• Úvod
  • noVWinky
  • Upozornění na nezákonné úpravy vozidel s možným následkem dopravní nehody - aktualizováno

Volkswagen Virtus. Nové Polo v karosářské verzi sedan.

Volkswagen Virtus je elegatním sedanem, který je koncepčně postaven na platformě MQB-A0, kdy tato platforma je rovněž sdílena i zcela novým vozem Polo. Co se týká jeho zajímavého a povedeného vzhledu, tak musíme podotkout, že naprostá většina jeho předchůdců (Volkswagen Classic/ Sedan) vznikala konverzí malého hatchbacku s prodloužením zadních partií, kdy narozdíl od jiných automobilek, se nynější úprava velice vydařila. Jeho záď nevypadá rušivě, nevypadá těžce, nevypadá „naroubovaně” a kdybychom nevěděli, že nový sedan vzešel z hatchbacku, příliš bychom jej nepodezírali. Avšak toto provedení není určeno pro evropský trh a pokud byste ho chtěli skutečně vlastnit, musíte si ho pořídit buď v Brazílii, Argentině nebo Mexiku. Právě v těchto zmiňovaných státech je hodně v oblibě v uvedené karosářské verzi tak, jako všechny v minulosti takto prodloužené vozy Polo s různým obchodním označením.

virtus2

Virtus z technického hlediska oproti svému sourozenci Polo se však pyšní odlišnými rozměry, což je logické již s ohledem na karoserii. Obdobně je to například u Polo 6N1 Hatchback a Polo Sedan III. generace. Zde, u vozu Virtus proporce narostly na 4,48 metrovou délku, kdy sedan tak hatchback přesahuje o 43 centimetrů. Změnil se ovšem i rozvor, se 2,65 metry totiž novinka překonává svého evropského příbuzného o 8,5 cm. V rámci šířky a výšky je ale již možné počítat se stejnými dimenzemi (1,75 m a 1,47 m), v případě zavazadelníku byl objem navýšen z 300 na 521 litrů. Interiér nabízí klasický vzhled modelu, když i sem se nastěhoval digitální displej za volantem, velký desetipalcový infotainment.

virtus2

Pod kapotou naleznete litrový tříválec (TSI), který nabídne výkon 85 kW při spalování benzínu a 95 kW při spalování etanolu, neboť v jihoamerických státech se stále jezdí především na toto palivo (v Brazílii je rozšířené biopalivo z cukrové třtiny). Točivý moment 200 N.m je stejný v obou případech. Na etanol auto zrychlí na stovku za 9,9 sekundy a maximální rychlost je 192 km/ hod. Dále se nesmíme zmínit o možné nabídce 1,6litrového atmosférického čtyřválce. Ten doprovodí pětistupňový manuál, zatímco v případě tříválce schopného dosáhnout nejvyšší rychlosti až 194 km/h lze počítat se šestistupňovým automatem. Pokaždé lze očekávat pouze pohon předních kol a systém 4x4 nebude k mání ani za příplatek.

virtus4

Volkswagen si ani pro americké trhy, kde není úředním jazykem angličtina, nedovolí své vozy konstrukčně šidit, jako tomu bývalo ještě v nedávné minulosti u konkurenčních značek. Struktura karoserie je tedy vyrobena z vysokopevnostních ocelí, Polo získalo v bariérových zkouškách dle standardu Latin NCAP maximálních pět hvězdiček. V nabídce jsou i základní elektronické asistenty brzdění, stabilizace, rozjezd do kopce, uzávěrka diferenciálu XDS+ a monitorování tlaku v pneumatikách. Virtus se začne prodávat v Jižní Americe v lednu 2018.

Autor: Předseda SantaLuck

Zdroje textu: AUTO.CZ, 19.11. 2017, autor: Aleš Sleeper Dragoun // AUTOFORUM.CZ, 18.11.2017, autor: Petr Prokopec // NOVINKY.CZ, 17.11.2007, autor: LL
Fotografie: Volkswagen

 

Tagy: polo, Brazílie, Virtus, 2018

Přihlášení