Polo III. generace

polo3generace

Na podzimním autosalonu v Paříži v roce 1994 se veřejnosti poprvé představil Volkswagen Polo třetí generace. Tento model znamenal zvýšení kvality po všech stránkách. Malé Polo "dospělo". Poprvé nabídlo druhou dvojici dveří, jeho komfort i úroveň bezpečnosti se vyrovnala vozům stojícím nejméně o jednu třídu výš. Pečlivou práci designérů potvrdila nejenom vysoká torzní tuhost karoserie nového modelu, ale i nejnižší koeficient aerodynamického odporu v této třídě cx = 0,32. Ke dvojici známých motorů o výkonech 33 kW/45 k a 40 kW/55 k přibyl zážehový čtyřválec 1.6/55 kW (75 k). Příznivce vznětových motorů potěšil čtyřválec 1.9 D/47 kW (64 k). Motor 1.6/55 kW dostal sací potrubí proměnné délky a jeho výkon vzrostl na 74 kW/100 k. Řadu vznětových agregátů obohatil čtyřválec s přímým vstřikováním a přirozeným plněním 1.9 SDI/47 kW (64 k). Na podzim roku 1996 udělal motor o objemu 1.1i místo novému hliníkovému čtyřválci 1.0/37 kW (50 k) a v nabídce se objevila i výkonnější čtyřnáctistovka 1.4/74 kW (100 k). První verze 6N poznáte na první pohled tak, že nárazníky jsou dvoudílné a jejich spodní část je plechová. Tato verze se vyráběla od roku 1994-1996, kdy poté nastal facelift tohoto modelu. Rok 1997 znamenal pro VW Polo 6N omlazení o řadu nových prvků a zároveň v tento rok bylo představeno VW Polo Variant neboli kombi. Nabídka motorů je opět pestřejší od 1.0 benzínu přes 1.4 a 1.6, také diesel 1.9 a 1.9TDI a či benzinové 16V nebo sportovní verzi GTI. Interiér vozu je z příjemně tuhého polstrování sedadel, která jsou i výškově nastavitelná. Stejně tak tříramenný volant umožňuje výškovou regulaci. Přestože mají vozy Volkswagen, co se týče kvality a spolehlivosti, celkově velmi slušnou pověst, Polu se problémy rozhodně nevyhýbají. Asi největší starosti jsou s předními poloosami a čepy řízení. U vozu s více najetými kilometry je důležité zkontrolovat geometrii nápravy, která se časem rozhodí. Jednoduchým indikátorem je rychlé a nerovnoměrné sjíždění pneumatik. Pozor na brzdové kotouče, které se po intenzivním brzdění a zahřátí někdy zkroutí. Častým nešvarem pola jsou uvolněné přepážky ve střední části výfukového potrubí, které pak při jízdě drnčí. Vůbec celý výfuk jako takový za nic nestojí. Naopak cizí jsou polu úniky oleje nebo koroze. Poměrně dost závad je zaznamenáno na elektroinstalaci zadních svítilen, u kterých častěji dochází ke zkratům nebo k praskání žárovek. Nejrozšířenější zážehovou motorizací je čtrnáctistovka, která hodně vydrží. Je i docela dynamická a nemá moc velký apetit. Mírným zklamáním u Pola je poměrně nepřesné řazení s příliš dlouhými drahami. Toto vozidlo se vyrábělo v letech 1994-1999. Rozlišují se dle své karoserie na 3- a 5-dveřový Hatchback, 4-dveřový Classic (sedan) a 5-dveřový Variant (kombi). Pod kapotou můžete nalézt několik typů motorů: zážehové (1.0, 1.3, 1.4, 1.4 16V, 1.6) a vznětové (1.9D, 1.9SDi). Jelikož jsou tyto motory koncernové, tak ty samé můžeme nalézt v Seatu Ibiza 6K, Seat Toledo 1L, Škoda Felicia, Škoda Fabia I, Škoda Octavia I do r.v. 1998, VW Golf III. To samé platí i pro výběr náhradních dílů, které mají shodná výrobní označení. Toto vozidlo díky svým dobrým jízdním vlastnostem, pořizovací ceně náhradních dílů a rozmanitosti sportovních dílů patří mezi mladé lidi jako stále oblíbené auto.

Označení modelu
Polo 3, MK3, 6N, 6N1

Produkce
10.1994 - 1999

Zajímavosti
Polo III. generace bylo oficiálně představeno veřejnosti na autosalonu v Paříži dne 07.10.1994.

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6


Harlekýn

Opravdu extravagantní auto pro odvážné bylo Polo Harlekýn. Povrchové díly karosérie byly sestaveny z několika různých pastelových barev běžně prodávaného Pola. Náhodně sestavené díly různých čtyř barev (modrá, červená, zelená, žlutá) vám dávaly jedinou jistotu: dvě stejné barvy nebudou vedle sebe. Zákazníci dokonce při objednávání nevěděli, jakou barevnou konfiguraci dostanou. Zajímavý byl i postup výroby. Jednobarevná Pola si na konečné montáži vyměnila dveře, kapoty a nárazníky se svými jinak barevnými sousedy. Jinak co Harlekýn, tak to originál. Málokdy se stane, že se setkáte se dvěma úplně stejnými barevnými auty vedle sebe. Tohoto provedení se dočkal i VW Passat, Golf, Brouk a Lupo.

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6


Open Air

Volkswagen lákal mladé zákazníky různými akčními modely Pola, které ale u nás potkáte zřídka. Na podzim roku 1995 se začal prodávat Polo Open Air s velkou elektricky otevíratelnou střechou.

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6


Polo Classic

polo3generaceclassic

VW Polo Classic je kufrová varianta modelu 6N ve stylu sedan. Jedná se o čtyřdvéřový, čtyř až pětimístný sedan, motor vpředu a pohon předních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHC o objemu 1390 cm3 měl vrtání 76,5 mm a zdvih 75,6 mm, komprese 10,2, výkon 44 kW (60 koní) při 4700 ot/min, točivý moment 116 Nm při 2800 ot/min. Pětistupňová převodovka, rozvor 2443 mm, hmotnost 1070 kg, maximální rychlost 157 km/h a zrychlení na stovku za 16 s. Skoro identickým vozidlem byl Seat Cordoba.

Označení modelu
Polo 3, Classic

Produkce
1995 - 2002

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6


Polo Variant

polo3generacevariant

Jedná se o verzi kombi a pochází z modelu 6N o proti kterému je delší o 422 mm (42,2 cm) a byl veřejnosti představen v roce 1996 a do sériové výroby byl dán o rok později. O proti modelu 6N se vyráběl o 3 roky později a dále jeho výroba trvala až do roku 2001, tedy o 2 roky více než u 6N, kdy v této době byla nabízeny již faceliftové modely 6N2 a proto i u verze Variant se můžeme setkat s řadou odlišností u sebe navzájem jako je např. palubní deska, blikače, nárazníky a výbava. Tato verze dostala i motory 1.9 TDi 66 kW a 1.9 TDi 81 kW, což ovšem 6N neměly. Sesterským vozidlem VW Polo Variant je Seat Cordoba Vario a obě vozidla mají hodně společných náhradních dílů. Rozdíl vozidel je především v jejich zadní části. Tato verze Pola se dodávala v letech 1997 až 2001. V nabídce byla řada motorů 1.4, 1.6 a 1.9D, 1.9 SDi, 1.9 TDi.

Dobová recenze ze serveru AUTO.CZ (1998)
Po Passatu a Golfu Variant přichází i designově povedené Polo Variant. Je jasné, že Volkswagen nevěnuje konkurenci ani v nejnižší třídě prostor pro snadný prodej. Jako jedni z prvních u nás jsme měli možnost v listopadu 97 otestovat tuto novinku navíc s opěvovaným dieselem s přímým vstřikováním nafty - 1,9 SDi/47kW. Nejsilnější stránkou nové karosářské varianty Pola je samozřejmě zavazadlový prostor. Ten odpovídá skutečným nárokům dnešních uživatelů menších vozů, kteří chtějí se stejným vozem jezdit do práce, převézt starý (a dlouhý) koberec na chatu nebo dopravit celou rodinu i s lyžemi do Krkonoš... Právě těmto požadavkům se snaží Polo Variant vyjít vstříc prodlouženou zádí s praktickým víkem pátých dveří, které není nijak omezeno zadními svítilnami. Jeho základní rozměr je 390 litrů a sklopením opěradel se zvětší na slušných 1250 litrů. Uzavření pátých dveří usnadňují dokonce dvě vnitřní madla, takže o čistotu vašich prstů je dokonale postaráno. V části pro cestující se, oproti základnímu Polu, v podstatě nic nezměnilo, přístrojová deska je stará známá i z jiných vozů koncernu VW. Pro zajímavost stejnou přístrojovou desku používá i Seat Ibiza či Arosa. Za jízdy je celý interiér prost jakýchkoli „pazvuků . Přední sedadla jsou dobře tvarovaná a dostatečně tvrdá, takže záda ani po delší jízdě neprotestovala. Sedadla je možno seřizovat i výškově, což jistě ocení mnozí s menší postavou. Místo na zadních sedadlech se oproti základnímu Polu nijak nezměnilo, a nutno říct, že v poměru k délce vozu 4137 mm je ho poněkud méně. Výbava námi testovaného modelu obsahovala: posilovač řízení, ABS, tónovaná skla, otáčkoměr, elektronický imobilizér, dělené zadní sedadlo, autorádio Beta, výškově stavitelná sedadla a volant, pylový filtr, střešní nosič, kryt zavazadlového prostoru, centrální zámek, el. ovládaná okna, čemuž odpovídala poměrně vysoká cena 446.000,- Kč. Z výbavy chyběl jen airbag u řidiče, což bych dnes považoval za standard. Jízda s Polem vybaveným SDi motorem s výkonem 47 kW a oxidačním katalyzátorem je zpočátku kupodivu vcelku svižná, ale jakmile se překročí devadesátka nebo přijde-li menší stoupání, na nějaké předjíždění či zrychlování můžete zapomenout. Je však nutno říci, že tento motor ani není k těmto účelům postaven, má spíše jiné přednosti - velmi nízkou spotřebu, dlouhou životnost a nízké provozní náklady. Hluk přenášený od motoru do interiéru je poměrně nízký (po zahřátí) a nijak zvlášť se neliší od benzínových motorů dodávaných do Pola. Z jízdních vlastností mě zvláště zaujala výborná odolnost proti nárazovému bočnímu větru. V místě, kde jsme testovali Polo byla totiž téměř vichřice... Příjemně je natavena také síla ovládání posilovače řízení.

Označení modelu
Polo 3, Variant

Produkce
1997 - 2001

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6


 VW Caddy

polo3generacecaddy

Třetí generace VW Caddy byla postavena na základu třetí generace typu Polo. Prodával se také pod názvem Seat Inca. Výroba probíhala v letech 1996 až 2005 ve Španělsku a později v Argentině. Tento model má s Polem 6N má velice podobné rysy. Karoserie Caddy je zaoblená a celé vozidlo dostává nový nádech díky vyspělé technologii v této době. Motorizace je pouze 1.4, 1.6 MPI nebo 1.9D. U vozidla nalezneme již dva airbagy, ABS nebo AC klimatizaci. Standardně se montují 13ti palcové disky. Úložný prostor je 2.0 m². Caddy se díky své úložné ploše ze začátku používal jako přepravní vůz pro zboží, sloužil v různých složkách jako je německá policie, armáda apod. Později se setkáváme s prosklenou skříní a tento model byl používán pro převoz osob. V dnešní době se u Caddy změnila karoserie v integrovanou kabinu a nabízí ještě více možností pro jeho využití. Konkurentem VW Caddy je Seat Inca 6K. VW Polo Caddy má stejnou palubní desku a přední část vozidla..

Označení modelu
VW Caddy, 9U, 9KV

Produkce
1996 - 2005

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6

Přihlášení