Převodový olej - výměna

Úvodem

Z důvodu, že chci předejít problémům s převodovkou, tak jsem se rozhodnul vyměnit v cca ujetých 80 tis. km převodový olej. Nechtěl jsem na něj šetřit, proto jsem koupil 75W 90 od výrobce Delphi. Litr oleje stál 325 Kč. Na komplet výměnu u 1.4 motoru je třeba zakoupit 3l tohoto oleje. Na začátek je vhodné auto zaparkovat tak, aby bylo v rovině. Poté jsem si heverem zvedl pravou přední část auta, abych si mohl vlézt lépe k převodovce zespodu.

 

Postup

Na převodovce se v její přední střední části nachází imbus zátka "17", kterou se olej nalévá (tzv. nápušťák). V zadní části převodovky se nachází tentýž imbus "17", kterou se olej vypouští (tzv. výpušťák). Nejprve vyjmeme konektor zpátečky, aby nám nepřekážel jeho vývod. Výměna oleje není nikterak náročná, nejhorší je nejspíš povolit hodně utažené imbusy od výroby. Vhodné je zvláště, jestliže na imbus nasadíme ještě trubku, kterou si prodloužíme páku. Imbus zátku, která je níže (výpušťák) povolíme jako první a ještě než jí úplně vykroutíme, vložíme pod výpusť nádobu pro zachycení unikajícího oleje (která pojme alespoň 3,5 litru). Olej z převodovky necháme vykapat klidně i hodinku a mezitím si povolíme horní "nalejvák". Ještě taková poznámka: závit na imbusech je normální, tudíž povolujeme proti směru hodinových ručiček. Jestliže nám olej z převodovky vykapal, tak nazpět zašroubujeme spodní zátku! (utáhneme „fest“). Připravíme si nádoby s "nácuckami" a přikročíme k nalévání oleje horním otvorem. Místa kam umístit flašku je tam pramálo. Pokud máte auto s ABS, tak budete určitě o každé místo bojovat :-) Doporučuji vyháknout plastový terminál s konektory a trochu ho dát na stranu, tím se udělá krásný prostor na láhev. Olej z láhví teče opravdu pomalu a je třeba trpělivosti. Snažíme se při tom aby hadička byla v až v dutině převodovky, abychom zbytečně nevylévali obsah takto drahého oleje někam na podlahu. Pozvolným mačkáním plastové nádobě pomůžeme s urychlením vylití obsahu do převodovky. Jestliže už horním otvorem olej samovolně vytéká přes okraj, znamená to, že už netřeba dolévat – hladina oleje je tak akorát. Zašroubujeme horní zátku na doraz a máme hotovo.

 

Autor

člen Crhy


Fotogalerie

mm1
mm2
mm3
mm4
mm5
mm6
mm7
mm8
mm9

 

Upozornění

Veškeré informace a fotografie uvedené na těchto stránkách podléhají autorským právům. Jakékoliv kopírování a šíření bez souhlasu Volkswagen Polo clubu může být považováno za protiprávní. Z tohoto důvodu vždy zažádejte o individuální povolení. Volkswagen Polo club nenese žádnou odpovědnost za jakékoliv případné škody v souvislosti s využitím uveřejněných článků. Články byly sepsány jednotlivými členy nebo jinými osobami za základě jejich dobré vůle bez odborného vzdělání v automobilovém oboru.

Přihlášení