JMENUJI SE POLO. VOLKSWAGEN POLO.
- Byl jsem vyroben v roce 1975 v německé továrně ve Wolfsburgu.
- V roce 2015 jsem oslavil 40. narozeniny.
- V současné době mě můžete potkat v 6 generacích s faceliftovými (omlazenými) řadami (označení: 1, 1F, 2, 2F, 6N, 6N2, 9N, 9N3, 6R, 6C1, AW).
- Koupilo mě více 12.5 milionu zákazníků (1. - 4. faceliftová generace).
- Jsem 7. nejprodávajším vozidlem na světě!
JSEM PROSTORNÝ.
- V roce 1975 nabízel zavazadlový prostor 238 litrů.
- Průměrně nabízím zavazadlový prosotor 280 až 952 litrů (model POLO 6C1, verze Hatchback, rok 2015).
- U verze sedan však nabízím až 454 litrů (model POLO 6C1, verze Sedan, rok 2015).
- U verze kombi při položení zadních sedaček nabízím až 1.250 litrů (model POLO Variant, rok 1997).
VYROSTL JSEM.
- Když jsem vyjel z výrobního pásu, mé tehdejší délka byla 3.512 mm a hmotnost 685 kg.
- V současné době jsem se prodloužil o 878 cm (model POLO 6C1, verze Sedan, 2015, délka 4.390 mm).
MÁLO SPOTŘEBUJI.
- Dokáži jet se spotřebou paliva pouze do 2,9 l/100km (model POLO 6R, verze BLUEMOTION, rok 2010, motor 1.2 TDI CR 55 kW).
JSEM ŠETRNÝ K PŘÍRODĚ.
- Katalyzátor jsem měl zabudovaný již ke konci 80. let (model POLO 2 86C).
- Emise CO2 mají hodnotu pouze 87 g/km (model POLO 6R, verze BLUEMOTION, rok 2010, motor 1.2 TDI 55 kW). Thing Blue.
JEZDÍM I RYCHLE.
- Když jsem začínal poznávat silnice, ujížděl jsem až 135 km/h.
- Nyní zvládám cestovat i při rychlosti až 243 km/h (model POLO 6C1, verze WRC, rok 2015) a zrychlím z 0 za 100 km/h. za neuvěřitelných 3.9 s (model POLO R WRC, verze závodní speciál).
JEZDÍM HLAVNĚ BEZPEČNĚ.
- Airbagy jsem dostal již v roce 1990 (model POLO 2F 86C).
- Získal jsem maximální počet 5 hvězdiček z testu EURO NCAP/ GLOBAL NCAP (model POLO, verze 6C1, rok 2014).
JSEM VESELÝ A ZÁBAVNÝ.
- Jako extravagantní auto jste si mě mohli zakoupit v nevšedním provedení HARLEKÝN. Povrchové díly karosérie byly sestaveny z několika různých pastelových barev běžně prodávaného vozidla Polo (model POLO 6N, rok 1995).
- V další možné výbavě jsem mohl mít elektricky stahovací střechu (Open Air) nebo výbavu Colour Concept s koženým interiérem kombinovaným s barvou karoserie (5 barev: černá, červená, modrá, zelená a žlutá).
- Důležité je sdělit, že jako jedno z mála vozidel Volkswagen nabízím širokou škálu více jak 135 laků karoserie (model POLO 6N).
ZVLÁDÁM LEHČÍ TERÉN.
- Díky vyšší světlé výšce a ochrannému oplastování karoserie zvládám i lehčí terén (model POLO Fun, POLO Cross).
RÁD VYHRÁVÁM!
- 1979 - Vozidlo roku v Irsku (model POLO 1F, verze Derby 1)
- 2010 - Světové auto roku (model POLO 6R)
- 2010 – Evropské auto roku (model POLO 6R)
- 2010 - Nejúspornější a nejšetrnější malý vůz (Topten International Group)
- 2013 - Mistr světa v šampionátu WRC (soutěžní tým Volkswagen MotorSport v posádkou Sébastien Ogier & Julien Ingrassia se závodním číslem 8)
- 2014 - Mistr světa v šampionátu WRC (soutěžní tým Volkswagen MotorSport v posádkou Sébastien Ogier & Julien Ingrassia se závodním číslem 1)
- 2015 - Mistr světa v šampionátu WRC (soutěžní tým Volkswagen MotorSport v posádkou Sébastien Ogier & Julien Ingrassia se závodním číslem 1)
- 2016 - Mistr světa v šampionátu WRC (soutěžní tým Volkswagen MotorSport v posádkou Sébastien Ogier & Julien Ingrassia se závodním číslem 1)
JAK VZNIKLO MÉ JMÉNO?
- Volkswagen tvoří názvy pro své automobily od různých druhů proudů, větrů a pohybů. Polo – polární větry, Golf – golfský proud, Passat – pasát v tropických oblastech, Touareg – putující kočovníci z afrických pouští, Transporter – v překladů kurýr.
Informace v uvedeném článku se průběžně aktualizují.