Trysky ostřikovačů - seřízení

Postup

Mezi další úkol údržby vozidla patří správné seřízení trysek ostřikovačů čelního skla. Servisní práce je poměrně jednoduchá a žádné speciální nářadí k tomu nepotřebujete. Připravte si pouze lepenku, nůžky, jehlu o průměru 0,8mm (možno použít třeba spínací špendlík) a krejčovský metr. Tato práce byla prováděna na VW Polo 6N (r.v. 1994-1999). Toto seřízení se provádí z důvodu, aby tok vody dopadal na předem určená místa čelního skla a šetřila se životnost stěračů a obsah kapaliny. A nakonec, aby jste neobtěžovali jiné řidiče vozidel, kteří stojí na křižovatce vedle Vás! Nejprve zvedněte oba stěrače do svislé polohy a řádně umyjte čelní sklo. Na kapotě jsou dva páry těles trysek a každá z nich má dva ostřikovací paprsky. Pomocí měřidla naměřte dle níže uvedeného plánku vzdálenosti na čelním skle a do jejich středu nalepte z lepenky malé kříže. Proveďte zkušební chod trysek a pomocí jehly upravte jejich sklon tak, aby tok kapaliny dopadal na předem určená místa. Po chvilce trpělivosti se Vám toto určitě povede, i když toto seřízení není profesionální a má jisté odchylky, ale jednotlivé vzdálenosti pro místo dopadu pocházejí přímo z Volkswagen příručky.

Když je vše hotovo, zkontrolujte obsah kapaliny v nádobce a případně ji dolijte. Zkontrolujte, zda gumové lišty stěračů nejsou poškozeny, popř. je vyměňte. V lištách nesmí být žádný prach či kamínky. Raději lišty řádně umyjte a poté stěrače zpět pomalu přiložte k čelnímu sklu. Odstraňte kříže z lepenky.

 

Vzdálenosti pro seřízení ostřikovacího paprsku

 

e6

A = 280 mm
B = 290 mm
C = 430 mm
D = 560 mm
E = 270 mm
F = 370 mm
G = 560 mm
H = 290 mm
Tolerace ± 20 mm

 

Autor

předseda SantaLuck


Fotogalerie

e1
e2
e3
e4
e5

Upozornění

Veškeré informace a fotografie uvedené na těchto stránkách podléhají autorským právům. Jakékoliv kopírování a šíření bez souhlasu Volkswagen Polo clubu může být považováno za protiprávní. Z tohoto důvodu vždy zažádejte o individuální povolení. Volkswagen Polo club nenese žádnou odpovědnost za jakékoliv případné škody v souvislosti s využitím uveřejněných článků. Články byly sepsány jednotlivými členy nebo jinými osobami za základě jejich dobré vůle bez odborného vzdělání v automobilovém oboru.

Přihlášení