vwdd

Aktuální noVWinky Volkswagen Polo clubu

Volkswagen Driving Day 2017 - Reportáž je vystavena!

Volkswagen Driving Day 2017 - Reportáž je vystavena!

Volkswagen Fest 2017 - reportáž (aktualizováno)

Volkswagen Fest 2017 - reportáž (aktualizováno)

Upozornění na nezákonné úpravy vozidel s možným následkem dopravní nehody

Upozornění na nezákonné úpravy vozidel s možným následkem dopravní nehody

Naše Polo rodina

uvod1

Volkswagen Polo club byl založen dne 12.12.2003. Klub sdružuje majitele vozidel Volkswagen Polo ve všech modelových řadách. Jsme klubem s dlouholetou tradicí, kdy jsme již oslavili 13. výročí od našeho založení. Jsme dílčí součástí oficiálního a největšího Volkswagen clubu Česká republika.

BEZPLATNÁ REGISTRACE DO VOLKSWAGEN POLO CLUBU

Klubové srazy

srazy

V rámci více jak 13ti leté existence Polo clubu bylo uskutečněno na 88 akcí a srazů, na které se dohromady sjelo přes 901 vozidel a 1618 osob.

V průběhu listopadu bude slavnostně představeno nové Polo v Jihlavě. Připravujeme další podrobné informace!

Životopis VW Polo

JMENUJI SE POLO. VOLKSWAGEN POLO.

  • Byl jsem vyroben v roce 1975 v německé továrně ve Wolfsburgu.
  • V roce 2015 jsem oslavil 40. narozeniny.
  • V současné době mě můžete potkat v 5 generacích s faceliftovými (omlazenými) řadami (označení: 1, 1F, 2, 2F, 6N, 6N2, 9N, 9N3, 6R, 6C1).
  • Koupilo mě více 12.5 milionu zákazníků (1. - 4. faceliftová generace).
  • Jsem 7. neprodávajším vozidlem na světě!

narozeniny

JSEM PROSTORNÝ.

  • V roce 1975 nabízel zavazadlový prostor 238 litrů.
  • Průměrně nabízím zavazadlový prosotor 280 až 952 litrů (model POLO 6C1, verze Hatchback, rok 2015).
  • U verze sedan však nabízím až 454 litrů (model POLO 6C1, verze Sedan, rok 2015).
  • U verze kombi při položení zadních sedaček nabízím až 1.250 litrů (model POLO Variant, rok 1997).

variant

VYROSTL JSEM.

  • Když jsem vyjel z výrobního pásu, mé tehdejší délka byla 3.512 mm a hmotnost 685 kg.
  • V současné době jsem se prodloužil o 878 cm (model POLO 6C1, verze Sedan, 2015, délka 4.390 mm).

sedan

MÁLO SPOTŘEBUJI.

  • Dokáži jet se spotřebou paliva pouze do 2,9 l/100km (model POLO 6R, verze BLUEMOTION, rok 2010, motor 1.2 TDI CR 55 kW).

 bluemotion

JSEM ŠETRNÝ K PŘÍRODĚ.

  • Katalyzátor jsem měl zabudovaný již ke konci 80. let (model POLO 2 86C).
  • Emise CO2 mají hodnotu pouze 87 g/km (model POLO 6R, verze BLUEMOTION, rok 2010, motor 1.2 TDI 55 kW). Thing Blue.

thingblue

JEZDÍM I RYCHLE.

  • Když jsem začínal poznávat silnice, ujížděl jsem až 135 km/h.
  • Nyní zvládám cestovat i při rychlosti až 243 km/h (model POLO 6C1, verze WRC, rok 2015) a zrychlím z 0 za 100 km/h. za neuvěřitelných 3.9 s (model POLO R WRC, verze závodní speciál).

ogier

JEZDÍM HLAVNĚ BEZPEČNĚ.

  • Airbagy jsem dostal již v roce 1990 (model POLO 2F 86C).
  • Získal jsem maximální počet 5 hvězdiček z testu EURO NCAP/ GLOBAL NCAP (model POLO, verze 6C1, rok 2014).

bezpecnost

JSEM VESELÝ A ZÁBAVNÝ.

  • Jako extravagantní auto jste si mě mohli zakoupit v nevšedním provedení HARLEKÝN. Povrchové díly karosérie byly sestaveny z několika různých pastelových barev běžně prodávaného vozidla Polo (model POLO 6N, rok 1995).
  • V další možné výbavě jsem mohl mít elektricky stahovací střechu (Open Air) nebo výbavu Colour Concept s koženým interiérem kombinovaným s barvou karoserie (5 barev: černá, červená, modrá, zelená a žlutá).
  • Důležité je sdělit, že jako jedno z mála vozidel Volkswagen nabízím širokou škálu více jak 135 laků karoserie (model POLO 6N).

harlekin2

ZVLÁDÁM LEHČÍ TERÉN.

  • Díky vyšší světlé výšce a ochrannému oplastování karoserie zvládám i lehčí terén (model POLO Fun, POLO Cross).

crosspolo

RÁD VYHRÁVÁM!

  • 1979 - Vozidlo roku v Irsku (model POLO 1F, verze Derby 1)
  • 2010 - Světové auto roku (model POLO 6R)
  • 2010 – Evropské auto roku (model POLO 6R)
  • 2010 - Nejúspornější a nejšetrnější malý vůz (Topten International Group)
  • 2013 - Mistr světa v šampionátu WRC (soutěžní tým Volkswagen MotorSport v posádkou Sébastien Ogier & Julien Ingrassia se závodním číslem 8)
  • 2014 - Mistr světa v šampionátu WRC (soutěžní tým Volkswagen MotorSport v posádkou Sébastien Ogier & Julien Ingrassia se závodním číslem 1)
  • 2015 - Mistr světa v šampionátu WRC (soutěžní tým Volkswagen MotorSport v posádkou Sébastien Ogier & Julien Ingrassia se závodním číslem 1)
  • 2016 - Mistr světa v šampionátu WRC (soutěžní tým Volkswagen MotorSport v posádkou Sébastien Ogier & Julien Ingrassia se závodním číslem 1)

 autoroku

JAK VZNIKLO MÉ JMÉNO?

  • Volkswagen tvoří názvy pro své automobily od různých druhů proudů, větrů a pohybů. Polo – polární větry, Golf – golfský proud, Passat – pasát v tropických oblastech, Touareg – putující kočovníci z afrických pouští, Transporter – v překladů kurýr.

Informace v uvedeném článku se průběžně aktualizují.

Přehled generací Polo

1974 - 1978

1974 - 1978

Audi 50 - předchůdce Polo
1975 - 1979

1975 - 1979

Polo I. generace
1979 - 1981

1979 - 1981

Polo I. generace (facelift)
1981 - 1990

1981 - 1990

Polo II. generace
1990 - 1994

1990 - 1994

Polo II. generace (facelift)
1994 - 1999

1994 - 1999

Polo III. generace
1999 - 2002

1999 - 2002

Polo III. generace (facelift)
2001 - 2005

2001 - 2005

Polo IV. generace
2005 - 2009

2005 - 2009

Polo IV. generace (facelift)
2009 - 2014

2009 - 2014

Polo V. generace
2014 - nyní

2014 - nyní

Polo V. generace (facelift)
2017 - nyní

2017 - nyní

Polo VI. generace
Závodní speciály

Závodní speciály

S 1600/2000, R WRC I./II./III.
a závodní klubové vozy Polo

Polo I. generace (facelift)

polo1generacefacelift

V roce 1979 provedla automobilka Volkswagen modernizaci vzhledu, tzv. facelift neboli omlazení. Vůz dostal plastové nárazníky a celoplastovou přední masku. Úpravou prošel interiér a přístrojová deska. Nabídka motorů je stejná jako u modelu Polo 1. generace. Omlazené Derby dostalo celoplastové náraníky s chromovým lemem.

polo1generacetovarna

Označení modelu
Polo 1F, 86

Produkce
09.1979 - 09.1981

Zajímavosti
Prodáno více jak 500 tisíc vozidel (s 1. generací se celkem se prodalo 1.1 milionu kusů.). Věděli jste, že faceliftové Polo se vyrábělo na stejných výrobních pásech jako Trabant?

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6

Polo II. generace

polo2generace

Začátkem 80. let nastupuje nový typ VW Polo, který navazuje stylisticky na svého předchůdce, ale je to nový automobil vyhovující plně požadavkům tehdejší doby. Nabídka motorů je stejná 0.9, 1.1 a 1.3. V karosářské nabídce verzí je kromě coupé a sedanu, nově vyráběna i varianta combi. Kromě modernizovaných motorů se nabídka rozšiřuje i o 5 stupňovou převodovku. V roce 1988 se objevuje technická lahůdka - Polo Coupé GT G40, jehož motor přeplňovaný G-dmychadlem disponoval výkonem 85 kW/115 k a dokázal jej rozjet až na téměř 200 km/h. Ke konci 80. let se již nabízí i elektronické jedno i více bodové vstřikování paliva a katalyzátory. Nabídka motorů je 1.1, 1.3, 1.3-G40, a také 1.3 diesel a 4 a 5 stupňové převodovky. Na podzim roku 1984 převzal štafetu základního modelu Volkswagen Polo Fox poháněný novým motorem o výkonu 33 kW/45 k, jehož cena 11.490 DM byla o tisícovku marek nižší než cena standardního modelu Polo C. V roce 1986 se pod kapotou Volkswagenu Polo zabydlel vznětový motor o výkonu 33 kW/45 k, který stačil na dosažení nejvyšší rychlosti 140 km/h a přitom si v průměru řekl jenom o 6 l nafty na 100 km jízdy. Podzim roku 1990 přinesl významnou modernizaci: Škála motorů nyní zahrnovala zážehové agregáty o výkonech 33 kW/45 k, 40 kW/55 k, 55 kW/75 k a 83 kW/113 k a vznětový motor o výkonu 36 kW/48 k. Pozměnil se i vnější vzhled, nejzřetelnější změnou bylo použití větších světlometů. Významnou novinkou byla nabídka airbagů.

Jaká byla cena vozidla VW Polo v lednu 1988?
Polo Coupé Fox s motorizací 1.0 33 kW (45 koní) se čtyřstupňovou převodovkou jste si mohli pořídit od 14.210 DDM a Polo 1F GT 1.3 55 kW (55 koní) s pětistupňovou převodovkou od 18.590 DDM. Dle dostupně zjištěných informací se kurz západoněmecké marky pohyboval mezi 10-15 Kčs. V tehdejším Československu byla průměrná mzda 3.095 Kčs. Škodu 105L jste si mohli koupit za 57.780 Kčs (vynaložení celých průměrných 19 výplat) a Škodu Favorit 136L za 84.600 Kčs (27 výplat). Pokud byste chtěli Polo, tak cena v přepočtu vycházela na 186.000 Kčs, což byla cena za tři škodovky.

Označení modelu
Polo 2, 86C

Produkce
09.1981 - 09.1990

Zajímavosti
Polo II. generace bylo oficiálně představeno veřejnosti na autosalonu ve Frankurtu nad Mohanem dne 17.09.1981.

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6


Polo Combi

polo2generacekombi

Polo bylo kromě sedanu vyrobeno i ve verzi kombi.

Fotogalerie

foto2
foto4
foto5
foto6
foto7
foto8


VW Derby II

polo2generacederby

Od roku 1981 do srpna 1984 byly do druhé modelové verze Derby dodávány přední obdélníkové světlomety, kdy se později přešlo zpět na kulatá. V Nizozemí se prodával pod označením Saloon.

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6

Polo II. generace (facelift)

polo2generacefacelift

V roce 1990 se dostává do výroby modernizované VW Polo má jiné přední blatníky, světla, zadní část vozu, nárazníky a interiér. Nabídce zůstávají benzínové motory s el. vstřikováním 1.1, 1.3, 1.3 G40, a také 1.3 diesel a 4 a 5 stupňové převodovky. Dostupné varianty karoserie: coupe, combi a sedan. Karoserie sedan se v Nizození prodávala pod označením VW Saloon.

Označení modelu
Polo 2F, 86C

Produkce
09.1990 - 09.1994

Zajímavosti
Faceliftové Polo II. generace se vyrábělo ve velkém množství výbabových řad (Boulevard, Fancy, Fantasy, Genesis, G40, GT Extra, CL Extra, Laura Ashley, Mikado, Scot, Style, Van jako mětské dodávkové vozidlo).

Fotogalerie

foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
foto6

 

 

Další články...

Aktuálně přidané fotografie v členských albech

Přihlášení