Sportovní sedačky - montáž

Úvodem

Předem tohoto článku chci upozornit na to, že díky této úpravě na sportovní sedačky, nemusí vozidlo projít technickou kontrolou. Je to neschválená úprava vozidla. Toto si nejdříve pořádně rozmyslete, než se pustíte do takovéto úpravy. Montáž těchto sedaček není vůbec jednoduchá záležitost! Veškeré sport. sedačky mají ve spodu lyžinové pojezdy, ale VW Polo má sedačky uchycené jinak. Takže je zapotřebí vytvořit tzv. novou konzoly na uchycení pojezdů.

Připravte si

Budeme potřebovat sport. sedačky, CO2 svářečku (nebo jakoukoliv jinou), cca 2,5m jeklu 20x50 mm, 2ks min. 3mm plechu 100x100 mm, drát. kartáč, brusku (na řezání), vodováhu, vrtačku… to je tak to nejdůležitější potřebné nářadí a materiál.

Postup

Nejprve musíme demontovat originální sedačky. Když máme tedy vymontované sedačky, musíme ještě vyndat čalounění podlahy. Náročné to příliš není, vyndáme veškeré plasty (na středním panelu), které by mohly vadit při vyndavání podlahy, ale musíme si dát pozor na místo pod přední palubovkou u střed.panelu (jak je topení na nohy). Ten spodní díl topení se musí vyndat ven, jinak z pod něho nevytáhneme čalounění podlahy. Když se nám tedy povede odstranit čalounění podlahy a dostaneme se na holou podlahu, pustíme se tedy do výroby polotovaru pro uchycení pojezdů sedaček. Polotovar má tvar písmena H. Uřízneme si 2 ks jeklu na délku pojezdu. Na uříznutý jekl si obkreslíme 2 díry, kde budou uchycené pojezdy. Vyvrtáme větší díru, aby snadno prošel šroub. Šroub zvolíme dostatečně silný a pevný, ale aby nevadil těm pojezdům. To se musí vyzkoušet… Zevnitř jeklu na tu díru navaříme matku, tak aby šel šroub snadno zašroubovat. Je dobré před navařením matky naproti té díře jekl naříznout a odehnout, aby se mohla matka snadno navařit ze všech stran. Potom to jen ohneme nazpět a zavaříme. Takto to uděláme na všech koncích. Následně potřebujeme jekl na konci nějak uzavřít. Může se udělat více variantami, jako plastová krytka nebo tak. Já ten jekl zavařil… Nyní takto upravené jekly našroubujeme na pojezdy u sedačky. Mezi ně pak uřízneme jekl, který následně zavaříme doprostřed, tak aby vzniklo písmeno H. Musíme to vařit přišroubované na sedačce, abychom udrželi rozteče těch děr pojezdů! Protože při sváření dochází ke kroucení materiálu… Pak už jen vše dokonale obrousíme a začistíme. To bychom měli část konzole pro pojezdy.
Takto vytvořené H položíme na podlahu do auta. V místech, kde budeme svařovat, obrousíme flexou barvu až na plech (viz foto č.1). Musíme ještě zkontrolovat, aby bylo vozidlo na co nejrovnějším povrchu, abychom mohli používat ve vozidle vodováhu. Polotovar tvaru H položíme na podlahu auta co nejvíce doprostřed (viz foto č.2). Na H položíme vodováhu, podle vodováhy musíme uříznout ještě nožičky (viz foto č.2). Polotovar H musíme podkládat (plechem, jeklem) tak, aby byl polotovar H ve všech směrech ve vodorovné poloze (viz foto č.3). Zkoušíme toto nanečisto, když docílíme správného podložení a vyvážení, tak vše dokonale osmirkujeme, abychom mohli svařovat. Pod zadní nožičky polotovaru H vložíme na podlahu nějaký silnější plech cca 100x100 mm (na vyztužení podlahy), aby pak byla sedačka stabilnější, nepružila v podlaze… prostě dobře a kvalitně vyztužit podlahu, pro dokonalou pevnost a stabilitu. Než vše napevno zavaříme, tak nejdříve na pár místech nabodujeme svářečkou a co je hlavní… vyzkoušíme našroubovat sedačku. Vyzkoušíme zdali jde sedačkou v pojezdech snadno pohybovat a nic jí nebrání v pohybu dopředu, dozadu. V případě nějaké závady to musíme odstranit. Když je vše v pořádku, tak můžeme vše napevno dokonale provařit. Musíme přitom dodržovat veškerá bezpečnostní opatření při použití svářečky, aby nedošlo k požáru nebo nějakému jinému nebezpečí!!! Když budete přivařovat plech na podlahu auta, tak je velice důležité hlídat oheň na spodku auta! Vlivem vysoké teploty při sváření dochází k hoření spodní ochranné vrstvy podvozku. Musíme pořád hlídat a případně uhasit vzniklý oheň (stačilo pouze sfouknout). Je lepší provařit kousek, nechat vychladnout a vařit jiné místo. Když vše dokonale provaříme, tak opět vyzkoušíme sedačku. Když vše sedí jak má, tak můžeme všechny sváry zbrousit flexou. Vnitřky jeklů vystříkáme sprejem na dutiny, aby nerezavěly zevnitř. Když máme sváry zbroušené, tak je přetřeme těsnící hmotou na lemy (N 12.03 / N 12.10) nebo nějakým jiný gumovým tmelem, abychom všechny sváry a broušení srovnali a vyhladily. Po zaschnutí tmelu můžeme konzole nastříkat, nabarvit na vámi vybranou barvu. Musíme také opravit škody vzniklé svařováním na spodní ochranné vrstvě podvozku viz foto č.4 ( já použil ten gumový tmel – těsnící hmota na lemy). Při této úpravě musíme také myslet na zapínání pásů… u orig. sedaček je toto vyřešeno tak, že je zapínání pásů uchyceno šroubem k nožičce orig. sedačky. Touto úpravou toto uchycení odstraníme, proto si ho musíme vyrobit sami. A vyrobíme takto… použijeme vnitřní vodící kolejničky, které nám zbyly po orig. sedačkách. Ze silnějšího plechu si uřízneme malou destičku, která se musí snadno nechat zasunout do vodící kolejničky. Doprostřed destičky vyvrtáme větší díru pro šroub na uchycení zapínání pásů. Šroub musí být dostatečně silný a pevný! Ze zadu destičky navaříme matku pro šroub uchycení. Tuto destičku navaříme dovnitř vodící kolejničky v takové vzdálenosti, abychom mohli ve všech pozicích sedačky snadno zapnout pásy (viz foto č.5 a 6). Já to mám řešené trochu jinak, protože jsem zároveň se sedačkami montoval i sportovní 3-bodové pásy. Když máme už vyřešen i tento problém, tak můžeme vrátit vše ostatní na své místo. Hlavně čalounění podlahy musíme v místech nové konzole nařezat tak, aby to co nejlépe sedlo pod konzoly a bylo co nejméně nařezané (to už je na umu každého z vás). Nainstalujeme napevno nové sedačky a pak už se jen můžeme kochat. Tímto článkem neodpovídám za škody vzniklé při montáži podle tohoto návodu!!!

Autor

člen Souky


Fotogalerie

hhh1
hhh2
hhh3
hhh4
hhh5
hhh6

 

Upozornění

Veškeré informace a fotografie uvedené na těchto stránkách podléhají autorským právům. Jakékoliv kopírování a šíření bez souhlasu Volkswagen Polo clubu může být považováno za protiprávní. Z tohoto důvodu vždy zažádejte o individuální povolení. Volkswagen Polo club nenese žádnou odpovědnost za jakékoliv případné škody v souvislosti s využitím uveřejněných článků. Články byly sepsány jednotlivými členy nebo jinými osobami za základě jejich dobré vůle bez odborného vzdělání v automobilovém oboru.

Přihlášení