Problematické táhlo řazení

Informace

Vlastní zkušenosti mě donutily, abych se podělil o nemilou zkušenost s problematickými táhly řazení u vozidla Polo. Tento systém je sice oproti tyčovým převodům např. některých modelech Golf MK3 lehčí a citlivější, ale samotné zpracování a provedení se VW vůbec nepovedlo, ostatně myslím, že pochází že španělského Seatu.

Systém je velmi subtilní, špatně se seřizuje, uložení je křehké a ani použité materiály nevynikají kvalitou. Takže se vám snadno stane, že za jízdy odejde gumový nalisovaný unašeč -silentblok na konci táhla, který je pod trvalým tlakem, a kterým řadíte rychlosti v převodovce v podélném směru, tedy dopředu a dozadu. Tím pádem zůstane zařazená aktuální rychlost – v lepším případě neutrál. To může způsobit nebezpečné situace v provozu!!!

Přesně to se stalo mě při předjíždějícím manévru, kdy zůstala zaseklá pětka a fofrklacek se jen volně bimbal… Budete rádi, když bezpečně zastavíte!

Když jsem auto dotáhl za pomoci kamaráda domů na dílnu, sundal airbox , plastový dekl motoru a zkoumal příčinu, bylo jasno v jedné minutě- utrhl se právě onen nalisovaný gumový unašeč a samotný kovový rámeček sklouzl ze zbytku gumy a táhlo tím pádem nemělo co řadit. Než kupovat drahé nové a čekat, až se utrhne znovu, rozhodl jsem se upravit a opravit stávající. Stačí vám k tomu vhodně tvarovaný ocelový plech tl. cca 2,5 mm, zakončený alespoň na jedné straně vyhnutým zobáčkem zabraňujícím sklouznutí anebo přetočení. Orientační rozměry cca 4x3 cm s výřezem alespoň 1 cm uprostřed na šroub, kterým je táhlo chyceno na kulisu. Povolíte šroub klíčem č. 13 , když si předtím poznamenáte montážní polohu, aby se Vám řazení „nerozhodilo“. Následně stačí šroub vyndat a opatrně zachytit na druhé straně aretační matku. Na zbytek gumového silentbloku pak navléknout zpět kovový obdélník na konci táhla řazení a přes něj z boku nasadit vyrobenou ocelovou zarážku (při pohledu shora proti směru jízdy jí nasadíte zleva – pod šroub, který provléknete skrz středový otvor). Šroub uchytíte na aretační matku a pohlídáte si, aby čtvercový výřez matky zapadl přesně do podélné vodící drážky na kulise řazení, usadíte a jemně dotáhnete (matka se vám protáčet nebude, právě proto, že sedí čtvercovou stranou v podélné kolejnici). Zkusíte, jak vám jdou řadit všechny rychlosti a popř. seřídíte posunem vpřed či vzad. Pokud je vše ok, můžete dotáhnout šroub „natvrdo“. Znovu vyzkoušíte řazení rychlostí a práce je hotová. „Zadeklujte“ motor a sání a můžete si dát pauzu nebo třeba Kitkat
Hodně štěstí a málo starostí s vaším Polem přeje RON

 

Autor

RON


Fotogalerie

iii1
iii2
iii3

Upozornění

Veškeré informace a fotografie uvedené na těchto stránkách podléhají autorským právům. Jakékoliv kopírování a šíření bez souhlasu Volkswagen Polo clubu může být považováno za protiprávní. Z tohoto důvodu vždy zažádejte o individuální povolení. Volkswagen Polo club nenese žádnou odpovědnost za jakékoliv případné škody v souvislosti s využitím uveřejněných článků. Články byly sepsány jednotlivými členy nebo jinými osobami za základě jejich dobré vůle bez odborného vzdělání v automobilovém oboru.

Přihlášení