Polo V. generace (facelift)

polo5generacefacelift

Ku příležitosti konání 84. mezinárodního autosalonu v Ženevě byl představen facelift Pola, které nese označení 6C1. Uvedeného autosalonu se osobně účastnil předseda VW Polo Clubu a byl mezi prvními, kdo mohl tento nový model obdivovat, tak jako při předchozím představení předchozí řady 6R v roce 2009. Změny vzhledu nejsou nikterak výrazné, o to větší je ale technologický posun. Přední nárazník se tvarově sblíží s Golfem a to samé platí pro grafiku předních světel. Ty dostanou za příplatek technologii bi-LED, dosud viděnou nejméně v nižší střední třídě (díky Seatu Leon). Nový facelift Pola přináší jak úpravu vzhledu, tak i změnu ve výbavě a především v motorovém prostoru. Z hlediska designu projdou změnou především nárazníky, světlomety a mlhovky. V interiéru zaujme především nový tříramenný volant, řadicí páka a palubní počítač. Dále stojí za povšimnutí například multikolizní brzda, adaptivní tempomat nebo parkovací kamera. Jako jeden ze stěžejních modelů Volkswagenu - tedy dostalo jako hýčkané dítě všechny nejlepší hračky: nový podvozek (ten z ibizy) a zbrusu novou nabídku motorů. A mimochodem, stejný základ dostane i nové Audi A1, připravované na autosalon do Frankfurtu. Polo je sice lehčí než předchůdce, ale povyrostlo (o pět centimetrů do délky), aby odvezlo ještě víc nákladu a vypasenější posádku. Jen pro zajímavost: o třídu výše postavený VW Golf první generace byl ve všech rozměrech menší než nové Polo. Naši tátové se diví, co je pro nás dnes "malé" auto. Uvnitř je hodně místa pro všechny konce těla posádky a řidič má velmi dobrý výhled ven. Pokoukání po interiéru už takový festival invence jako vnějšek není, ale všechno je, kde má, a funguje to, jak očekáváte. Zajímavostí je materiál přístrojovky, v nižších stupních výbavy je použitý tvrdý plast, u vyšších měkčený. Kufr s dvojitým dnem pobere 280 až 952 litrů nákladu. Je dobře přístupný, potěší vás i drobností v podobě "paciček", které podrží víko falešného dna zvednuté, když do něj něco nakládáte. Mezi zásadní změny patří výměna optiky předních světlometů. Do nabídky se dostávají i "Full LED" světla. Nový přední nárazník s větším spodním otvorem pro vstup vzduchu do motorového prostoru doplňuje horizontální lomená chromovaná lišta spojující reflektory do mlhy. V kabině jsou nové prvky vnitřního vybavení jako sdružený přístroj, modifikované spínače na středové konzole a vylepšené ovládací prvky klimatizace. Všechny tři verze vybavení Trendline, Comfortline a Highline mají rozšířenou nabídku standardních prvků. Osm nových odstínů karoserie doplňují nové potahové materiály sedadel. Modernizovaný Volkswagen Polo se spoléhá na elektromechanický posilovač řízení. Do sériové výbavy značka zařadila i multikolízní brzdu, která po nárazu automaticky zabrzdí vozidlo a minimalizuje tak sekundární náraz. Poprvé Volkswagen v modelové řadě Polo nabízí podvozek Sport Select, umožňující řidiči přepínat charakteristiku tlumičů pérování mezi normálním a sportovním. Asistenční systémy reprezentuje detekce únavy řidiče, systém monitorování okolí s funkcí autonomního brzdění a radarový tempomat. Novou koncepci mají i radionavigační systémy, které využívají hardware a software modulární stavebnice infotainmentu (MIB), zavedené v aktuálním modelové řadě Golf. Systému nechybí vstup pro paměťové karty, AUX nebo rozhraní USB, či Bluetooth. Do nabídky multimediálních a asistenčních systémů se dostává i rozhraní pro iPod (iPhone), couvací kamera a hlasové ovládání. Faceliftované Polo přichází s novou generací motorů, všechny splňují emisní normu Euro 6. Základem je tříválec 1.0 MPI, známý už z menšího modelu up!, který nabídne 44 nebo 55 kW. V nabídce nahradí tříválcový dvanáctistovku o výkonu 44 a 51 kW. I díky systému start-stop klesne kombinovaná spotřeba z 5,5 na 4,6 l/100 km. Dalším stupněm je přeplňovaná varianta 1.0 TSI, která bude dostupná s 66 a 81 kW. Nahradí dosavadní čtyřválec 1.2 TSI, který má v Polu 66 nebo 77 kW. Kombinovaná spotřeba slabší varianty bude pouhých 4,1 l/100 km, o litr méně než dosud. Modernizací projdou i výkonné verze. Polo Blue GT, které debutovalo v závěru roku 2012 jako první Volkswagen s novým motorem 1.4 TSI vybaveným technologií vypínání válců, posílí ze 103 na 110 kW. Automobilka chystá také vylepšenou verzi Pola GTI, která by měla zvýšit výkon ze 132 na 141 kW. Dieselové motory zachovají výkonové stupně 55, 66 a 77 kW. Současné agregáty 1.2 TDI (tříválec) a 1.6 TDI (čtyřválec) ovšem nahradí zcela nový tříválec 1.4 TDI. Již v nejslabším provedení nabídne 210 N.m, to je o rovných třicet více než dosud. Spotřeba s manuální převodovkou bude v kombinovaném cyklu 3,2 l/100 km, s DSG 3,4 l/100 km.

Označení modelu
Polo 5, 6C1

Produkce
2014 - dosud

Zajímavosti
Faceliftové Polo V. generace bylo oficiálně představeno veřejnosti na autosalonu v Ženevě dne 06.04.2014.

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6


Polo BlueMotion

tsibluemotion

S novým modelem Polo TSI BlueMotion je poprvé k dispozici verze Volkswagen BlueMotion se zážehovým motorem se zdvihovým objemem 1,0 litru, přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním turbodmychadlem, který bude poprvé uveden na trh v průběhu letošního roku. Tříválec dosahuje úctyhodného výkonu 70 kW/95 k. Polo TSI BlueMotion stanovuje s průměrnou spotřebou 4,1 l/100 km a emisemi CO2 94 g/km nová měřítka pro pětimístné vozy se zážehovým motorem. Nové TDI BlueMotion. Rekordní hodnoty nabízí také Polo TDI BlueMotion. Jeho turbodiesel s přímým vstřikováním se může pochlubit nejvyšší výkonem 55 kW/75 k a průměrnou spotřebou paliva pouhých 3,1 l/100 km (emise CO2: 82 g/km); díky tomu je toto Polo nejúspornějším pětimístným osobním vozem se vznětovým motorem na světě. V porovnání s již extrémně úsporným předchůdcem, který měl pod kapotou tříválec 1,2 litru, je nové Polo o další 0,2 l/100 km úspornější. Teoretický dojezd modelu Polo TDI BlueMotion s palivovou nádrží o objemu 45 litrů a s pětistupňovou mechanickou převodovkou činí 1400 kilometrů – to je non-stop jízda z Prahy třeba až do slunného Říma. Nízký aerodynamický odpor vzduchu a valivý odpor. Aerodynamický odpor vzduchu snižují u verzí BlueMotion následující opatření: upravená spodní část vozidla, hladká výplň masky chladiče a aerodynamicky zdokonalené spoilery vpředu a vzadu. Rovněž pneumatiky s optimalizovaným valivým odporem přispívají k příkladně nízkým hodnotám spotřeby paliva. Své ekologické vlastnosti dávají modely Polo TSI BlueMotion a TDI BlueMotion najevo mimo jiné exkluzivně pro ně namíchaným modrým metalickým lakem "Clearwater Blue Metallic". Oběma modelům Polo BlueMotion jsou rovněž vyhrazena nová 15" kola z lehké slitiny typu „Buenos Aires“. Atmosféru vysoké kvality v interiéru modelu BlueMotion umocňují také originální potahy sedadel z tkaniny, chromované ozdoby a kůží obšitý volant, hlavice řadicí páky a páka ruční brzdy.


Polo original - speciální edice

special edition

Nová speciální edice pod označením "Polo original" přišla na německý trh v roce 2015 při příležitosti 40. narozenin VW Polo. Edice byla vyrobena pouze v 1.000 kusech.

Akční linie Polo Original je postavena na linii Highline a motorizrací 1.2 TSI 66 a 81 kW s manuální a automatickou převodovkou. Poznávacími znaky této edice je oranžová metalická barva (medový lak) "Honey Orange," který není k mání u žádného jiného modelu automobilky a umístění loga "Original" na předních nástupních lištách a na obou předních blatnících.

Mezi prvky výbavy patří: 5ti dveřová karoserie, 16" kola z lehkých slitin "Portago", LED světlomety, LED osvětlení poznávací značky, mlhové světlomety, boční skla vzadu a zadní sklo zatmavené (65% absorbce světla), rádio Composition Media, palubní počítač Medium, multifunkční volant, klimatizace Climatronic, loketní opěrka, paket světla a výhled, pedály z ušlechtilé oceli, černo-oranžová sedadla a černý strop.

Pro český trh bude nabízena níže uvedená morizace (září 2015):

  • 1.2 TSI 66 KW 90k SG5 od 378.900 Kč
  • 1.2 TSI 66 KW 90k DSG7 od 418.900 Kč
  • 1.2 TSI 81 KW 110k SG6 od 398.900 Kč
  • 1.2 TSI 81 KW 110k DSG7 od 438.900 Kč

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4


Polo Allstar- speciální edice

special edition

Pro rok 2016 Volkswagen připravil pro své zákazníky mimořádně atraktivní akční modely Allstar Edition s nadstandardní výbavou za velmi výhodné ceny. Ve verzi Allstar Edition lze objednávat modely Polo, Golf, Golf Variant a Golf Sportsvan. Při využití financování Volkswagen Finance čekají na zákazníky další výhody.

Osvěžující nabídka modelů Allstar Edition vychází ve všech případech z výbavové linie Comfortline, která je u akčního modelu Polo Allstar rozšířena o komfortní sedadla čalouněná tkaninou "Pentastripe", pedály z ušlechtilé oceli, kobercové rohože s béžovým obšitím, prahové lišty s logem "Allstar", plakety "Allstar" na vnější straně střešních sloupků B a 15" kola "Linas" z lehké slitiny. Zákazníci mají na výběr dva zážehové motory (1.0 55 kW/75 k a 1.2 TSI 66 kW/90 k) a jeden turbodiesel (1.4 TDI 55 kW/75 k), přičemž pro výkonnější motor TSI je alternativně k dispozici sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG.

Kromě toho lze pro model Polo objednat také akční paket Allstar Plus za 19.300 Kč, který zahrnuje 16" kola "Salvador" a přední a zadní světlomety LED. Zvýhodnění pro zákazníka činí v případě paketu Allstar Plus 14.100 Kč. Modely Polo Allstar stojí v závislosti na zvoleném motoru od 319.900 do 385.900 Kč. Akční nabídka platí do 31.3.2016. Vozidlo zakoupíte u všech partnerů společnosti Volkswagen, např. v Auto Jarov - Kunratice.

Souhrn speciální nabídky

  • komfortní sedadla v látce s potahem v designu  "Pentastripe"
  • pedály z ušlechtilé oceli
  • textilní koberečky s béžovým obšitím
  • nástupní lišty s logem "Allstar"
  • plaketa "Allstar" na B sloupku
  • 15" kola z lehkých slitin "Linas"

Akční paket Allstar Plus za cenu 19.300 Kč ze zákaznickou výhodou 42% obsahuje:

  • 16" kola Salvador"
  • LED světlomety
  • LED koncová světla

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6


Polo GT Blue

polo5generacebluegt

O 10 k vyšší výkon při stejné spotřebě. Polo BlueGT nabízí fascinující spojení sportovních vlastností a hospodárnosti. Jeho motor TSI 1,4 litru poskytuje nově nejvyšší výkon 110 kW/150 k (dosud 103 kW/140 k). Maximální točivý moment činí 250 N.m a je k dispozici od 1500 otáček za minutu. Hnací síla je přenášena na přední kola prostřednictvím šestistupňové mechanické převodovky, nebo na přání dodávané sedmistupňové převodovky DSG. Polo BlueGT s manuálním řazením spotřebuje průměrně 4,8 l/100 km (emise CO2: 110 g/km). V kombinaci se sedmistupňovou převodovkou DSG je tato hodnota ještě nižší: 4,7 l/100 km (emise CO2: 108 g/km). S touto hospodárností kontrastuje nejvyšší rychlost 220 km/h, která je o 10 km/h vyšší než dosud. Vypínání poloviny válců. Výjimečným konstrukčním řešením motoru verze BlueGT je aktivní vypínání válců ACT. Volkswagen tak používá u čtyřválce hospodárnou technologii, která se dosud uplatňovala především u velkých motorů, například s osmi nebo dvanácti válci. Přechodnou deaktivací druhého a třetího válce při nízkém a středním zatížení klesne spotřeba paliva v kombinovaném cyklu EU o 0,3 l/100 km. Při jízdě ustálenou rychlostí lze dosáhnout snížení spotřeby dokonce až o 1,0 l/100 km. O 15 mm nižší světlá výška. Polo BlueGT se vyznačuje specifickými úpravami exteriéru a interiéru. U exteriéru to jsou mimo jiné nově navržené zadní světlomety s tmavě tónovanými kryty, 17“ kola z lehké slitiny, střešní spoiler, upravené nárazníky (vzadu s difuzorem), boční prahy a snížení světlé výšky o 15 mm. Detailní vylepšení interiéru zahrnují rozšířený multifunkční ukazatel (poukaz na aktivaci ACT), tempomat a sportovní sedadla vpředu.

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6


Polo GTI

Je jen málo automobilů, které jsou na první pohled nezaměnitelné. Polo GTI k nim však patří. Také jeho nová verze je skutečným magnetem pro oči. Ozdobné červené linie a ikonický znak "GTI", tvoří jedinečné akcenty, které na první pohled prozrazují, z jaké tradice Vaše Polo vychází. Sportovně tvarovaná mřížka chladiče a černě lakované vstupy vzduchu s typickou hexagonální strukturou efektním způsoben navazují na hlavní i mlhové světlomety. Leštěné černě lakované detaily pak sebejistě završují výrazný vzhled čelní partie. Na zádi vozu Polo GTI na sebe přitahuje pozornost dvojitá chromovaná koncovka výfuku a spoiler lakovaný v barvě vozu s černými hranami. Tmavě červená zadní světla a černý difuzor svými tvary dokonale zapadají do aerodynamiky zádě. Skromnost k vlastnostem vozu Polo GTI rozhodně nepatří. Pohledy okolí na sebe přitahuje například díky sedmnáctipalcovým kolům z lehké slitiny "Parabolica" a červeně lakovaným brzdovým třmenům. Rozšířené boční prahy, které opticky přibližují Polo GTI k asfaltu vozovky, nezaměnitelným způsobem umocňují sportovní vzhled tohoto výjimečného automobilu při pohledu z boku. Nepatrným, avšak pěkným doplňkem je pak logo "GTI" na obou předních blatnících. Jakmile se ve voze Polo GTI posadíte do top sportovních sedadel čalouněných potahy "Clark", budete si jisti jednou skutečností: interiér působí jedinečným dojmem, který harmonickým způsobem spojuje sportovní temperament a exkluzivitu. Tím nejlepším příkladem je tříramenný volant v kůži s ozdobnými červenými švy a aluminiovým dekorem. Dokonale s ním ladí madlo ruční brzdy. Obložení dveří pak zdobí matně chromované lišty. Ty tvoří zajímavý a vkusný kontrast s černě lakovanými a leštěnými lemy výdechů ventilace na přístrojové desce. Jasnou informaci představují nápisy "GTI" v nástupním prostoru dveří. A protože to pravé pohodlí je možné pouze v případě, že je k dispozici dostatek odkládacích prostor, je ve střední loketní opěrce vpředu odkládací box a na její zadní části výklopný držák nápojů. Díky klimatizaci Climatronic se budete cítit příjemně i v horkých dnech, zatímco rádio "Composition Media" se postará o tu nejlepší zábavu - například prostřednictvím multimediálního rozhraní AUX IN a USB, díky kterým můžete přehrávat Vaše oblíbené album z externího zdroje zvuku nebo z SD karty, kterou zasunete do příslušného slotu a také možnost připojení mobilního telefonu prostřednictvím protokolu Bluetooth. Můžete se rozhodnout také pro mnohostranný navigační systém "Discover Media". Ten je možné doplnit inovativním softwarem MirrorLink™, který umožňuje přehrávat speciální aplikace z Vašeho chytrého mobilního telefonu na displeji ve středové konzole. Na svých cestách tak můžete pohodlným způsobem využívat zajímavé a užitečné aplikace Volkswagen. Výkonné, zářící a díky červené ozdobné liště nezaměnitelné GTI. Halogenové světlomety vozu Polo GTI zajistí stylovým způsobem dobrý výhled. Díky sériovým mlhovým světlometům to platí i v případě, že je mlha, hustě prší nebo sněží. Pro ty, kteří chtějí ještě více světla, jsou na přání k dispozici LED světlomety doplněné světly pro denní svícení tvořenými LED diodami. Akronym LED znamená Light Emitting Diode. LED diody mají oproti klasickým žárovkám podstatně nižší spotřebu energie a výrazně delší životnost.

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6


Polo R-line

polo5generacerlinejpg

Polo s paketem R-Line "Exterieur" má jasně stanovené priority, které jsou zřejmé již při prvním pohledu. Dominantní je jeho přední partie se specifickou mřížkou chladiče v R-designu s logem "R-Line", stejně jako černě leštěné vstupy vzduchu s mlhovými světlomety, v nichž jsou integrovaná odbočovací světla. Rozšířené prahy po stranách, stejně jako výrazný difuzor na zádi pak zajistí, že dynamika vozu je patrná z jakéhokoli úhlu pohledu. Celkový sportovní obraz dotvářejí také nárazníky v R-Line designu vpředu a vzadu. A pomyslnou tečkou sebevědomého projevu vozu Polo jsou pak kola z lehké slitiny v rozměru šestnáct nebo sedmnáct palců - například kola "Salvador" s pěti zdvojenými paprsky lakovaná v šedé metalíze. Polo v sobě skrývá sportovního ducha. A dává to jasně najevo prostřednictvím paketu R-Line "Interieur". Nástupní prahové lišty v designu R-Line a černé leštěné kryty výdechů ventilace a na středové konzole jsou prvními indiciemi jeho sportovní vášně. Zárukou radosti z jízdy je pak sportovní volant v kůži, pedály s aluminiovým vzhledem, stejně jako sportovní sedadla s R-Line potahy "Race"/"San Remo", nebo na přání v kombinaci alcantary a umělé kůže. U obou čalounění jsou sedadla zdobena kontrastními švy v šedé barvě "Kristall" a na horních částech jejich opěradel se nacházejí loga "R-Line". Kontrastními švy zapůsobí také sportovní volant v kůži, madlo ruční brzdy, hlavice řadicí páky a koberce na podlaze. Vrcholem sportovního interiéru je pak černé čalounění stropu.

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4


CrossPolo

polo6generacecrosspolo

Aktualizovanému modelu CrossPolo dodávají svébytný terénní charakter stříbrně odlišené ochranné panely ve spodních částech předního a zadního nárazníku, jakož i černé lemy podběhů kol, prahů a dveří. Sportovní charakter umocňují nezávisle na barvě karoserie rovněž stříbrně lakované kryty vnějších zpětných zrcátek a podobně stříbrně eloxované podélné střešní nosiče. Kromě toho doplňují rozsah výbavy dva nové metalické laky (oranžová "Honey" a béžová "Titanium", společně s nově navrženými 17" koly z lehké slitiny typu "Canyon". Ušlechtilý dojem završují i v tomto případě nově navržené zadní světlomety s tmavě tónovanými krycími skly. Kompletní výbava. Rozsáhlou sériovou výbavu modelu CrossPolo, která obsahuje sportovní sedadla, světlomety s halogenovými žárovkami H7 (na přání: bi-xenonové) a mlhové světlomety, doplňují exkluzivní a speciálně pro toto Polo navržené potahy sedadel. Nově tvarovaný volant, řadicí páka a páka ruční brzdy jsou obšité kůží. V dvoubarevném interiéru zvyšují dojem kvality barevné kontrastní stehování, matně chromované ozdobné prvky a nové sdružené přístroje, uložené ve válcích. CrossPolo lze v Evropě objednávat se třemi zážehovými a třemi vznětovými motory, které pokrývají rozpětí výkonů od 55 kW/75 k do 81 kW/110 k. V Německu jsou na výběr dva zážehové a dva vznětové motory, protože na tomto trhu začíná nabídka od 66 kW/90 k. Kromě toho bude na podzim následovat další motor TSI. Veškeré agregáty splňují emisní normu EU6 a jsou vybaveny systémem start-stop a systémem rekuperace kinetické energie.

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6

Přihlášení