se objemům zavazadlových prostorů vlastních příbuzných - Ibizy a Fabie. Za pozornost stojí 30 mm nárůst v oblasti rozchodů kol, který by se měl odrazit na jízdní stabilitě. Zcela nová přístrojová deska se nápadně podobá té ve Volkswagenu Golf. Není stejná (nevešla by se), takže je jisté, že podobnost není náhodná, ale naprosto záměrná. Kdo nemá na Golf, měl by koupit Polo. Tak si můžeme vyložit záměry designérů a stratégů VW. Proti Golfu chybí jen přístroje v tubusech před řidičem. Pod vnějším pláštěm je údajně známé rozložení komponent z předchozí generace. Měkčené plasty (slush) budou na přístrojové desce v Polu až od druhé úrovně výbavy (Comfortline). Palubní deska je dostatečně přehledná, což platí i pro středovou konzoli. Interiéru představeného vozu dominoval sportovní trojramenný volant, který ale bude k mání pravděpodobně jen ve vyšších verzích výbavy nebo ve sportovním modelu GTI, který jistě taky brzy dorazí. Po stránce prostornosti by na tom mělo být nové Polo zhruba stejně jako předchozí generace, takže se o prostor na předních sedadlech nemusíte bát. Podvozek odpovídá dnešním standardům ve třídě. Tedy vpředu vzpěry McPherson kombinované s příčnými rameny, vzadu pak vlečená ramena, spojená zkrutnou příčkou. Nová platforma přináší nejen větší rozchody kol, ale taky novou geometrii uložení přední nápravy. Motoricky je toho v zážehové paletě jen málo nového. Základ tvoří i nadále české tříválce HTP, nad nimi je čtrnáctistovka se 63 kW, známá z Fabií i Ibiz a teprve pak přichází nový čtyřválec 1,2 TSI (77 kW), který současně slaví premiéru ve Škodě Yeti. Standardem i nadále mezi benzinovými motory zůstává pětistupňová převodovka, pouze 1,2 TSI má šest stupňů a jako bonus za příplatek bude v nabídce i sedmistupňové DSG poprvé pro motor 1,4 16V (63 kW).

Označení modelu
Polo 5, 6R

Produkce
2009 - 2014

Zajímavosti
Faceliftové Polo V. generace bylo oficiálně představeno veřejnosti na autosalonu v Ženevě dne 05.03.2009. Polo získalo ocenění Vozidlo roku 2010.

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6


CrossPolo

polo5generacecrosspolo2010

CrossPolo má ve srovnání se standardním Polem o 15 mm větší světlou výšku. Přední a zadní nárazník, lemy blatníků, prahy a spodní část dveří jsou kryty černými ochrannými plasty. Vpředu i vzadu se nacházejí stříbrné lišty. Výplň nasávacího otvoru v předním nárazníku má voštinovou mřížku, maska chladiče je naopak společná s Polem. Na střeše se nacházejí podélné lyžiny s nosností 75 kg.

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6


Polo Sedan (Saloon)

polo5generacesedan

Poprvé v historii značky se představil nový volkswagen světu v Rusku, konkrétně v Moskvě před zraky 200 VIP hostů. Nové Polo s karoserii sedan bylo vyvinuto pro specifické podmínky ruského trhu a v Rusku a vyrábí se na nové lince závodu v Kaluze. VW Polo sedan je třetí karosářskou verzí páté generace řady Polo, pokud počítáme i Polo GTI a Cross Polo, tak je sedan jednou z pěti variant Pola. Volkswagen s ním míří primárně na lukrativní ruský trh, pro který bylo toto auto navrženo. To znamená, že podvozek byl odladěn tak, aby vydržel náročné podmínky rozbitých ulic v ruských městech, a vůz byl také testován pro použití v extrémních klimatických podmínkách.

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4

Přihlášení