Vzduchový filtr - lakování tělesa

Postup

Vše začalo fotkou v jednom německém tuning časopise, kde Polo 6N mělo krásně upravený motor. Plasty byly nastříkány barvou, která připomíná kámen žulu. Celému tomuto kompletu vynikal rudě červený poklop tělesa vzduchového filtru. Nádhera. Fotku jsem si vystřihl a vystavil doma nad postelí a každou chvilku jsem přemýšlel nad realizací tohoto nápadu, avšak jsem netušil, kolik hodin práce nad tímto strávím, aby bylo vše důkladně provedeno. Polo bylo odstaveno do garáže a demontoval jsem plasty pro pozdější lakování. Současně jsem měnil originál přední světla za čirou optiku Angel Eyes, proto je přední část vozidla totálně odstrojena. Tento kus práce je tím nejlepším, protože pouze něco odmontováváte a pokládáte na hromádku. Kuchyně se změnila v dílnu. Plastové díly jsem nejdříve odmastil a poté je důkladně obrousil za pomoci elektrické brusky, detailní záhyby jsem dělal ručně. Používal jsem brusný papír 100. Tato práce trvala kolem cca jednu hodinu. Jakmile díly byly vybroušeny a důkladně očištěny, sáhl jsem po plniči ve spreji od Dupli Coloru na akrylové bázi. Sprej 150ml vychází na 99 Kč a vystačil mi na všechny díly. Stříkal jsem několik tenkých vrstev. Po 24 hodinách jsem takto upravené díly znovu obrousil brusným papírem 1200 abych se zbavil nerovností. Při práci je nutné používat nějakou roušku přes nos a dobře větrat. K lakování jsem přistoupil až po důkladném vytvrzení plniče. Pro plasty jako těleso vzduchového filtru, boční obložení rozvodového řemenu a podstavec autobaterie jsem použil sprej Granit 400ml od Dupli Coloru za 369 Kč se žulovým efektem a dále od tohoto výrobce červený sprej 150ml opět na akrylové bázi za 99 Kč pro poklop vzduchového tělesa. Samotné lakování trvalo 1 den, neboť je zapotřebí stříkat tenké vrstvy, které mezi sebou musí prosychat. Další částí úprav bylo nastříkaným dílům ještě dodat bezbarvý lak. Byly použity 2 spreje 150ml Dupli Color za (2 x 99 Kč). Opět jsem stříkal tenké vrstvy a celé jsem nechal proschnout na topení. Tímto jsou díly perfektně chráněny proti oděrům, loupání laku a i teplotě od motoru. Celkem jsem nad tímto strávil přes 25 hodin práce a výdaje se vyšplhaly na necelých 800 Kč.

Byly upraveny tyto díly: těleso vzduchového filtru a jeho poklop, boční vrchní obložení rozvodového řemenu, podstavec autobaterie, plechový nadehřev výfuku od motoru. Jak to začalo, tak to i skončilo. Všechny upravené díly jsou opět zpět pod kapotou a nyní se můžeme podívat, jak se povedla úprava dle vzoru, mluvíme-li pouze o lakování. Ostatní chromové díly jsou přívod sání vzduchu anebo víko motoru uskutečněny nebyly z důvodu financování. Několik rozdílů zde najdete, ale naplnilo se to, z čeho jsem vycházel. Efekt žulového kamenu s červenou je opravdu perfektní.

 

Autor

Předseda SantaLuck


Fotogalerie

foto01
foto02
foto03
foto04
foto05
foto06
foto07
foto08
foto09
foto10
foto11
foto12
foto13
foto14
foto15

Upozornění

Veškeré informace a fotografie uvedené na těchto stránkách podléhají autorským právům. Jakékoliv kopírování a šíření bez souhlasu Volkswagen Polo clubu může být považováno za protiprávní. Z tohoto důvodu vždy zažádejte o individuální povolení. Volkswagen Polo club nenese žádnou odpovědnost za jakékoliv případné škody v souvislosti s využitím uveřejněných článků. Články byly sepsány jednotlivými členy nebo jinými osobami za základě jejich dobré vůle bez odborného vzdělání v automobilovém oboru.

Přihlášení