• Úvod
  • noVWinky
  • Člen Bonbon náš klub reprezentoval v Německu. Fotogalerie a rozhovor.

Člen Bonbon náš klub reprezentoval v Německu. Fotogalerie a rozhovor.

Člen Bonbon byl pozván na jednu z největších tuningovych akcí v Evropě "Tuning World Bodensee". Ve dnech 2. až 5. května 2019 se svým vozem Volkswagen Polo náležitě reprezentoval jak Českou republiku, tak náš klub v Německu u Bodamského jezera. Hala A7 byla vyčleněna právě vozům Polo. Jak to vše dopadlo?

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6

Člen Bonbon vystavoval Polo v Německu!

Dlouhá cesta se však neobešla bez komplikací, ale nakonec vše dobře dopadlo a člen Bonbon v hale A7 vystavil jeho Polo. Rozhodně bylo co obdivovat. Přečtěte si rozhovor se členem Bonbonem a podívejte se na fotogalerii všech dalších "konkurentů".

Rozhovor s klubovým členem Bonbonem

Na německém srazu Tuning World Bodensee jsi jako jediný v rámci České republiky vystavoval své Polo. Jak ses k této možnosti dostal a co to pro tebe znamená?

K výstavě Tuning World Bondesse jsem se dostal tak, že mě cca dva měsíce před akcí kontaktoval předseda německého Polo clubu (Polo Friends Germany), který měl velký zájem o mé auto, protože sháněl dobře upravené 9N, kterých je prý v Evropě málo. Tuto akci sem ani úplně neznal, jenom tak okrajově, ale kontaktoval jsem lidi, kteří tam už byli a řekli mi, jaká je to akce, v jakém měřítku a kvalitě. Hrozně si vážím pozvánky a je to pro mě taková odměna za ty všechny hodiny práce a proinvestovaných peněz. Před pár lety byla pozvánka na takovou akci něco nemyslitelného a nenapadlo by mě to ani ve snu.

Jak dlouho ses připravoval na tuto událost a jaká byla cesta tam a zpět?

Začal jsem se připravovat cca měsíc a půl před akcí, ale spíš to bylo shánění doprovodu, ubytování, dokladů, náhradních dílů (kdyby něco odešlo cestou) a osobního volna v práci. Se mnou měl jet druhým autem kamarád s přítelkyní. Avšak týden před odjezdem kamaráda chytil zub a měl 40" teploty, takže odpadl. Jeho přítelkyně, jako záložní řidič odpadla kvůli mandlím, a to den před odjezdem, takže nakonec mě zachránil brácha a jel se mnou. A nakonec dva dny před odjezdem mě praskla trubka u topení, ale trubku jsme svařili a nové těsnění stihlo přijít, takže mě už nic nebránilo v odjezdu. Cesta byla v pohodě, kromě ucpané Prahy a Mnichova. Cca 90 % cesty bylo po dálnicích. Najel jsem skoro 1600 km.

Nějaké zážitky s německou policií během cesty?

V Německu nás předjelo celkem 28 policejních aut a zastavili bráchu až na zpáteční cestě asi 10 km před hranicemi s ČR, ale všechno měl v pořádku :-)

Jak dlouho jsi vystavoval své Polo na místě, kde jsi spal, co jsi jedl a jaká byla celková organizace výstavy?

Z domu jsme odjížděli ve čtvrtek brzo ráno, aby jsme kolem 16. hod. byli na výstavišti. Kvůli provozu jsme dorazili před 17. hod., ale do 20. hod., kdy se uzavíralo výstaviště, jsme auto stihli kompletně umýt, naleštit a vymyslet umístění kapoty s náhradním kolem. Oficiálně výstava začala v pátek ráno a byla až do neděle do večera. V pondělí ráno jsme vyrazili domu. Organizace byla na jedničku, všichni lidé příjemní, ochotní, vše mělo svá pravidla. Prostě jako Německo samotné. Ubytování jsme měli ve městě Schlier, cca 25 km od města Friedrichshafen, kde se akce konala. Měli jsme celé patro domu jenom pro sebe. Jídlo jsme si kupovali v místních obchodech nebo na výstavišti. Večer brácha vždycky něco uvařil.

Jaké kladné a záporné zážitky si odvážíš z této výstavy?

Záporné zážitky žádné nemám. Kladné bylo asi všechno, ať už mě ohromilo samotné výstaviště, nebo ty auta co tam vystavovali. Velice se mě líbilo i samotné město Friedrichshafen a jezero Bodensee.

Jak celkově hodnotíš tuto světovou výstavu s výstavami národními? V čem by se naše výstavy zlepšit?

Výstavu celkově hodnotím na výbornou. Ale to už bylo vidět podle návštěvníků. Kdy v sobotu a v neděli se i přes obrovské prostory nešlo místy ani hnout jak byla velká návštěvnost. Většina aut byla z Německa, v malé míře byli z Rakouska, Švýcarska a Holandska. Zbylé národy už byli zastoupeny v pár kusech. V ČR se akce podobného měřítka nemůže uskutečnit, už kvůli počtu upravených aut a kvůli chybějícímu výstavišti takových rozměru. Samozřejmě mám na mysli i kvalitně upravených aut. Podobná akce v ČR je Prague Car Festival, ale to je sotva pětinová akce co se týče velikosti.

Pojedeš na Tuning World Bodensee znovu?

To je ještě daleko. Pozvánka asi přijde opět, už při odjezdu mi říkali že mají znovu o mě zájem. Ale uvidím až příští rok. Jestli se nepojedu podívat zase na jinou akci (Worthersee) a takovou dálku již příště nepojedu po vlastní ose ale vezmu Polo na vlek :-)

Fotogalerie z Bodensee

foto01
foto02
foto03
foto04
foto05
foto06
foto07
foto08
foto09
foto10
foto11
foto12
foto13
foto14
foto15
foto16
foto17
foto18
foto19
foto20
foto21
foto22
foto23
foto24
foto25
foto26
foto27
foto28
foto29
foto30
foto31
foto32
foto33
foto34
foto35
foto36
foto37
foto38
foto39
foto40
foto41
foto42

"Z ošklivého kačátka labutí píseň"

VW POLO 9N MK4 1.4 TDI 2002 - celkový přehled

MOTOR

1.4 TDI 83 kW 300 Nm (původně: 55 kW 195 Nm)

  • úpravy: turbo, intercooler, vstřiky, K&N filtr, průchozí nerezový výfuk, koncovky Octavia II RS, zinkované šrouby
  • design: lakované bílá perleť Kawasaki + modrá perleť Kawasaki

BRZDY

  • přední 4-pístkové Brembo 323 mm, zadní: 256 mm chlazené 
  • design: zinkované kotouče, třmeny lakované modrá perleť Kawasaki

PODVOZEK

  • těhlice Fabia RS, ramena Ibiza Cupra, tlumiče TA-Technix (vlastní zkrácení) Airride: vpředu (chassis) měchy Rubena 130/2, vzadu mechy Dunlop 115/2, 4 ventily, digitální budík tlaku, dálkové ovládání, kompresor Viair, nádrž 11 ltr., speciální úpravy pro maximální snížení
  • design: lakované plasty bílá perleť, nápravy modrá lesk

KOLA

  • VW Brescia (Polo 6 GTI) 17 x 7,5, pneumatiky Nankang 185/35/17

KAROSERIE

  • zlatá metalíza Škoda Dragon skin LF1Y (Superb III Sportline)
  • doplňky: lakovaná černá VW L041 zrcátka Octavia II, prahy Polo GTI, zadní nárazník Polo GTI, přední nárazník "custom" (Polo+Ibiza FR) + zahlazená lišta, přední světla "custom" (xenon), LED zadní světla (design new VW), pedály GTI,..

INTERIÉR

  • sedadla Polo 5 GTI, volant Golf 7 GTI, černý strop s doplňky, dveřní výplň čalouněné GTI látkou, červené bezpečnostní pásy, řadicí páka Polo GTI, budíky highline + ručičky Audi A5

HUDBA

  • kompletní vytlumení auta, rádio Zenec MC 292, 6x středobasové reproduktory crunch, 6x výškové reproduktory crunch, 6x výhybka crunch, subwoofer Digital Design 2-cívkový, zesilovač DSL, kapacitor 1 Farad

 Související články:

Tagy: polo, Německo, Bonbon, Tuning World Bodensee

Přihlášení