Polo R WRC III.

wrc2017

Nové Polo R WRC je ve vývoji. Má být výkonnější, rychlejší a atraktivnější

V rámci přípravy na nadcházející éru soutěžního sportu se ve Volkswagenu pustili do vývoje nového vozu Polo R WRC. Ředitel oddělení Volkswagen Motorsport se nechal slyšet, že: "Pravidla WRC pro rok 2017 obsahují mnoho atraktivních technických novinek pro mistrovství světa v rallye." Nové Polo R WRC tak bude mít o 50 mm širší karoserii, o 25 kilogramů nižší hmotnost a výkon stoupne na cca 280 kW (380 k).

Na vývoji třetí generace soutěžního vozu Polo R WRC pracují designéři značky Volkswagen již od loňského léta, kdy FIA (Mezinárodní automobilová federace) odtajnila nová pravidla. Nyní se nám pod ruky dostává vizuální koncept, kterým designéři značky Volkswagen naznačují svoji představu o nové podobě soutěžního vozu. Poté, co byly úspěšně testovány základní komponenty vozidla v aktuální karoserii, vstupuje nyní vývoj třetího vozu WRC značky Volkswagen do rozhodující fáze.

„Zkušenosti, které týmy nasbíraly v uplynulých letech, budou využity v soutěžních vozech WRC budoucnosti, které budou výrazně dynamičtější a současně bezpečnější. Jako obvykle pracujeme pečlivě na vývoji nové generace vozu Polo R WRC. Do začátku nové sezony nyní půjde o vytvoření nejlepších předpokladů pro to, aby bylo Polo R WRC 2017 stejně úspěšné jako oba jeho předchůdci,“ říká Jost Capito - ředitel oddělení Volkswagen Motorsport.

Nárůstu výkonu o cca 45 kW (60 k) je dosaženo zvětšením průměru restriktoru sání ze současných 33 na budoucích 36 milimetrů. V převodovém ústrojí bude navíc povoleno použití elektronicky řízeného mezinápravového diferenciálu. Mezi nápadné vizuální prvky budou patřit především větší zadní spoiler a širší přední spoiler. Minimální vnější délka bude 3900 milimetrů a minimální hmotnost klesne z 1200 na 1175 kilogramů. 

Zdroj: Volkswagen


Polo R WRC II.

V lednu 2015 byl v Autostadtu ve Wolfsburgu představen závodní speciál Volkswagen Polo R WRC druhé generace. Tovární tým z Wolfsburgu hodlá s novým vozem a novým designem znovu obhájit titul mistra světa v rallye (FIA WRC). Nutno sdělit, že Volkswagen získal všechny mistrovské tituly při debutu vozu Polo R WRC v roce 2013 i v sezoně 2014. Složení posádek zůstává beze změn: dvojnásobní mistři světa Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) a jejich týmoví kolegové Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) a Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N). Nejnápadnější změnou soutěžního vozu Polo R WRC před sezonou 2015 je jeho zevnějšek. Základní barva bílá ustoupila tmavě modré, která z přídě přechází přes bílé a světle modré pruhy do bílé zádě, nad níž ční nový zadní spoiler. Do nového designu byli integrováni silní partneři Volkswagenu v mistrovství světa v rallye: Red Bull, dodavatel maziv Castrol, Volkswagen Financial Services, dodavatel pneumatik Michelin, specialista na podvozek a spojky ZF Sachs a dodavatel příslušenství OMP. Inženýři značky Volkswagen realizovali pod kapotou mnoho nových nápadů. Největší novinkou je hydraulicky ovládaná převodovka, která se ovládá "pádlem" na sloupku řízení. Navíc byly tři čtvrtiny komponentů skeletu karoserie, motoru, podvozku, pohonného ústrojí a aerodynamického paketu prověřeny podle principu "jednodušší, lehčí, stabilnější" a mnohé z nich optimalizovány. Již nyní se můžeme těšit na vítězná pořadí v čele se soutěžními týmy s vozidly Volkswagen Polo!

Délka/šířka/výška (mm) 3976/1820/1356 | Hmotnost: 1200 kg
Další technická specifikace: VMax 200 km/hod., zrychlení 0-100 km/hod za 3.9 s., šestirychlostní sekvenční převodovka, pohon na všechna kola

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6


Polo R WRC I.

Jedná se o první Volkswagen, který je postavený dle předpisů nejvyšší rallye kategorie WRC. Tovární tým Volkswagen Motorsport na předváděcí akci v Olbii na Sardii oznámil, že v roce 2013 vstoupí s Polem R WRC do světového šampionátu v rallye. Pod kapotou nalezneme čtyřválcový motor o objemu 1,6 TSI přeplňovaný turbodmychadlem s přímým vstřikováním s výkonem 315 koní při 6250 ot/min a největším krouticím momentem 425 Nm při 5000 ot/min. Pohonná jednotka je umístěna spolu se sekvenční šestistupňovou převodovkou napříč vozu. Přenos výkonu zajišťuje dvoukotoučová spojka. Převodové ústrojí obsahuje dva lamelové samosvorné diferenciály na přední a zadní nápravě. Závěsy kol typu McPherson jsou osazeny neobvyklými tlumiči pérování ZF, které dovolují propérování 180 mm (asfaltový podvozek) až 270 mm (šotolinový podvozek). Čtyřpístkové kotoučové brzdy s vnitřním chlazením jsou obdobné jako u konkurentů - průměr 355 mm pro asfaltové tratě, pr. 300 mm pro nezpevněný povrch. K dispozici budou osmnáctipalcové nebo patnáctipalcové pneumatiky Michelin. Polo R WRC je dlouhé 3976 mm, široké 1820 mm a vysoké 1356 mm. Rozvor náprav činí 2480 mm. To znamená, že polo je kompaktnější než DS3 WRC i Fiesta WRC. Z 0 na 100 km/h zrychlí 1200 kg těžký vůz za 3,9 sekundy. VW Polo R WRC se skládá z přibližně 3000 dílů, z nichž 1360 bylo nově zkonstruováno přímo pro soutěžní speciál. Do tohoto množství není započítán motor a převodovka. Pohonná jednotka se skládá z dalších 300 komponentů, které byly optimalizovány při simulacích pomocí speciálních počítačových programů. Při vývoji technici vyzkoušeli dva různé poměry vrtání a zdvihu motoru, tři rozdílné hlavy motoru, devět geometrií sacích kanálů, dvě varianty ventilů a nespočet vstřikovačů paliva. Vývoj speciálu trval 18 měsíců. Karoserie pochází z modelové řady 6R.

Délka/šířka/výška (mm) 3976/1820/1356 | Hmotnost: 1200 kg (1360 kg včetně posádky)

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6


S2000

Polo S2000 bylo prvním vozem, který byl postaven dle předpisů kategorie S2000. Je odvozen ze čtvrté generace. Původně byly mechanické komponenty použity ve voze Volkswagen Golf IV Kit Car, ale později byly zabudovány do karoserie Pola S2000. Vývoj probíhal v Jihoafrické republice. Vůz má mezinárodní homologaci a získal několik dílčích úspěchů.

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6


S1600

Rallyeový speciál S1600 vznikl na technickém základu třetí a čtvrté generace. Třetí konstruoval britský importér a čtvrtou tovární Volkswagen Motorsport. Hlavním technikem byl Hans Marschall. Vývoj Pola Mk. IV (9N) S1600 začal v červenci 2001 a v prosinci byl prototyp představen veřejnosti. Karoserie byla rozšířena o 14 cm a snížena o 7 cm. Vůz byl vybaven střešním sáním vzduchu, spoilery a sportovními zrcátky. Prvním startem byla Německá rallye 2002 kde jely vozy v roli předjezdců. Od sezony juniorského mistrovství světa v rallye 2003 s vozem startoval Kosti Katajamäki. Několikrát dojel na stupních vítězů a zvítězil v Turecku. Po sezoně Volkswagen ukončil své aktivity a vozy byly rozprodány soukromým týmům. V Jižní Africe byla karoserie použita pro stavbu vozu specifikace S2000. Šestnáctiventilový motor 1598 cm³ měl svůj původ ve voze Volkswagen Lupo GTI. Původní výkon 125 koní byl vyladěn na 215 koní. Točivý moment je 180 Nm. Hmotnost celého vozu je 950 kg. Vůz je vybaven sekvenční šestistupňovou převodovkou Gemini, mechanickým diferenciálem a spojkovou lamelou Sachs. Tlumiče jsou od firmy Öhlins, brzdy od Alcon.

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3

Přihlášení