Přední mlhová světla - dodatečná montáž

Dodatečná montáž předních mlhových světel

Vozidla VW Polo se nabízela v různých verzích výbavy. Já jsem měl smůlu, že mé Polo byl po této stránce pouze takový ten "základ", neboť mu chyběly i přední mlhové světlomety. Jelikož nové stojí okolo 2.000,-/kus, musel jsem se poohlédnout po mlhovkách použitých. Bohužel se mi nepodařilo sehnat mlhová světla pro jednodílný nárazník, tak jsem sáhl po těch do dvoudílného. Hned od začátku bylo jasné, že se bude muset improvizovat a upravovat. Než se do čehokoliv pustíte, musíte si sehnat správný vypínač světel, který je určený i pro přední světlomety, tzn. vypínač, který má dvě polohy pro vytažení k sobě - první poloha je pro přední a druhá pro zadní mlhovku. Tento se dá sehnat na vrakovišti za cenu 500 Kč, ale nabízen byl i za 1.000 Kč. Pokud byste chtěli originál od VW, připravte si 3.000 Kč

 

Demontáž vypínače

Demontujeme plastové obložení kolem budíků, abychom se rukou dostali do prostoru za vypínač. V dolním rohu vypínače je takové plastové táhlo, které drží celé tělo vypínače, je na pružině, takže stačí pouze zatlačit a odspodu vyklopit celý vypínač. Poté odpojíme dva konektory. Mlhové světlomety jsou umístěny ve spodní části nárazníku. Celou práci lze rozdělit na dva kroky - montáž světlometů a elektrické zapojení.

 

Montáž mlhových světel

  • Z důvodu snažšího přístupu odstavíme vozidlo se na rovinu, zabezpečíme ho proti pohybu a každou stranu nadzvedneme heverem.

  • Demontujeme veškeré mřížky v předním nárazníku (všechny jsou jen nacvaknuté, pouze velká středová je pojištěna 2 šrouby).

  • Nyní nastává první větší problém - dát mlhovky na své místo. Po dlouhém zkoušení se nejlepší jeví, když je zasuneme skrz velkou středovou mřížku - je to opravdu oříšek, musíte si mlhovku dobře natočit - přeji pevné nervy a doporučuji sundat víčko pro přístup k žárovce (H3)

  • Protože jsou to mlhovky pro dvoudílný nárazník, v originálním upevnění by byly moc "utopené" v nárazníku, tudíž je musíme vysunout ven. Každé auto je "originál" ohledně rozměrů, ale jen pro názornost, já jsem je vysunul přesně o 15mm na vyrobených válečcích.

  • Nyní to bude taková "titěrná" prácička, musíte si několikrát nasadit a sundat krycí mřížku a nastavit světlomet do správné polohy - poté označit a vyvrtat díry. Nelze přesně napsat, kolik a kam odměřit, jak říkám, každé auto je "rozměrový originál".

  • Poté mlhovky napevno přišroubujeme, nasadíme veškeré mřížky a natáhneme si kabeláž - druhovýroba se dá sehnat za cca 600,- Kč, ale já jsem měl k dispozici kabely ze Seatu Leon.

Elektrické zapojení

Jak již bylo řečeno, natáhneme si kabeláž mezi mlhovkami. Na kabeláž mlhovek musíme napojit PLUS a MINUS. MINUS si napojíme kamkoliv na ukostření nebo přímo na MINUS baterky. PLUSový kabel protáhneme z motorového prostoru do interiéru. Na tento kabel si dáme pojistkové pouzdro a z něj pokračujeme dále směrem k vypínači světel. U tohoto vypínače si vyhledáme PIN číslo 13 a na něj si tento kabel připojíme či přiletujeme - záleží na každém z vás. Zkoušel jsem i jinou možnost, kdy jsem táhl tento PLUSový kabel přes pojistku č. 10 (mlhové světlomety), ale zde mi mlhová světla svítila s každým sepnutím spínací skříňky.

 

Autor

Bývalý člen xHackerM


Fotogalerie

d01
d02
d03
d04
d05
d06
d07
d08
d09
d10
d11
d12
d13
d14

Upozornění

Veškeré informace a fotografie uvedené na těchto stránkách podléhají autorským právům. Jakékoliv kopírování a šíření bez souhlasu Volkswagen Polo clubu může být považováno za protiprávní. Z tohoto důvodu vždy zažádejte o individuální povolení. Volkswagen Polo club nenese žádnou odpovědnost za jakékoliv případné škody v souvislosti s využitím uveřejněných článků. Články byly sepsány jednotlivými členy nebo jinými osobami za základě jejich dobré vůle bez odborného vzdělání v automobilovém oboru.

Přihlášení