Polo - užitečné tipy a triky

Informace

Po delším uvažování a neustálém čtení podobných dotazů v klubovém fóru jsem se rozhodl sepsat článek s mými poznatky o používání vozidel Polo 6N. Měl by to být takový seznam důležitých informací a vychytávek, které by měl každý znát.

  • Kontrolka parkovacích a tlumených světel není.

  • Kontrolka rezervy paliva mají jen modely po faceliftu v roce 1997, tj. modely s budíky teploty vody a stavu paliva uprostřed nahoře.

  • Pokud se objeví u počítadla kilometrů hláška INSP jedná se o čas výměny oleje.Servis po 1 roce nebo servis po 30.000km (nuluje se přes VAG nebo tlačítka nulování kilometrů.

  • Některé modely nemají motorky nastavení světel - asi dle výbavy nebo země kam bylo auto určeno.

  • Originální centrální zamykání je ovládáno vzduchem. Kompresor je vzadu v kufru za pravým světlem (občas se stane že do něj naprší a nejde centrál).

  • Benzínové motory používají olej specifikace 10W-40 (3,4 litru i s výměnou filtru) kromě 16V a mění se po 15.000km.

  • Stěrače mají délku 480mm (dají se použít stěrače na Felicii 510 mm).

  • Kabinový filtr je umístěn pod předním sklem před spolujezdcem po sundání plastu pod stěrači (2 příchytky pod gumou).

  • Pojistky, relé a zásuvka VAG je u řidiče vlevo dole pod volantem.

  • Před každou zimou je dobré promazat zámky dveří (stačí WD40). Po otevření dveří je v úrovni zámku plastová ucpávka a pod ní je přístup k mechanizmu, pokud to neuděláte nemusíte se do auta v mrazu dostat.

  • Komu nevyhovuje originální cyklovač stěračů stačí v pojistkovce vyměnit relé číslo 19 za cyklovač z Felicie (viz. uveřejněný článek) a budete mít cyklovač s programem 2 - 35 sekund.

  • Některé díly pasují z vozidel Škoda, ale pozor na ráfky Felicií a Favoritů mají sice stejnou rozteč šroubů 100 mm a středovou díru 57,1 jako Polo, ale nejdou nasadit přes přední brzdy nebo je tam jen minimální mezera - PROTO SE NESMÍ POUŽÍT!!! Dokonce nejdou nasadit ani ráfky ze starších BMW se stejnou roztečí. Jediné použitelné jsou ze Seatu Ibiza/ Cordoba, VW Golf 3 (mimo VR6 a některé TDI) nebo VW Passat do roku 97. Dají se použít i kola vozů Renault jen s použitím redukčních kroužků, vozy Renault mají středovou díru 60mm, rozteč šroubů je stejná. V každém případě doporučuji vždy kola vyzkoušet na přední nápravě jestli ráfek a brzdič je v dostatečné vzdálenosti.

  • Vozy Polo Classic a Variant nemají s klasickým vozidlem Polo hatchback moc společného, více dílů pasuje ze Seat Ibiza/ Cordoba.

  • Polo 6N1 má povolené rozměry pneu 155/70 R13 a 175/65 R 13 novější modely dokonce 185/55 R14 a 195/45 R15, u vozidel s klimatizací se nesmí použít pneu 155/70 R13 a modely bez posilovače řízení 195/45 R15.

  • Sedačky pasují z vozidel VW Golf 3, Seat Ibiza/ Cordoba po úpravě zadních opěradel, přední bez úprav.

Toto jsou poznatky které jsou vyzkoušené na mém voze a nezaručuji 100% použitelnost na každém voze VW Polo 6N. Proto nenesu žádnou odpovědnost za případné škody na vašem voze.

 

Autor

místopředseda Pavlík

Upozornění

Veškeré informace a fotografie uvedené na těchto stránkách podléhají autorským právům. Jakékoliv kopírování a šíření bez souhlasu Volkswagen Polo clubu může být považováno za protiprávní. Z tohoto důvodu vždy zažádejte o individuální povolení. Volkswagen Polo club nenese žádnou odpovědnost za jakékoliv případné škody v souvislosti s využitím uveřejněných článků. Články byly sepsány jednotlivými členy nebo jinými osobami za základě jejich dobré vůle bez odborného vzdělání v automobilovém oboru.

Přihlášení