Aktuální noVWinky Volkswagen Polo clubu

 

Klubová statistika členských vozidel Polo

Klubová statistika členských vozidel Polo

Přejeme Vám příjemné prožití vánočních svátků!

Přejeme Vám příjemné prožití vánočních svátků!

Volkswagen Fest 2018 - reportáž (Připravujeme)

Volkswagen Fest 2018 - reportáž (Připravujeme)

Naše Polo rodina

uvod1

Volkswagen Polo club byl založen dne 12.12.2003. Klub sdružuje majitele vozidel Volkswagen Polo ve všech modelových řadách. Jsme klubem s dlouholetou tradicí, kdy již brzy oslavíme 15. výročí od našeho založení. Jsme dílčí součástí oficiálního a největšího Volkswagen clubu Česká republika.

BEZPLATNÁ REGISTRACE DO VOLKSWAGEN POLO CLUBU

Klubové srazy

srazy

V rámci více jak 14ti leté existence Polo clubu bylo uskutečněno na 88 akcí a srazů, na které se dohromady sjelo přes 901 vozidel a 1618 osob.

Počet zúčastněných osob a vozidel na oficiálním srazu VolkswagenFest 2018 v rámci Polo clubu bude uveřejněn v nejbližší době.

 

 

Polo III. generace

polo3generace

Na podzimním autosalonu v Paříži v roce 1994 se veřejnosti poprvé představil Volkswagen Polo třetí generace. Tento model znamenal zvýšení kvality po všech stránkách. Malé Polo "dospělo". Poprvé nabídlo druhou dvojici dveří, jeho komfort i úroveň bezpečnosti se vyrovnala vozům stojícím nejméně o jednu třídu výš. Pečlivou práci designérů potvrdila nejenom vysoká torzní tuhost karoserie nového modelu, ale i nejnižší koeficient aerodynamického odporu v této třídě cx = 0,32. Ke dvojici známých motorů o výkonech 33 kW/45 k a 40 kW/55 k přibyl zážehový čtyřválec 1.6/55 kW (75 k). Příznivce vznětových motorů potěšil čtyřválec 1.9 D/47 kW (64 k). Motor 1.6/55 kW dostal sací potrubí proměnné délky a jeho výkon vzrostl na 74 kW/100 k. Řadu vznětových agregátů obohatil čtyřválec s přímým vstřikováním a přirozeným plněním 1.9 SDI/47 kW (64 k). Na podzim roku 1996 udělal motor o objemu 1.1i místo novému hliníkovému čtyřválci 1.0/37 kW (50 k) a v nabídce se objevila i výkonnější čtyřnáctistovka 1.4/74 kW (100 k). První verze 6N poznáte na první pohled tak, že nárazníky jsou dvoudílné a jejich spodní část je plechová. Tato verze se vyráběla od roku 1994-1996, kdy poté nastal facelift tohoto modelu. Rok 1997 znamenal pro VW Polo 6N omlazení o řadu nových prvků a zároveň v tento rok bylo představeno VW Polo Variant neboli kombi. Nabídka motorů je opět pestřejší od 1.0 benzínu přes 1.4 a 1.6, také diesel 1.9 a 1.9TDI a či benzinové 16V nebo sportovní verzi GTI. Interiér vozu je z příjemně tuhého polstrování sedadel, která jsou i výškově nastavitelná. Stejně tak tříramenný volant umožňuje výškovou regulaci. Přestože mají vozy Volkswagen, co se týče kvality a spolehlivosti, celkově velmi slušnou pověst, Polu se problémy rozhodně nevyhýbají. Asi největší starosti jsou s předními poloosami a čepy řízení. U vozu s více najetými kilometry je důležité zkontrolovat geometrii nápravy, která se časem rozhodí. Jednoduchým indikátorem je rychlé a nerovnoměrné sjíždění pneumatik. Pozor na brzdové kotouče, které se po intenzivním brzdění a zahřátí někdy zkroutí. Častým nešvarem pola jsou uvolněné přepážky ve střední části výfukového potrubí, které pak při jízdě drnčí. Vůbec celý výfuk jako takový za nic nestojí. Naopak cizí jsou polu úniky oleje nebo koroze. Poměrně dost závad je zaznamenáno na elektroinstalaci zadních svítilen, u kterých častěji dochází ke zkratům nebo k praskání žárovek. Nejrozšířenější zážehovou motorizací je čtrnáctistovka, která hodně vydrží. Je i docela dynamická a nemá moc velký apetit. Mírným zklamáním u Pola je poměrně nepřesné řazení s příliš dlouhými drahami. Toto vozidlo se vyrábělo v letech 1994-1999. Rozlišují se dle své karoserie na 3- a 5-dveřový Hatchback, 4-dveřový Classic (sedan) a 5-dveřový Variant (kombi). Pod kapotou můžete nalézt několik typů motorů: zážehové (1.0, 1.3, 1.4, 1.4 16V, 1.6) a vznětové (1.9D, 1.9SDi). Jelikož jsou tyto motory koncernové, tak ty samé můžeme nalézt v Seatu Ibiza 6K, Seat Toledo 1L, Škoda Felicia, Škoda Fabia I, Škoda Octavia I do r.v. 1998, VW Golf III. To samé platí i pro výběr náhradních dílů, které mají shodná výrobní označení. Toto vozidlo díky svým dobrým jízdním vlastnostem, pořizovací ceně náhradních dílů a rozmanitosti sportovních dílů patří mezi mladé lidi jako stále oblíbené auto.

Označení modelu
Polo 3, MK3, 6N, 6N1

Produkce
10.1994 - 1999

Zajímavosti
Polo III. generace bylo oficiálně představeno veřejnosti na autosalonu v Paříži dne 07.10.1994.

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6


Harlekýn

Opravdu extravagantní auto pro odvážné bylo Polo Harlekýn. Povrchové díly karosérie byly sestaveny z několika různých pastelových barev běžně prodávaného Pola. Náhodně sestavené díly různých čtyř barev (modrá, červená, zelená, žlutá) vám dávaly jedinou jistotu: dvě stejné barvy nebudou vedle sebe. Zákazníci dokonce při objednávání nevěděli, jakou barevnou konfiguraci dostanou. Zajímavý byl i postup výroby. Jednobarevná Pola si na konečné montáži vyměnila dveře, kapoty a nárazníky se svými jinak barevnými sousedy. Jinak co Harlekýn, tak to originál. Málokdy se stane, že se setkáte se dvěma úplně stejnými barevnými auty vedle sebe. Tohoto provedení se dočkal i VW Passat, Golf, Brouk a Lupo.

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6


Open Air

Volkswagen lákal mladé zákazníky různými akčními modely Pola, které ale u nás potkáte zřídka. Na podzim roku 1995 se začal prodávat Polo Open Air s velkou elektricky otevíratelnou střechou.

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6


Polo Classic

polo3generaceclassic

VW Polo Classic je kufrová varianta modelu 6N ve stylu sedan. Jedná se o čtyřdvéřový, čtyř až pětimístný sedan, motor vpředu a pohon předních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHC o objemu 1390 cm3 měl vrtání 76,5 mm a zdvih 75,6 mm, komprese 10,2, výkon 44 kW (60 koní) při 4700 ot/min, točivý moment 116 Nm při 2800 ot/min. Pětistupňová převodovka, rozvor 2443 mm, hmotnost 1070 kg, maximální rychlost 157 km/h a zrychlení na stovku za 16 s. Skoro identickým vozidlem byl Seat Cordoba.

Označení modelu
Polo 3, Classic

Produkce
1995 - 2002

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6


Polo Variant

polo3generacevariant

Jedná se o verzi kombi a pochází z modelu 6N o proti kterému je delší o 422 mm (42,2 cm) a byl veřejnosti představen v roce 1996 a do sériové výroby byl dán o rok později. O proti modelu 6N se vyráběl o 3 roky později a dále jeho výroba trvala až do roku 2001, tedy o 2 roky více než u 6N, kdy v této době byla nabízeny již faceliftové modely 6N2 a proto i u verze Variant se můžeme setkat s řadou odlišností u sebe navzájem jako je např. palubní deska, blikače, nárazníky a výbava. Tato verze dostala i motory 1.9 TDi 66 kW a 1.9 TDi 81 kW, což ovšem 6N neměly. Sesterským vozidlem VW Polo Variant je Seat Cordoba Vario a obě vozidla mají hodně společných náhradních dílů. Rozdíl vozidel je především v jejich zadní části. Tato verze Pola se dodávala v letech 1997 až 2001. V nabídce byla řada motorů 1.4, 1.6 a 1.9D, 1.9 SDi, 1.9 TDi.

Dobová recenze ze serveru AUTO.CZ (1998)
Po Passatu a Golfu Variant přichází i designově povedené Polo Variant. Je jasné, že Volkswagen nevěnuje konkurenci ani v nejnižší třídě prostor pro snadný prodej. Jako jedni z prvních u nás jsme měli možnost v listopadu 97 otestovat tuto novinku navíc s opěvovaným dieselem s přímým vstřikováním nafty - 1,9 SDi/47kW. Nejsilnější stránkou nové karosářské varianty Pola je samozřejmě zavazadlový prostor. Ten odpovídá skutečným nárokům dnešních uživatelů menších vozů, kteří chtějí se stejným vozem jezdit do práce, převézt starý (a dlouhý) koberec na chatu nebo dopravit celou rodinu i s lyžemi do Krkonoš... Právě těmto požadavkům se snaží Polo Variant vyjít vstříc prodlouženou zádí s praktickým víkem pátých dveří, které není nijak omezeno zadními svítilnami. Jeho základní rozměr je 390 litrů a sklopením opěradel se zvětší na slušných 1250 litrů. Uzavření pátých dveří usnadňují dokonce dvě vnitřní madla, takže o čistotu vašich prstů je dokonale postaráno. V části pro cestující se, oproti základnímu Polu, v podstatě nic nezměnilo, přístrojová deska je stará známá i z jiných vozů koncernu VW. Pro zajímavost stejnou přístrojovou desku používá i Seat Ibiza či Arosa. Za jízdy je celý interiér prost jakýchkoli „pazvuků . Přední sedadla jsou dobře tvarovaná a dostatečně tvrdá, takže záda ani po delší jízdě neprotestovala. Sedadla je možno seřizovat i výškově, což jistě ocení mnozí s menší postavou. Místo na zadních sedadlech se oproti základnímu Polu nijak nezměnilo, a nutno říct, že v poměru k délce vozu 4137 mm je ho poněkud méně. Výbava námi testovaného modelu obsahovala: posilovač řízení, ABS, tónovaná skla, otáčkoměr, elektronický imobilizér, dělené zadní sedadlo, autorádio Beta, výškově stavitelná sedadla a volant, pylový filtr, střešní nosič, kryt zavazadlového prostoru, centrální zámek, el. ovládaná okna, čemuž odpovídala poměrně vysoká cena 446.000,- Kč. Z výbavy chyběl jen airbag u řidiče, což bych dnes považoval za standard. Jízda s Polem vybaveným SDi motorem s výkonem 47 kW a oxidačním katalyzátorem je zpočátku kupodivu vcelku svižná, ale jakmile se překročí devadesátka nebo přijde-li menší stoupání, na nějaké předjíždění či zrychlování můžete zapomenout. Je však nutno říci, že tento motor ani není k těmto účelům postaven, má spíše jiné přednosti - velmi nízkou spotřebu, dlouhou životnost a nízké provozní náklady. Hluk přenášený od motoru do interiéru je poměrně nízký (po zahřátí) a nijak zvlášť se neliší od benzínových motorů dodávaných do Pola. Z jízdních vlastností mě zvláště zaujala výborná odolnost proti nárazovému bočnímu větru. V místě, kde jsme testovali Polo byla totiž téměř vichřice... Příjemně je natavena také síla ovládání posilovače řízení.

Označení modelu
Polo 3, Variant

Produkce
1997 - 2001

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6


 VW Caddy

polo3generacecaddy

Třetí generace VW Caddy byla postavena na základu třetí generace typu Polo. Prodával se také pod názvem Seat Inca. Výroba probíhala v letech 1996 až 2005 ve Španělsku a později v Argentině. Tento model má s Polem 6N má velice podobné rysy. Karoserie Caddy je zaoblená a celé vozidlo dostává nový nádech díky vyspělé technologii v této době. Motorizace je pouze 1.4, 1.6 MPI nebo 1.9D. U vozidla nalezneme již dva airbagy, ABS nebo AC klimatizaci. Standardně se montují 13ti palcové disky. Úložný prostor je 2.0 m². Caddy se díky své úložné ploše ze začátku používal jako přepravní vůz pro zboží, sloužil v různých složkách jako je německá policie, armáda apod. Později se setkáváme s prosklenou skříní a tento model byl používán pro převoz osob. V dnešní době se u Caddy změnila karoserie v integrovanou kabinu a nabízí ještě více možností pro jeho využití. Konkurentem VW Caddy je Seat Inca 6K. VW Polo Caddy má stejnou palubní desku a přední část vozidla..

Označení modelu
VW Caddy, 9U, 9KV

Produkce
1996 - 2005

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6

Polo III. generace (facelift)

polo3generacefacelift

V roce 2000 byla provedena opět modernizace vozidla VW Polo. Výrazná maska chladiče s logem zasahujícím do kapoty a světlomety s čirou optikou jsou nejviditelnějšími znaky unifikace, kterou značka razí i u vyšších modelových řad. Na zádi zaujme esteticky čistě řešený stěrač a zapuštěné třetí brzdové světlo. Od předchozího modelu se liší především přední a zadní partií a interiéru. Palubní deska je jednoznačně rozdílná od předcházející generace. Karoserie vozidla se rozšířila a v porovnání s předchozí verzí se tabulka SPZ umístila ze zadních dveří do prostoru nárazníku. Pod kapotu jsou dodávány nové dieselové motory 1.4 SDi a 1.4 TDi. Tento model má hodně společné náhradní díly s vozidlem Škoda Fabia. Karoserie se vyráběla pouze v 3- a 5-ti dveřovém provedení karoserie hatchback. Avšak tento model můžeme spatřit tento model i s tzv. targa střechou anebo dokonce ve verzi GTI 1.6 16V (92 kW). Faceliftované Polo je nejvíce srovnáváno se Škodou Fabia. Objektivně můžeme oba vozy hodnotit jako prakticky totožné a záleží jen na zákazníkovi, která kritéria u něj při výběru převáží. Cena vozidla VW Polo 6N2 v roce 2002 byla 312.700 Kč

Označení modelu
Polo 3, MK3F, 6N2

Produkce
1999 - 2002

Zajímavosti
Faceliftové Polo III. generace bylo oficiálně představeno veřejnosti na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem dne 16.09.1999. Celkem se prodalo 3.5 milionu kusů (včetně 6N1).

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6

Polo IV. generace

polo4generace

Polo IV. generace se může pochlubit většími proporcemi než předchozí starší modelová řada 6N2. Na délku nyní měří 3897 mm (o 154 mm více), na šířku 1650 mm (o 18 mm více), na výšku 1465 mm (o 47 mm více) a zvětšil se i rozvor na 2460 mm, což je o 55 mm lepší hodnota. Design přední části jasně naznačuje svou příbuznost s menším modelem Lupo. Boční a zadní část vozu se však inspirovala Golfem. Poprvé v historii pola se od sebe výrazněji liší třídveřová a pětidveřová verze, a to zejména díky aplikaci u značky VW poněkud netypického třetího bočního okénka u pětidveřového provedení, takže třídveřová verze působí nyní o poznání dynamičtěji. Obě provedení jsou nyní navíc opatřena většími koly - jejich nabídka začíná u rozměru 165/70 R 14, zatímco dříve mělo Polo pláště 155/70 R 13. Větší vnější rozměry nového pola se poznají hlavně v interiéru. Zejména cestující na zadních sedadlech ocení větší prostor pro nohy. Zavazadlový prostor má objem 270 litrů, což je ve srovnání s předchůdcem o pět litrů více. Od varianty Trendline patří k základní výbavě Pola i asymetricky dělené sklopné opěradlo po jehož sklopení vznikne prostor 1030 litrů. Výrazně lepší by měla nyní být kvalita použitých materiálů i úroveň zpracování. Zajímavým i když poněkud nezvyklým prvkem přístrojové desky je spodní odkládací "polička" pod celou palubní deskou. Aby mohl každý řidič (-ka) nalézt ergonomicky co nejideálnější polohu k řízení je součástí standardního vybavení i svisle a vodorovně nastavitelný volant ve čtyřech polohách. Konstruktéři samozřejmě nezapomněli ani na pasivní a aktivní bezpečnost. Celých 68 procent plochy karoserie nového Pola je zhotovených z vysokopevnostní oceli. Tím se například ve srovnání s předchozí generací zlepšila tuhost karoserie o 33 procent. Zesílená karoserie je ovšem zárukou nejen vyšší bezpečnosti, ale i lepšího komfortu a jízdních vlastností. Ke zlepšení tak došlo i v tuhosti karoserie v krutu, která má vliv na jízdní vlastnosti. Tuhá karoserie by však samozřejmě nestačila. Mezi další bezpečnostní prvky základní výbavy patří například dvojice čelních a bočních airbagů. Vaky u spolujezdce mohou být pro případ, že je vpředu umístěno dítě v dětské sedačce, vypnuty klíčkem od zapalování, zámek je skryt v čelní přihrádce. Další standardní bezpečnostní výbavou je čtveřice tříbodových bezpečnostních pásů. Vpředu jsou pásy výškově nastavitelné a vybavené předpínači a omezovači tahu. Prostřední zadní sedadlo je ale překvapivě standardně vybaveno pouze bederním pásem, který zdaleka neochrání tak, jako pás tříbodový. Za příplatek však lze toto sedadlo dovybavit tříbodovým, a také opěrkou hlavy, která na tomto sedadle rovněž není součástí základní výbavy. Potěšující novinkou v oblasti pasivní bezpečnosti Pola je nový systém uvolnění pedálů při nehodě. Tento systém snižuje riziko zranění řidičových nohou až o 50 procent proti předchozí generaci Polo. Novinkou základní bezpečnostní výbavy na zadních místech jsou připevňovací body ISOFIX pro dětské sedačky s tímto systémem uchycení. V průběhu příštího roku rozšíří příplatkovou bezpečnostní výbavu i okenní airbagy a integrovaná dětská sedačka. Aktivní bezpečnost je standardně podporovaná elektrohydraulickým posilovačem řízení a čtyřkanálovým protiblokovacím systémem brzd (ABS). ABS může být za příplatek doplněno elektronickým systémem jízdní stability (ESP), který je poprvé v této třídě kombinován s hydraulickým brzdovým asistentem (HBA). Vylepšen byl ale i podvozek. Přední náprava dostala modifikované vzpěry McPherson a nová je i konstrukce zadního zavěšení. Novinkou je také užití recyklovatelného plastu ve spodní části karoserie, který navozuje efekt spoileru a navíc vylepšuje antikorozní ochranu. Nové Polo bude nabízeno celkem s osmi motory. Z toho budou v počátku nabízeny - zcela nový tříválec 1,2 litru 12V s výkonem 47 kW, čtyřválec 1,4 litru 16V s výkonem 55 kW a tříválcový turbodiesel 1,4 s výkonem 55 kW. Toto TDI je nejen hospodárné, ale dokáže vyvinout maximální točivý moment 195 Nm již při 2200 ot/min. Jeho maximální rychlost přitom činí 170 km/h a zrychlí z 0 na 100 km/h za 13,6 vteřin. Průměrná spotřeba je 4,5 litru nafty na 100 kilometrů a mimo město dokonce jen 4,0 litry (!) Pravděpodobně od ledna 2002 budou následovat další motory. Základem se stane nově vyvinutý tříválec 1,2 litru 6V s výkonem 40 kW s maximálním točivým momentem 106 Nm při 3000/min. Nabídku dále rozšíří nejvýkonnější benzínový motor Pola čtyřválec 1,4 16V s výkonem 74 kW, který dosáhne maximální rychlosti 188 km/h. Jeho průměrná spotřeba je 6,9 litru na 100 km. Dalším motorem bude vznětový čtyřválec 1,9 SDI s výkonem 47 kW s přímým vstřikováním bez turbodmychadla s průměrnou spotřebou 4,7 litru na 100 kilometrů a maximální rychlosti 160 km/h. Nabídku vznětových motorů rozšíří i čtyřválec 1,9 TDI s výkonem 74 kW při 4000/min s variabilní geometrií turbíny se spotřebou 4,9 litru na 100 km a maximální rychlostí 188 km/h. Tato pohonná jednotka dosahuje maximálního točivého momentu 240 Nm při 1800 ot/min a splňuje emisní normu Euro 4. Dále ještě v první polovině roku 2002 rozšíří řadu benzínový motor s přímým vstřikováním FSI používaný v modelu Lupo FSI. V Polu bude mít tento motor výkon 63 kW. Nové Polo s motorem 1,4 o výkonu 55 kW může být vybaveno i čtyřstupňovou automatickou převodovkou s elektronickým řídícím systémem, který rozpozná zda si řidič přeje sportovní nebo ekonomický styl jízdy. Tento motor dosahuje s manuální převodovkou maximální rychlost 172 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,9 vteřin a s automatickou 168 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 15,3 vteřin. Ostatní motory jsou vybaveny manuální pětistupňovou převodovkou. Kromě široké standardní výbavy, která je rozdílná podle základních čtyř stupňů vybavení (Basis, Trendline, Comfortline a Highline), je samozřejmě součástí nabídky i rozsáhlá příplatková výbava. Mezi nejzajímavější patří například přední sportovní sedadla, sportovní podvozek snížený o 15 mm, systém Easy-Entry pro snadné nastupování do třídveřového provedení, ESP (standardně od 74 kW), cruise control (CCS), integrovaná dětská sedačka, kožené čalounění, dešťový senzor, měnič na 6 CD, poloautomatická klimatizace Climatic nebo plně automatická Climatronic, multifunkční displej, navigační systém, aj.

Označení modelu
Polo 4, MK4, 9N

Produkce
2001 - 2005

Zajímavosti
Polo IV. generace bylo oficiálně představeno veřejnosti na autosalonu v Lipsku dne 11.09.2001. Modelová řada byla vyráběna v Německu (Wolksburk), Španělsku (Navara), Slovensku (Bratislava), Brazílii (Curitiba), Jižní Africe (Uitenhage), Angole (Luanda) a Číně (Anting).

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6


Polo Sedan

generace4sedan

Variace sedan byla představena na frankfurtském autosalonu. Tento model vychází z modelové řady 9N, který má plně galvanizovanou karoserii, od B-sloupku je však zcela osobitě řešená. Jemně stoupající linie boku propůjčuje modelu příjemně dynamický image. Prodloužení délky vozu o 28 cm proti základnímu hatchbacku (Polo 9N) se projevilo především větším prostorem na zadních sedadlech a zejména ve velikosti zavazadelníku - ten má objem 432 litru.

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6


Polo Fun

generace4funpolo

Model Polo Fun vychází z vozidla Polo 9N, který se tváří jako SUV do lehkého terénu, čemuž přispívá o 20 mm zvýšený podvozek, nové nárazníky a prahy, dvoubarevný lak s doplňky v metalické barvě a velká kola o rozměru 17 palců, která jsou ale obuta do nízkoprofilových pneumatik 215/40 ZR 17. Toto Polo má pod kapotou běžné agregáty této řady počínaje zážehovým motorem o výkonu 40 kW a konče motorem přímým vstřikem benzínu FSI (74 kW) nebo nafty 1.9 TDI (74 kW). Nejvyšší povolená rychlost u 1.9 TDi je 182 km/ hod a hodnota emisí CO2 je 138 g/ km.

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6

Polo IV. generace (facelift)

polo4generacefacelift

Faceliftové Polo IV. generace nese dosti zásadní vizáž přídě a patrné jsou boky vozu a záď. Vpředu se designéři soustředili na nové začlenění Pola do řady VW, která má svůj vzor v hlavě rodiny - Passatu, maska chladiče nese prvky, které již má také Golf. Mřížka Pola Sportline je chromovaná, avšak provokativní chromování celého "V" kolem masky je zatím vyhrazeno jen Passatu. Volkswagen zasáhl i do tvarů předních blatníků, které nyní mají decentní prolis. Nová vnější zpětná zrcátka s integrovanými blikači jsou buď velmi podobná nebo dokonce shodná s těmi, které používá Škoda Octavia. Zadním partiím vévodí nově uspořádané koncové svítilny, imitující rozptýleným světlem klasických žárovek světelné diody. Vzhledem k mládí modelu jde o zásadní změny. Interiér Pola se dočkal nových materiálů. Jednotlivé úrovně výbav se neliší jen použitou barvou, ale i druhem materiálu. Základní výbavy např. nemají přístrojovou desku z dnes tak populárního pěnového plastu. Standardním volantem ve vozidlech VW Polo je ten čtyřramenný s optimalizovaným tvarem věnce, verze Sportline má nový tříramenný volant s nímž se potkáte i v jiných nových volkswagenech. Motorová nabídka je příkladně bohatá, i když je zřejmé, že pozornost se zaměřuje na vznětové motory. Z devíti různých výkonových verzí je pět zážehových a čtyři vznětové. Základní motorizaci tvoří známé tříválce 1.2 (40 a 47 kW), v nabídce jsou dále čtyřválce 1.4 s 55, 74 nebo 63 kW. Vznětové motory jsou zastoupeny výhradně konstrukcí se vstřikováním čerpadlo-tryska, dvěma objemy a čtyřmi výkonovými verzemi. Menší motor (tříválec 1.4 TDI) je nabízen ve verzi 51 a 59 kW, i řidičům škodovek jsou důvěrně známé čtyřválce 1.9 TDI (74 a 96 kW). Všechny motory jsou v nabídce s pětistupňovou převodovkou, jen nejsilnější diesel má převodů šest.

Označení modelu
Polo 4, 9N3

Produkce
2005 - 2009

Zajímavosti
Faceliftové Polo IV. generace bylo oficiálně představeno veřejnosti na autosalonu v Lipsku dne 02.04.2005. Celkem se prodalo 5.1 milionu kusů (včetně 9N).

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6


BlueMotion

Polo Bluemotion je pokračovatelem třílitrového Lupa 3L TDI. Ač přijíždí s méně sofistikovanou technikou, zůstává i přes větší rozměry a pohotovostní hmotnost 1084 kg velmi úsporným automobilem. Nový model vychází řady Polo 9N3, která se v současné generaci prodává od roku 2001 a poslední výraznější proměnou prošla v roce 2003. Proti předchozímu třílitrovému Lupu se Volkswagen držet technologicky při zemi. Pod kapotou je upravený tříválec 1422 cm3, který známe jak z konvenčního Pola, tak i z Fabie. Úpravy se týkají změněného systému přeplňování, který je už standardně dodáván s proměnnou geometrií rozvaděcích lopatek, optimalizovaného elektricky ovládaného EGR ventilu a účinnějšího chlazení systému recirkulace výfukových plynů.

BlueMotion je název do budoucnosti zaměřeného ekologického programu společnosti Volkswagen. Skrývá v sobě hlubokou symboliku. "Blue" (modrá) je barvou značky Volkswagen a je také barvou dvou z hlavních přírodních elementů, vody a vzduchu. A "motion" znamená pohyb nebo impuls, samozřejmě směřující vpřed do budoucnosti, proto se prvním dítkem tohoto projektu stal model Polo BlueMotion docilující vynikajících ekologických parametrů bez kompromisů na úkor dynamiky vozu. Jeho tříválcový přeplňovaný vznětový motor TDI o objemu 1422 cm3 dává výkon 59 kW (80 k) při otáčkách 4000 min-1 a má velmi plochý průběh točivého momentu s maximem 195 Nm docilovaným už při 1800 otáčkách. Polo BlueMotion s ním dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit během 12,8 s a pokračovat až na maximální rychlost 176 km/h. Výkonové parametry jsou tedy téměř shodné s modelem Polo 1.4 TDI, Polo BlueMotion však dosahuje průměrné spotřeby jen 3,9 l/100 km (při ustálené jízdě mimo město dokonce pouhých 3,2 l/100 km) a hodnoty emisí CO2 103 g/km jízdy. To je o 0,5 l/100 km a o 16 g/km méně než u modelu Polo 1.4 TDI, který je už nyní v porovnání s konkurencí velmi ekonomický a ohleduplný k životnímu prostředí.

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6


CrossPolo

polo4generacecrosspolo

CrossPolo se od běžného Pola Hatchback model 9N3 liší tím, že má svalnatější design s výrazně černým lemováním karoserie, široké boční lišty, 17" ALU kola a o 15mm zvýšenou světlou výšku a mnoha úpravami interiéru - především sportovně tvarovaná sedadla, ale i rada dalších doplňků zvýrazňuje osobitost tohoto vozu. Toto Polo budou pohánět jak benzínové motory (1.2/ 47kW, 1.4/ 59kW, 1.6/ 74kW), tak i naftové (1.4/ 51kW, 1.9/ 74 kW). V prodeji bude pouze v pětidveřovém provedení a základní cena vozidla je 436.400,- Kč pro rok 2006. V České republice bylo v nabídce u s canou za 1.2i 47 kW od 418.571 Kč pro rok 2007.

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6


Polo GTI

polo4generacegti

U modelu GTI nalezneme pod kapotou přeplňovaný benzínový motor 1.8 s výkonem 110 kW. Díky tomuto auto dokáže zrychlit z nuly na stovku za 8,2 sekundy a maximální VMax rychlost je 216 km/ hod. K inovacím došlo v interiéru, kde došlo ke změně od sériového osazení dílů do sportovního nádechu jako sedadel, volantu a chromových dekorací. Další změnu poznamenaly přední světlomety, které jsou ztmavené. Kola jsou 16" s pneumatikami o rozměrech 205/45. Nutno podotknout, že vedle modelu GTI byla možnost si pořídit Polo GTI Cup Edition s motorem 1,8 T o výkonu 132 kW. Jde o jeden z nejrychlejších, ale také nejdražších malých vozů na evropském trhu. Toto Polo umělo akcelerovat z 0 na 100 km/h za 7,5 s (tj. o 0,7 s svižněji než u "obyčejného" GTI), nejvyšší rychlost činí 225 km/h místo 216 km/h u Pola GTI a kombinovaná spotřeba přitom nakonec zůstala na původních 7,9 l/100 km. Nejvyšší výkon se zvýšil o 22 kW, točivý moment vzrostl z 220 na 235 Nm dosahovaných při 2000 ot./min. Tedehjší cena se vyšplhala z 528.800,- Kč na 617.700,-Kč.

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6


Polo Sedan

polo4generacefaceliftsedan

Variace sedanu pochází z modelové řady 9N3. Vyráběla se zejména v Šanghajské automobilce v Číně nebo v Jihoafrické republice a Brazílii. V Jihoafrické republice se uvedený model prodával pod označením Polo Vivo Sedan.

Fotogalerie

foto1
foto2

Polo V. generace

polovgenerace

Vypadá to, že se díváme na zmenšený Golf šesté generace s prvky Scirocco. To je tak trochu pravda, protože nové Polo, které bylo odhaleno na autosalonu v Ženevě v roce 2009, se těmto vozům opravdu hodně podobá. Nové Polo ve stylu většího Golfu zůstává rozměrově malým Volkswagenem, opouští motory TDI PD a přiváží do třídy malých vozů přímé vstřikování benzinu kombinované s přeplňováním. Hrany na světlometech jsou proti svému předchůdci nejvýraznějším stylistickým posunem. Ostřejší tvary nese kapota i boky. Návrat k věcné hranatosti předchůdců ze 70. a 80. let pak naznačuje extrémně geometrický obrys koncových svítilen, jejichž celková plocha je výrazně menší než u Golfu, snad proto, aby bylo Polo snáze odlišitelné. Boční profil zůstává věrný grafice se třemi bočními skly. To poslední tradičně zmenšuje plnost C-sloupku, která patří ke genové výbavy hatchbacků Volkswagenu. Povinný mezigenerační růst se nevyhnul ani Polu. Přesto to neplatí doslova. Například výška je totiž nyní nižší než u předchůdce. Extrémně krátký zadní převis zřejmě nedovolil konstruktérům přiblížit se objemům zavazadlových prostorů vlastních příbuzných - Ibizy a Fabie. Za pozornost stojí 30 mm nárůst v oblasti rozchodů kol, který by se měl odrazit na jízdní stabilitě. Zcela nová přístrojová deska se nápadně podobá té ve Volkswagenu Golf. Není stejná (nevešla by se), takže je jisté, že podobnost není náhodná, ale naprosto záměrná. Kdo nemá na Golf, měl by koupit Polo. Tak si můžeme vyložit záměry designérů a stratégů VW. Proti Golfu chybí jen přístroje v tubusech před řidičem. Pod vnějším pláštěm je údajně známé rozložení komponent z předchozí generace. Měkčené plasty (slush) budou na přístrojové desce v Polu až od druhé úrovně výbavy (Comfortline). Palubní deska je dostatečně přehledná, což platí i pro středovou konzoli. Interiéru představeného vozu dominoval sportovní trojramenný volant, který ale bude k mání pravděpodobně jen ve vyšších verzích výbavy nebo ve sportovním modelu GTI, který jistě taky brzy dorazí. Po stránce prostornosti by na tom mělo být nové Polo zhruba stejně jako předchozí generace, takže se o prostor na předních sedadlech nemusíte bát. Podvozek odpovídá dnešním standardům ve třídě. Tedy vpředu vzpěry McPherson kombinované s příčnými rameny, vzadu pak vlečená ramena, spojená zkrutnou příčkou. Nová platforma přináší nejen větší rozchody kol, ale taky novou geometrii uložení přední nápravy. Motoricky je toho v zážehové paletě jen málo nového. Základ tvoří i nadále české tříválce HTP, nad nimi je čtrnáctistovka se 63 kW, známá z Fabií i Ibiz a teprve pak přichází nový čtyřválec 1,2 TSI (77 kW), který současně slaví premiéru ve Škodě Yeti. Standardem i nadále mezi benzinovými motory zůstává pětistupňová převodovka, pouze 1,2 TSI má šest stupňů a jako bonus za příplatek bude v nabídce i sedmistupňové DSG poprvé pro motor 1,4 16V (63 kW).

Označení modelu
Polo 5, 6R

Produkce
2009 - 2014

Zajímavosti
Faceliftové Polo V. generace bylo oficiálně představeno veřejnosti na autosalonu v Ženevě dne 05.03.2009. Polo získalo ocenění Vozidlo roku 2010.

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6


CrossPolo

polo5generacecrosspolo2010

CrossPolo má ve srovnání se standardním Polem o 15 mm větší světlou výšku. Přední a zadní nárazník, lemy blatníků, prahy a spodní část dveří jsou kryty černými ochrannými plasty. Vpředu i vzadu se nacházejí stříbrné lišty. Výplň nasávacího otvoru v předním nárazníku má voštinovou mřížku, maska chladiče je naopak společná s Polem. Na střeše se nacházejí podélné lyžiny s nosností 75 kg.

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6


Polo Sedan (Saloon)

polo5generacesedan

Poprvé v historii značky se představil nový volkswagen světu v Rusku, konkrétně v Moskvě před zraky 200 VIP hostů. Nové Polo s karoserii sedan bylo vyvinuto pro specifické podmínky ruského trhu a v Rusku a vyrábí se na nové lince závodu v Kaluze. VW Polo sedan je třetí karosářskou verzí páté generace řady Polo, pokud počítáme i Polo GTI a Cross Polo, tak je sedan jednou z pěti variant Pola. Volkswagen s ním míří primárně na lukrativní ruský trh, pro který bylo toto auto navrženo. To znamená, že podvozek byl odladěn tak, aby vydržel náročné podmínky rozbitých ulic v ruských městech, a vůz byl také testován pro použití v extrémních klimatických podmínkách.

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4

Další články...

Aktuálně přidané fotografie v členských albech

Přihlášení