Polo IV. generace (facelift)

polo4generacefacelift

Faceliftové Polo IV. generace nese dosti zásadní vizáž přídě a patrné jsou boky vozu a záď. Vpředu se designéři soustředili na nové začlenění Pola do řady VW, která má svůj vzor v hlavě rodiny - Passatu, maska chladiče nese prvky, které již má také Golf. Mřížka Pola Sportline je chromovaná, avšak provokativní chromování celého "V" kolem masky je zatím vyhrazeno jen Passatu. Volkswagen zasáhl i do tvarů předních blatníků, které nyní mají decentní prolis. Nová vnější zpětná zrcátka s integrovanými blikači jsou buď velmi podobná nebo dokonce shodná s těmi, které používá Škoda Octavia. Zadním partiím vévodí nově uspořádané koncové svítilny, imitující rozptýleným světlem klasických žárovek světelné diody. Vzhledem k mládí modelu jde o zásadní změny. Interiér Pola se dočkal nových materiálů. Jednotlivé úrovně výbav se neliší jen použitou barvou, ale i druhem materiálu. Základní výbavy např. nemají přístrojovou desku z dnes tak populárního pěnového plastu. Standardním volantem ve vozidlech VW Polo je ten čtyřramenný s optimalizovaným tvarem věnce, verze Sportline má nový tříramenný volant s nímž se potkáte i v jiných nových volkswagenech. Motorová nabídka je příkladně bohatá, i když je zřejmé, že pozornost se zaměřuje na vznětové motory. Z devíti různých výkonových verzí je pět zážehových a čtyři vznětové. Základní motorizaci tvoří známé tříválce 1.2 (40 a 47 kW), v nabídce jsou dále čtyřválce 1.4 s 55, 74 nebo 63 kW. Vznětové motory jsou zastoupeny výhradně konstrukcí se vstřikováním čerpadlo-tryska, dvěma objemy a čtyřmi výkonovými verzemi. Menší motor (tříválec 1.4 TDI) je nabízen ve verzi 51 a 59 kW, i řidičům škodovek jsou důvěrně známé čtyřválce 1.9 TDI (74 a 96 kW). Všechny motory jsou v nabídce s pětistupňovou převodovkou, jen nejsilnější diesel má převodů šest.

Označení modelu
Polo 4, 9N3

Produkce
2005 - 2009

Zajímavosti
Faceliftové Polo IV. generace bylo oficiálně představeno veřejnosti na autosalonu v Lipsku dne 02.04.2005. Celkem se prodalo 5.1 milionu kusů (včetně 9N).

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6


BlueMotion

Polo Bluemotion je pokračovatelem třílitrového Lupa 3L TDI. Ač přijíždí s méně sofistikovanou technikou, zůstává i přes větší rozměry a pohotovostní hmotnost 1084 kg velmi úsporným automobilem. Nový model vychází řady Polo 9N3, která se v současné generaci prodává od roku 2001 a poslední výraznější proměnou prošla v roce 2003. Proti předchozímu třílitrovému Lupu se Volkswagen držet technologicky při zemi. Pod kapotou je upravený tříválec 1422 cm3, který známe jak z konvenčního Pola, tak i z Fabie. Úpravy se týkají změněného systému přeplňování, který je už standardně dodáván s proměnnou geometrií rozvaděcích lopatek, optimalizovaného elektricky ovládaného EGR ventilu a účinnějšího chlazení systému recirkulace výfukových plynů.

BlueMotion je název do budoucnosti zaměřeného ekologického programu společnosti Volkswagen. Skrývá v sobě hlubokou symboliku. "Blue" (modrá) je barvou značky Volkswagen a je také barvou dvou z hlavních přírodních elementů, vody a vzduchu. A "motion" znamená pohyb nebo impuls, samozřejmě směřující vpřed do budoucnosti, proto se prvním dítkem tohoto projektu stal model Polo BlueMotion docilující vynikajících ekologických parametrů bez kompromisů na úkor dynamiky vozu. Jeho tříválcový přeplňovaný vznětový motor TDI o objemu 1422 cm3 dává výkon 59 kW (80 k) při otáčkách 4000 min-1 a má velmi plochý průběh točivého momentu s maximem 195 Nm docilovaným už při 1800 otáčkách. Polo BlueMotion s ním dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit během 12,8 s a pokračovat až na maximální rychlost 176 km/h. Výkonové parametry jsou tedy téměř shodné s modelem Polo 1.4 TDI, Polo BlueMotion však dosahuje průměrné spotřeby jen 3,9 l/100 km (při ustálené jízdě mimo město dokonce pouhých 3,2 l/100 km) a hodnoty emisí CO2 103 g/km jízdy. To je o 0,5 l/100 km a o 16 g/km méně než u modelu Polo 1.4 TDI, který je už nyní v porovnání s konkurencí velmi ekonomický a ohleduplný k životnímu prostředí.

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6


CrossPolo

polo4generacecrosspolo

CrossPolo se od běžného Pola Hatchback model 9N3 liší tím, že má svalnatější design s výrazně černým lemováním karoserie, široké boční lišty, 17" ALU kola a o 15mm zvýšenou světlou výšku a mnoha úpravami interiéru - především sportovně tvarovaná sedadla, ale i rada dalších doplňků zvýrazňuje osobitost tohoto vozu. Toto Polo budou pohánět jak benzínové motory (1.2/ 47kW, 1.4/ 59kW, 1.6/ 74kW), tak i naftové (1.4/ 51kW, 1.9/ 74 kW). V prodeji bude pouze v pětidveřovém provedení a základní cena vozidla je 436.400,- Kč pro rok 2006. V České republice bylo v nabídce u s canou za 1.2i 47 kW od 418.571 Kč pro rok 2007.

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6


Polo GTI

polo4generacegti

U modelu GTI nalezneme pod kapotou přeplňovaný benzínový motor 1.8 s výkonem 110 kW. Díky tomuto auto dokáže zrychlit z nuly na stovku za 8,2 sekundy a maximální VMax rychlost je 216 km/ hod. K inovacím došlo v interiéru, kde došlo ke změně od sériového osazení dílů do sportovního nádechu jako sedadel, volantu a chromových dekorací. Další změnu poznamenaly přední světlomety, které jsou ztmavené. Kola jsou 16" s pneumatikami o rozměrech 205/45. Nutno podotknout, že vedle modelu GTI byla možnost si pořídit Polo GTI Cup Edition s motorem 1,8 T o výkonu 132 kW. Jde o jeden z nejrychlejších, ale také nejdražších malých vozů na evropském trhu. Toto Polo umělo akcelerovat z 0 na 100 km/h za 7,5 s (tj. o 0,7 s svižněji než u "obyčejného" GTI), nejvyšší rychlost činí 225 km/h místo 216 km/h u Pola GTI a kombinovaná spotřeba přitom nakonec zůstala na původních 7,9 l/100 km. Nejvyšší výkon se zvýšil o 22 kW, točivý moment vzrostl z 220 na 235 Nm dosahovaných při 2000 ot./min. Tedehjší cena se vyšplhala z 528.800,- Kč na 617.700,-Kč.

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6


Polo Sedan

polo4generacefaceliftsedan

Variace sedanu pochází z modelové řady 9N3. Vyráběla se zejména v Šanghajské automobilce v Číně nebo v Jihoafrické republice a Brazílii. V Jihoafrické republice se uvedený model prodával pod označením Polo Vivo Sedan.

Fotogalerie

foto1
foto2

Přihlášení