Spínací skřínka a řídící tyč - výměna

Úvodem

Uvedený článek vznikl na základě nepříjemností spojených se startováním vozidla. Jednalo se o to, že člen SwoBi nemohl nastartovat své Polo jinak, než s plynovým pedálem.

 

Postup

Odstavíme vozidlo se srovnanými koly a zabezpečíme ho ruční brzdou proti pohybu.

  • Demontáž kastlíku či přihrádky (podle roku výroby) pod volantem (u kastlíku stačí pouze vycvaknout, u plastové přihrádky je potřeba povolit 4 křížové šrouby).

  • Demontáž plastu pod pojistkovou skříní (nad pedály) - povolení 2 křížových šroubů.

  • Demontáž plastu kolem budíků - povolení 2 křížových šroubů.

  • Demontáž plastového obložení spínací skříňky - povolením 2 křížových šroubů zespodu demontujeme horní i spodní díl obložení.

  • Demontáž volantu: Budete na to potřebovat pouze imbus a trubkový klíč popř. ráčnu s nástavcem o velikosti 24. Na zadní straně volantu jsou 2 imbusy, které povolíte. Zůstanou ve volantu, takže se nemusíte bát, že byste je ztratili. Tímto úkonem jste uvolnili těleso airbagu, takže ho opatrně odklopte, ale POZOR, abyste neutrhli kabel k jeho připojení. Pokud jenom rovnáte volant, tak ho ani odpojovat nemusíte. Pokud je to jinak, tak člen Crhy mi poradil, že pokud zapnete klíček dojde k zapsání chyby do řídící jednotky (budete muset na VAG, abyste ji odstranili). Odložte si airbag na plošinku u budíků a povolte matici (24) držící volant, resp. ji sundejte. Poté vysaďte volant směrem k sobě z tisícihranu.

  • Demontáž páček blikačů a stěračů (lucasy) - 3 dlouhé šrouby pro plochý šroubovák.

  • Odpojení všech konektorů a imobilizačního kroužku.

  • Demontáž řídící tyče - povolení jednoho šroubu vedle spínací skříňky, vyndání pojistného šroubu u kloubu (mezi pedály) -viz. foto - červená šipka, dvě zelené šipky znázorňují stlačení pružiny dvěma stahovacími pásky při zpětném nasazování. Vytažení řídící tyče, po kterém vám zůstane na podlaze vypadlá pružina.

  • Nyní vezmeme nový díl a postupujeme v opačném pořadí. Pouze dodávám, že si můžete pomoci stažením pružiny (foto - zelené šipky) a POZOR na dostatečné zasunutí řídící tyče do kloubu (šroub má své osazení). Protože na začátku článku zmiňuji odstavení vozidla se srovnanými koly, nasaďte volant rovně!
    Řádně vyzkoušejte funkčnost řízení za malé rychlosti. Pokud by bylo něco špatně, nemuselo by to dopadnout dobře.

    DŮLEŽITÉ je také přehodit si imobilizér do nového klíče, který pasuje do spínací skříňky.

Autor

místopředseda Pavlík, člen xHackerM


Fotogalerie

ggg1
ggg2
ggg3
ggg4
ggg5
ggg6
ggg7
ggg8
ggg9
h1

Upozornění

Veškeré informace a fotografie uvedené na těchto stránkách podléhají autorským právům. Jakékoliv kopírování a šíření bez souhlasu Volkswagen Polo clubu může být považováno za protiprávní. Z tohoto důvodu vždy zažádejte o individuální povolení. Volkswagen Polo club nenese žádnou odpovědnost za jakékoliv případné škody v souvislosti s využitím uveřejněných článků. Články byly sepsány jednotlivými členy nebo jinými osobami za základě jejich dobré vůle bez odborného vzdělání v automobilovém oboru.

Přihlášení