Pabubní deska - demontáž

Úvodem

V uvedeném článku se dozvíte podrobný návod. Demontáž palubní desky není tak náročná jak vypadá, ale pro úplného laika to bude zřejmě oříšek. Jelikož jsem to dělal poprvé a bez jakéhokoliv návodu, vše jsem musel objevovat. K tomu, aby jste mohli vyndat celou palubní desku (v jednom kuse) je potřeba demontovat z interiéru téměř vše.

Demontáž sedaček

Demontovat sedadla je velice jednoduché. Stačí povolit a sundat šroubek, který je vpředu dole mezi lyžinami, potom už jen zajet se sedačkou úplně dozadu a vyndat…

Demontáž volantu

V mém případě s airbagem. Vše je popsáno v našem již sepsaném článku demontáž volantu. Hlavně nezapomenout odpojit baterku!!! Pak už jen povolit 2 imbusové šrouby zespod volantu a po odpojení bag vyndáš. Dále povolíš celý volant který drží na jediné matici uprostřed a sundáš ho. Zapamatuj si jak a kam pasuje který konektor. Sundání Lucasů (páček ovl. stěračů a blikačů) je otázkou minutky, drží jen na třech šroubcích a poté se musí odpojit konektory.

Demontáž přístrojové desky

Stačí jen povolit dva křížové šrouby po stranách, potom celou přístrojovku vyklopit k sobě a odpojit jediný konektor. Toť vše, stačí jen vyndat.

Demontáž zbytků z palubní desky

Zbývá už jen demontovat vlastně vše co jde. Tzv. mřížky ventilátorů. Ty jsou pouze zacvaknuty, takže po jemném ohnutí či vtlačení samy vypadnou. Dále je třeba vyndat a odpojit rádio, to zvládne každý sám. Musíme vyndat také tři kulaté ovladače topení, jsou jen nacvaknuty, takže stačí zabrat k sobě a jsou venku a ovládací tlačítka výstražných světel, vytápění skla a airbagy (všechny tlačítka jsou nacvaknuty na panelu, ale předtím je třeba odpojit konektory…pokud je vyndaný volant, dostat se k nim není problém). Celý střed panelu (umělá hmota) drží na pár šroubcích, konkrétně na čtyřech a jsou upevněny ovladače topení, na dvou kastlík, pak už stačí jen vyšroubovat ty tři šrouby schované dole a vycvaknout a je to venku. Ale abychom se dostali k těmto třem, musíme vyndat celý střed panelu který je mezi sedadly. Jak na to? Sundáme vak řadící páky, je uchycen pouze gumou, takže jde přetáhnout a dole jsou dva šrouby,t y odšroubujeme. Pak už jen jeden šroub, který je v kaslíku. Potom celý ten kus nadzvedneme a pohybem dozadu (směrem k zadním sedadlům) posuneme ven jak to bude dovolovat řadička. Když to dál nejde, otočíme celou desku o 90 stupňů a vyndáme. Nyní se již můžeme dostat k těm třem šroubům (jsou zhruba v těchto místech. Pak už to jde sundat lehce. Co mi dělalo trochu problém byla demontáž panelu s ovladači světel (vlevo od volantu). Je přichycenou takovými pacičkami a v mém případě to šlo velmi ztuha. Je potřeba si s tím trochu pohrát aby celý panel nepopraskal. Tím že jsme demontovali volant a přístrojovku si můžeme pomoci jednou rukou tlačit zevnitř. Nejdříve jsem zatlačil na spodní část, spodek trošku vypadne a pak se musíte snažit celý panel tlačit trochu směrem dolů a ven. Pak odpojit konektory. Odpojení zapalovače samozřejmostí (1 konektor a vytlačit ven). Při vyndávání prostřední části přístrojové desky buďte maximálně opatrní, s oblibou praskají!!!

Demontáž airbagu spolujezdce

Jelikož jsem neměl ponětí kde a co mam udělat, trvalo mi to déle, ale nakonec jsem na všechno přišel. Nejdříve demontujeme schránku (kaslík), který je umístěn pod bagem. Drží na 2 šroubcích. Pak přichází na řadu samotný airbag. Ten drží na několika šroubcích, musíte je všechny najít. 5 jich je dole, potom nějaký vzadu, odpojit postranně (vpravo nahoře, dostanete se tam zespod) a je venku. Následný obrázek. Po airbagu zůstane kovová kostra, kterou odšroubujeme.
Teď by to mělo být už téměř vše. Zbyla jen holá palubní deska. Zevnitř palubky je uchyceno hodně kabelů pomocí různých svorek a držáků. Je třeba je všechny najít a odpojit, nejvíce jich je v prostoru přístrojovou a u ovladačů topení. Zkontrolujeme zda je palubka opravdu holá a od všeho odpojená. Při kontrole jsem našel ještě konektor na VAG, ten jednoduše odšroubujeme. Nyní už můžeme s povolováním hlavních bodů, které drží celou PD. Jedno uchycení je uprostřed dole u řadičky. Dále 2 šrouby za přístrojovkou a 2 za airbagem spolujezdce. Potom po obou stranách po jednom šroubu schovaných pod záslepkami. Poté by již měla celá palubka jít lehce vyndat. Je to práce tak na hodinku až 2 podle toho jak je člověk zručný. Není na tom nic složitého, zvládl jsem to i já…

Autor

Člen SwoBi


Fotogalerie

oo1
oo10
oo11
oo12
oo13
oo14
oo15
oo16
oo2
oo3
oo4
oo5
oo6
oo7
oo8
oo9

Upozornění

Veškeré informace a fotografie uvedené na těchto stránkách podléhají autorským právům. Jakékoliv kopírování a šíření bez souhlasu Volkswagen Polo clubu může být považováno za protiprávní. Z tohoto důvodu vždy zažádejte o individuální povolení. Volkswagen Polo club nenese žádnou odpovědnost za jakékoliv případné škody v souvislosti s využitím uveřejněných článků. Články byly sepsány jednotlivými členy nebo jinými osobami za základě jejich dobré vůle bez odborného vzdělání v automobilovém oboru.

Přihlášení